شیوه نگارش مقاله

نویسنده محترم، پیش از ارسال مقاله به نکات زیر توجه فرمایید

دریافت کد ORCID 

نویسندگان گرامی لطفا قبل از ارسال مقاله نسبت به دریافت کد ارکید ORCID (شناسه پژوهشگر)  اقدام کنید. درج این کد در زمان ثبت نام و ارسال مقاله الزامی است. برای دریافت کد به آدرس https://orcid.org/signin مراجعه شود. برای راهنمای دریافت کد شناسه اورکید اینجا کلیک کنید.


راهنمای ورود به سامانه و ارسال مقاله 

الف. برای ورود به سیستم، تکمیل فرم ثبت‌نام  الزامی است.

  • ابتدا روی لینک مجله کلیک کنید.
  •  روی گزینه ثبت‌نام کلیک و فرم مربوط را به دقت تکمیل کنید.
  • تکمیل مواردی که با ستاره مشخص شده، الزامی است.
  • اطلاعات کامل خود را، به جز نام کاربری و رمز عبور، (فارسی و انگلیسی) وارد کنید.
  • نشانی رایانامه (ایمیل) خود را به دقت وارد کنید، از این پس از طریق همین نشانی رایانامه با شما ارتباط برقرار خواهد شد.
  • پس از تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام، نام کاربری و کلمه عبور، به نشانی رایانامه شما ارسال می‌شود.‌
  • برای ادامه کار، با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد سیستم شوید، سپس کلمه عبور را تغییر دهید. 
  • در صورت فراموشی کلمه عبور، نشانی رایانامه خود را در بخش مربوطه وارد کنید، کلمه عبور جدید به نشانی شما ارسال می‌شود.
  • لطفا، پس از وارد شدن به سیستم، کلمه عبور خود را تغییر دهید.

 

ب. صفحه اختصاصی نویسنده

  • تمام مکاتبات با نویسنده مسئول (ارسال‌کننده مقاله) انجام می‌شود.
  • پیگیری تمام امور مربوط به مراحل و نتایج داوری، اصلاحات، پذیرش و چاپ مقاله تنها ازسوی نویسنده مسئول (رابط) انجام می‌شود.
  • دفتر فصلنامه از پاسخگویی به سایر نویسندگان همکار مقاله معذور است
  • لازم است در صفحه اختصاصی نویسندگان، مشخصات همه نویسندگان (نویسنده مسئول و تمام همکاران)، جداگانه و دقیق ثبت شود.
  • نام نویسندگان، به ترتیبی که در فرم تعهد ارسال شده، چاپ و منتشر می‌شود و به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
  • یادآوری می‌شود، ضروری است ترتیب نام نویسندگان و نویسنده مسئول، در تعهدنامه، فایل مشخصات نویسندگان و هر فرم دیگر درخواستی، یکسان باشد.
  • درج قدردانی از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهش (در صورت وجود) در مقاله ضروری است؛ برای مثال: این طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به شماره طرح ............ در .........انجام شده است.

  

ج. ارسال مقاله 

  1. انتخاب نوع مقاله (مقاله پژوهشی، مروری،کوتاه، مطالعه موردی، روش​شناسی، کاربردی، نقطه نظر، فنی و ترویجی)
  2. وارد کردن عنوان؛ عنوان کوتاه نیز باید در قسمت مربوط وارد شود.
  3. اضافه کردن اطلاعات نویسنده/گان؛ نام و نام خانوادگی نویسنده/گان بایستی دقیق وارد شود.
  4. وارد کردن چکیده مقاله؛ چکیده مقاله باید بین 150 تا 250 کلمه باشد.
  5. افزودن کلمات کلیدی؛ کلمات کلیدی باید بین 4 تا 7 کلید واژه باشد و با علامت؛ یا; از یکدیگر جدا شوند.
  6. بارگذاری فایلهای ضروری؛ بارگذاری فایلهای ستاره دار و فایلهایی که در این راهنما آمده است در زمان ارسال مقاله الزامی است.
  7. تکمیل ارسال مقاله؛ پس از تکمیل تمام اطلاعات و ارسال فایل‌ها برای ادامه کار روی لینک تکمیل ارسال مقاله کلیلک کنید.  شایان ذکر است، تا مرحله تکمیل کامل  اطلاعات و ارسال مقاله، امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد.
  8. مشاهده آخرین وضعیت مقاله؛  برای مشاهده آخرین وضعیت مقاله روی صفحه شخصی نویسنده کلیلک کنید. در صورتی که مقاله شما به صورت کامل ارسال شده باشد، در بخش "مقالات ارسال شده / نهایی" دیده می‌شود.  در صورتی که مقاله شما مورد پذیرش قرار گرفته و نیازمند بازنگری  باشد، در بخش "قابل بازنگری" مشاهده می‌شود. مقاله‌های در حال بازنگری نیز، در همین قسمت قابل مشاهده است.

