منابع و مأخذ
احمدی، سیروس (1377). «تأثیر بازیهای رایانهای بر نوجوانان در شهر اصفهان». نشریه علوم اجتماعی، فرهنگ اصفهان، شماره 74.
آذری، سعید (1388). بازیهای رایانهای و خشونت، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 54.
اسداللهی، سعیدرضا (1384). «بازیهای رایانهای مربیان نسل فردا» . نشریه اطلاعرسانی و کتابداری، رهآورد نور، شماره 9 .
اسداللهپور، امین و همکاران (1388). « ردهبندی سنی بازیهای رایانهای از دیدگاه روانشناختی»، «مطالعهای به روش دلفی». تازههای علوم شناختی، شماره 2.
بهشتی، احمد (1384).« اسلام و بازی کودکان» . وزارت آموزشوپرورش- اداره کل تربیتبدنی، 73.
بربر، مسعود (1392). « بازیهای رایانهای فرصت یا تهدید » . نشریه: کتاب ماه علوم و فنون، شماره 77 .
جوادی، محمدجعفر، امامی پور، سوزان، رضایی کاشی، زهرا ( 1388).«رابطه بازیهای رایانهای با پرخاشگری و روابط والد فرزند در دانش آموزان». نشریه تحقیقات روانشناختی، شماره 3.
دفلور، طوین، اورت، دنیس، ترجمه سیروس مرادی(1387) . شناخت ارتباطات جمعی، تهران: صداوسیما.
رزاقی، افشین (1381). نظریههای ارتباطات اجتماعی، تهران: پیکان.
صفاریان همدانی، سعید، محبوبه عبداللهی، حسین داییزاده و یعقوب بیات (1392). «رابطه میزان استفاده از بازیهای رایانهای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان». فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، شماره 11.
عبدالخالقی، معصومه، اقدس دواچی، فائزه صحبائی، محمود محمودی (1382). « بررسی ارتباط بازیهای ویدیوئی-رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تهران» . مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، شماره 3.
عباسی قادی، مجتبی، خلیلی کاشانی، مرتضی (1390). تأثیر اینترنت بر هویت ملی، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
عدلیپور، صمد (1391). تبیین جامعهشناختی پیامدهای شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت اجتماعی کاربران جوان شهر اصفهان، استاد راهنما دکتر وحید قاسمی، استاد مشاور دکتر مسعود کیانپور، دانشکده ادبیات و علوم انسانی گروه علوم اجتماعی، دانشگاه اصفهان
فضلاللهی، سیف اله، ملکی توانا، منصوره (1390). «آثار سوء تربیتی بازیهای رایانهای بر کودکان از دیدگاه مربیان پرورشی ناحیه 2 قم». نشریه: اسلام و پژوهشهای تربیتی، شماره 2.
منطقی، مرتضی (1380). بررسی پیامدهای بازیهای ویدئویی و رایانهای، تهران: مؤسسه فرهنگ و دانش، 115.
میری، سارا (1381). «خشونت و بازیهای رایانهای» ، نشریه هنر و معماری عروس هنر، شماره 15.
نظری، محمدعلی، سجاد امینیمنش، و علی شاهینی (1391).«ساختار خانواده و همنشینی با همسالان بزهکار در نوجوانان پسر بزهکار و بهنجار» ، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی. شماره 6 .
Agina. Adel M, et al, )2012(,Towards Understanding the Positive Effect of Playing Violent Video Games on children “s Development, Procedia-Social & Behavioral Sciences, 69, Pp. 780-789.
Connolly,Thomas M,et al,)2012(, Asystematic literature review of empirical evidence on computer games &serious games, Computers & Education,59, Pp.661-686.
Keser, Hafize,et al,) 2012(, An analysis of self- perceptions of elementary school students in terms of computer game addiction, Procedia-Social & Behavioral Sciences 46, Pp. 247-252
Karen, sternheimer,2007, do video games kill, American sociologica Association, vol 6, Namer1, pp13-17
Delisi, Matt,) 2012 (, Violent Video Games,Delinquency, and YouthViolence: New Evidence, Youth Violence and Juvenile Justice, 11(2) Pp. 132-142 .
Gardener, James E,) 1991(, Can the Mario Bros. help? Nintendo games as an adjunct in psychotherapy with children, Psychotherapy: Theory. Research. Practice. Training. Vol 28 (4). Pp. 667-670.
simon and Schuster,(1984) , video games and computer holding power, original publication New York, Pp. 64-92.
Huesmann, L. R. & Moise, J. )1999(, Stability and continuity of aggression from early childhood to young adulthood. In D. Flannery & C. Huff (Eds.) Youth violence: Prevention, Intervention and Social policy, Washhington, DC: American Psychiatric Press, Inc, Pp . 73-95.
Uaidullakyzy et all, )2013(,The In Fluence of Computer Games on Childrens Aggression in Adolescnce, Procedia-Social and Behavioral Sciences 82, Pp. 933-941.
.