توجهلازم به ذکر است که درج شماره تماس‌ و‌ نشانی‌ نویسنده مسئول،  همراه با سایر نویسندگان الزامی است.


فایلهای ضروری نشریه برای تکمیل ارسال مقاله 

 فرم تعارض منافع

فرم تعهد رعایت اخلاق نشر و واگذاری حقوق نشر 

 

  • فایل مشخصات نویسندگان؛ 
    • این فایل باید شامل  عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده/گان، به ترتیب الویت باشد. 
    • ترتیب قرارگرفتن نام نویسندگان، به میزان همکاری آنها در تولید اثر علمی بستگی دارد و توافقی میان پدیدآورندگان مقاله است. در صورتی که فعالیت همه پدیدآورندگان به یک اندازه است، می‌توان نام آنها را به ترتیب حروف الفبا نوشت.
    • از نوشتن عنوان‌هایی مانند دکتر، پروفسور، مهندس و موارد مشابه اجتناب کنید.
    • درج مشخصات و سمت‌های نویسنده/گان همراه با نشانی رایانامه آنها، در پانوشت؛
    • اضافه کردن عبارت نویسنده مسئول، انتهای مشخصات شخص مورد نظر و قبل از نشانی رایانامه او در پانوشت؛
    • تکرار دقیق این موارد، در صفحه بعدی همین فایل، به زبان انگلیسی (عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده/گان به ترتیب اولویت، مشخصات و رتبه علمی، تعیین نویسنده مسئول، به زبان انگلیسی و نشانی رایانامه در پانوشت).

 

  • فایل تعهدنامه نویسندگان؛ 
    • فایل تعهدنامه نویسندگان 
    • این تعهدنامه، ویژه این فصلنامه تهیه شده و باید ترتیب نام نویسندگان در آن و همچنین نویسنده مسئول، مطابق با مشخصات آنها در بقیه قسمت‌ها باشد.
    • امضای همه نویسندگان بایستی در این تعهدنامه ثبت شود.

 

  • فایل تعارض منافع 
    • نویسنده مسئول باید فرم تعارض منافع را تکمیل و امضاء کند.
    • بارگذاری این فرم در زمان ارسال مقاله الزامی است. 

 

  • فایل اصل مقاله 
    • فایل اصلی مقاله که به صورت Word و با برچسب اصل مقاله بارگذاری می‌شود.
    • فایل اصل مقاله باید فاقد هرگونه نام و نشانی از نویسنده/گان باشد.
    • مقاله ترجمه‌شده نباشد.
    • فایل اصل مقاله باید بر اساس راهنمای تنظیم مقاله و با فرمت نشریه تهیه و تنظیم شود.
    • مقاله، بایستی به ترتیب شامل عنوان مقاله، چکیده فارسی، کلیدواژه، مقدمه، پیشینه پژوهش، مبانی نظری پژوهش، روش‌ پژوهش، یافته‌های پژوهش، بحث و نتیجه‌گیری، پیشنهادها، منابع،  چکیده انگلیسی باشد. در بخش بعدی در مورد هر یک از این بخش‌ها توضیحاتی ارائه می‌شود.

راهنمای تنظیم مقاله (ساختار مقالات) 

  • عنوان مقاله
    • عنوان مقاله باید حداکثر 15 کلمه، دقیق، شفاف، کوتاه و دارای ایده اصلی مقاله باشد.
    • در صورتی که مقاله از پایان‌نامه یا طرح پژوهشی استخراج شده، لازم نیست عنوان مقاله، به طور کامل شبیه عنوان پایان‌نامه یا طرح پژوهشی باشد.
  • نویسنده/گان

پیش از این، نحوه ورود اطلاعات آن آمده است و لطفا برای نمونه به مقاله‌‌های منتشرشده در سایت مراجعه کنید.

  • چکیده
    •  چکیده مقاله در قالب یک پاراگراف حداکثر 250 کلمه‌ای و شامل مقدمه چکیده، هدف یا سوال تحقیق، روش تحقیق، یافته‌های تحقیق و نتیجه‌گیری است.
    • بیشتر حجم چکیده، مربوط به یافته‌های تحقیق است، با این حال نیازی نیست تمام یافته‌ها در چکیده گنجانده شود؛ همین‌قدر که خواننده را ترغیب به مطالعه کند، کافی است.
  • کلیدواژه

 کلیدواژه های مقاله، 4 تا 7 کلمه‌ای است که مفاهیم اصلی تحقیق را نشان می‌دهد. ترتیب قرار گرفتن کلیدواژه می‌تواند از کلی  به جزیی یا به ترتیب الفبا باشد.

 

ساختار متن مقاله 
  • صفحه نخست هر مقاله شامل عنوان، چکیده و کلیدواژه است.

 

  • مقدمه
    • محتوای مقدمه، بر مبنای آخرین شیوه‌نامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی، شامل توضیحات مقدماتی، بیان مسئله، هدف اصلی، پرسش‌ها و یا فرضیه‌هاست.
    • لازم است تمام این موارد، چنان کنار هم قرار بگیرند که پس از اتمام این بخش، خواننده یک تصویر کلی از تمام اطلاعات مقاله داشته باشد.

 

  •  پیشینه پژوهش
    •  در این بخش، نخست مطالب مقدماتی در خصوص موضوع پژوهش بیان شده، در ادامه پیشینه‌های پژوهشی مرور می‌شوند.
    • سپس استنتاجی منطقی از مرور پیشینه‌ها صورت می‌گیرد، و خلأ/ های پژوهشی موجود نشان داده می‌شوند.
    • بدیهی است بهترین روش مرور، روش تحلیلی و یا تحلیلی ـ انتقادی است که در آن‌ها، پیشینه‌ها صرف نظر از زمان و مکان انجام آن‌ها، و بر مبنای شباهت‌های رویکردی گروه‌بندی می‌شوند و نظر و دیدگاه پژوهشگر/ان نسبت به آن‌ها بیان می‌شود.

 

  • مبانی نظری پژوهش (چارچوب نظری)
    •  در این قسمت نظریه‌هایی که پژوهشگر/ان در مقاله خود استفاده قرار کرده/اند، به طور خلاصه ذکر می‌شود.
    • گفتنی است نظریه‌های ذکرشده در این بخش، باید در بخش نتایج پژوهش و بر اساس یافته‌های پژوهش، مورد تحلیل، تبیین و تفسیر محقق قرار گیرد.

 

  • روش پژوهش (روش‌شناسی پژوهش)
    •  این بخش شامل طرح، روش یا رویکرد پژوهش (با توصیف دقیق روش کلی و روش خاص اجرای پژوهش)، جامعه پژوهش،  ابزار گردآوری داده‌ها و روش تجزیه و تحلیل داده‌هاست.
    • در مرحله نخست، پژوهشگر/ان باید روش پژوهش و طرح پژوهش را، اعم از روش کمی یا کیفی، توضیح دهد تا خواننده تصویر روشنی از آنچه در طول پژوهش صورت گرفته است، به‌دست ‌آورد.بنابراین ارائۀ توضیحات دقیق و روشن از فرایند طی‌شده تا حصول یافته‌های پژوهش ضروری است.
    • پژوهشگر/ان باید جامعۀ مورد نظر را مشخص کند، تا خوانندۀ پژوهش بداند، موضوع این پژوهش در مورد چه افرادی با جه ویژگی‌هایی ‌است. سپس باید آزمودنی‌ها یا شرکت‌کنندگان، در پژوهش را مشخص سازد که در واقع، به تعیین نمونه پژوهش پرداخته ‌است.
    • البته در مقاله‌های موردی، شیوۀ انتخاب نمونه و نوع آزمودنی، با نمونه‌های پژوهش‌های دیگر متفاوت است.
    • در گام بعدی، وسیله و ابزار پژوهش (گردآوری داده‌ها) معرفی ‌می‌شود. در صورتی‌که از وسیله و ابزار شناخته‌شده استفاده شده، نیازی به توضیح دقیق و کامل نیست و تنها ذکر نام آزمون و یا ابزار پژوهش، همراه با توضیح مختصری دربارۀ پایایی و روایی آن کفایت می‌کند.
    • اما درصورتی‌که ابزار پژوهش توسط پژوهشگر/ان طراحی شده، باید توضیح کاملی دربارۀ چگونگی ارزیابی پایایی و روایی ذکر شود. سپس باید روش تجزیه و تحلیل داده‌ها را شرح داده و به مراحل آماری انجام‌شده، اشاره شود.

 

  • یافته‌های پژوهش
    •  تحلیل و بیان داده‌های گردآوری‌‌شده در قالب‌های کمی، کیفی یا ترکیبی، همراه با تفسیر محدود داده‌ها در این بخش صورت می‌گیرد.
    • لازم به ذکر است برای توضیح و بیان این داده‌ها، استفاده از یکی از ابزارهای نمودار، شکل و جدول کافی است.
    • در مواردی‌ که پژوهش دارای پرسش است، باید پاسخ به پرسش به شکل شفاف و بدون ابهام تشریح شود.
    • در صورت وجود فرضیه در پژوهش، آزمون‌ها دقیق توصیف و فرضیه‌های رد یا تایید شده، مشخص شوند.

 ***  جداول و نمودارها: 

** جداول و نمودارها، باید گویا و صحیح ارائه گردد.

** جداول، نمودارها باید دارای شماره وعنوان باشند.

** عنوان جداول در بالای آن‌ها و عناوین نمودارها، تصاویر و نقشه‌ها در زیر آن‌ها نوشته شود.)

  • نتیجه‌گیری
    •  ارزش اصلی مقاله و درک و شناخت نهایی پژوهشگر/ان از انجام پژوهش، در این بخش بیان می‌شود.
    • به طور کلی در این بخش، تفسیر دقیق داده‌ها، دیدگاه پژوهشگر/ان نسبت به یافته‌ها، مقایسه یافته‌ها با پژوهش‌های پیشین و نشان دادن جایگاه پژوهش در میان پژوهش‌های مشابه، بیان می‌شود.
    • همچنین بیان مختصر محدودیت‌هایی که هنگام انجام پژوهش وجود داشتند و ارائه پیشنهاد/های استنتاج شده، در بخش نتیجه‌گیری است.

سبک ارجاعدهی در نشریات علمی وزارت عتف

 

به‌منظور ارتقای نمایانی و افزایش دقت تحلیل‌های استنادی نشریات به ویژه ضریب تأثیر آن‌ها، کیفیت ارجاعات بسیار حائز اهمیت است. ازاین‌رو، پایبندی به سبکی استاندارد و واحد در ارجاعدهی در نشریات ضروری است.

مثال‌هایی از سبک استنادی استاندارد (APA) در ذیل آمده است. 

مقاله با یک نویسنده

 

Fukugawa, N. (2022). Effects of the quality of science on the initial public offering of  university spinoffs: evidence from Japan. Scientometrics, 127(8), 4439-4455.

 

بنی‌اسدی، نازنین(١٣٨٣). مدیریت مشارکتی معلمان و ارتباط آن با رفتار جامعه مدنی دانش‌آموزان. روان‌شناسی تربیتی، 34(2)، 175-198.

 

 مقاله با ۲ نویسنده

 Haunschild, R., & Bornmann, L. (2022). Relevance of document types in the scores’ calculation of a  specific field-normalized indicator: Are the scores strongly dependent on or nearly independent of the  document type handling?. Scientometrics, 127(8), 4419-4438.

 

شجاعی، حسین و ثقفیان، علی(١٣٩٦). تأثیر شناخت تحولات تاریخی زبان عربی بر گسترۀ پژوهش‌های ریشه‌شناسی. مطالعات قرآن و حدیث، 11(21)، 5-28.   

مقاله با ۳ نویسنده

Vakkari, P., Chang, Y. W., & Järvelin, K. (2022). Largest contribution to LIS  by external disciplines as measured by the characteristics of research  articles. Scientometrics, 127(8), 4499-4522

 

وزیری، اسماعیل، نقشینه، نادر و نوروزی چاکلی، عبدالرضا (١٣٩٨). موانع و چالش‌های اشتراک‌گذاری داده‌های پژوهشی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، 9(2)، 5-23.  

مقاله با بیش از ۳ نویسنده

Wheeler, J., Pham, N. M., Arlitsch, K., & Shanks, J. D. (2022). Impact factions:  assessing the citation impact of different types of open access  repositories. Scientometrics, 127(8), 4977-5003.

 

ریاحی‌نیا، نصرت، رحیمی، فروغ، لطیفی، معصومه و الله بخشیان، لیلی (١٣٩٤). بررسی میزان انطباق ربط سیستمی و ربط کاربرمدارانه در پایگاه‌های اطلاعاتی Scholar Google–ISC-SID.  تعامل انسان و اطلاعات، 2(1)، 1-11.  

 

ضروری است شناسه منحصر به فرد DoI یا DOR یا هر دو در انتهای ارجاعات هر مقاله به شرح زیر درج گردد.  مثال:

رجب‌زاده، محسن، الهی، شعبان، حسن‌زاده، علیرضا، مهرآیین، محمد (١٤٠١). اینترنت اشیا در مدیریت زنجیره تأمین:  مروری نظاممند با استفاده از رویکرد قیف پارادایمی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 37(1)، 59-82.            Doi: 10.52547/jipm.37.1.59

Rajabzadeh, M., Elahi, S., Hasanzadeh, A., & Mehraeen, M. (2022). Internet of Things in  Supply Chain Management: A Systematic Review Using the Paradigm Funnel  Approach. Iranian Journal of Information Processing and Management, 37(1), 59-82.

Doi:  10.52547/jipm.37.1.59

 

کبیری، ابوالحسن (١٣٩٩). سیاست خارجی برگرفته از منظومۀ فکری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و تأثیر آن بر امنیت ملی ج.ا.ایران. مطالعات دفاع مقدس، 6(4)، 55-79.  Dor: 20.1001.1.25883674.1399.6.4.3.8

 

منابع به 2 صورت باشد:

  1. فارسی (ترجمه انگلیسی نیز در بخش لاتین اضافه شود)
  2. انگلیسی

لطفا  فهرست منابع فارسی را به انگلیسی ترجمه فرمایید، ضروری است در انتهای ارجاع به مقاله‌ای که در اصل به زبان فارسی بوده است به شکل استاندارد (یعنی کامل، یکدست و در کروشه) از عبارت[In  Persian]   استفاده و در به صورت الفبایی در منابع انگلیسی درج فرمایید. 

 

Akbari, A. (2022). Exploring the factors of the organizational structure of knowledge  management in the libraries of medical universities. Health Information Management  Journal, 18 (6), 286-290. https://dorl.net/dor/20.1001.1.17357853.1400.18.6.8.2

 [In  Persian]

 

 

- مقالۀ کنفرانس

عمرانی، بهروز؛ امینیان، محمد و اسدزاده، شبنم. (۱۳۹۲). شکل‌گیری هسته اولیه یک شهر دستوری در دوران اسلامی، نمونۀ موردی: قلعه نو تبریز. مجموعۀ مقالات دومین همایش ملی معماری و شهرسازی اسلامی. جلد دوم. تبریز: دانشگاه هنر اسلامی تبریز.

Neal, J. T. (1971). Education – technology or art? Conference proceedings of the 15th biennial conference held in Adelaide. Conducted by the Library Association of Australia. Sydney: Library Association.

- کتاب تألیفی

نام خانوادگی، نام نویسنده. (سال انتشار). عنوان کتاب. شهر محل انتشار: ناشر.

قبادیان، وحید. (1377). بررسی اقلیمی ابنیۀ سنتی ایران. تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.

Popper, K. R. (2002). The Logic of Scientific Discovery. (2nd ed.). London & New York: Routledge.

- کتاب ترجمه‌شده

گروبه، ارنست. (1375). معماری جهان اسلام (ترجمۀ یعقوب آژند). تهران: مولی.

Luria, A. R. (1968). The mind of a mnemonist: a little book about a vast memory. (L. Solotaroff, Trans.). New York: Basic Books. (Original work published 1967).

- برداشت از فصلی (با نویسندۀ مشخص) از کتابِ دارای گردآورنده یا ویراستار علمی

فخار تهرانی، فرهاد. (1379). حمام‌ها. در معماری ایران (دورۀ اسلامی). گردآوری و تدوین: محمدیوسف کیانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها.

Hartley, J. T., Harker, O. J., & Walsh, D. A. (1980). Contemporary issues and new directions in adult development of learning and memory. In L. W. Poon (Ed.), Aging in the 1980’s: psychological issues. Washington: American Psychological Association.

- کتاب دارای ویراستار علمی یا گردآورنده

حاجی‌قاسمی، کامبیز (ویراستار). (1383). گنجنامه: فرهنگ آثار معماری اسلامی ایران، دفتر هجدهم: حمام‌ها. تهران: دانشگاه شهید بهشتی و انتشارات روزنه.

Driver, E. & Broisen, A. (Eds). (1989). Child sexual abuse. Basingstoke, UK: Macmillan Education Ltd.

- پایان‌نامۀ منتشرنشده

محمدزاده، شبنم. (1395). طراحی منظر قلمرو مسجد کبود (پایان‌نامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد معماری منظر). دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، ایران.

Little, P. (1965). Helplessness, depression and mood in end stage renal disease. Unpublished master’s thesis, Wits University, Johannesburg, South Africa.

- منابع آنلاین

* برداشت مطلب (با نویسندۀ مشخص) از سایت

هاشمی مقدم، امیر. (1397). چاره‌اندیشی بزرگان گردشگری جهان برای گردشگری ایران. تاریخ مراجعه: 1398/01/20. قابل دسترس در: http://anthropology.ir/article/31900.html.

Holmes, A. (1998). Greenpeace wins media war. Retrieved November 25, 1998. from http://www.independent.co.uk/international/green25.htm

* برداشت مطلب (بدون نویسندۀ مشخص و بدون تاریخ تألیف یا ثبت) از سایت

تعامل شهر و شهروندان با مبلمان. (بی. تا). تاریخ مراجعه: 1397/12/15. قابل دسترس در: تعامل-شهر-و-شهروندان-با-مبلمان-http://www.zibasazi.ir/fa/commentarticle/item/9250

GVU’s 8th WWW user survey. (n.d.). Retrieved August 8, 2000, from http://www.cc.gatech.edu/gvu/user_surveys/survey-1997-10/

 نمونۀ آوانگاری منابع فارسی در نسخۀ انگلیسی

-  مقاله‌ای که علاوه بر عنوان فارسی عنوان انگلیسی هم دارد.

Ajorloo, B. & Nami Germi, P. (2015). The contextual recognition of the painted tile works embedded in the historical public bath of Nobar in Tabriz. Bagh-e Nazar, 11(4), 77-88.

- مقاله‌ای که عنوان انگلیسی ندارد.

Saeednia, A. (2000). Pajooheshi dar Rab’e Rashidi [A Research on Rashidi Quarter]. Honar-Ha-Ye-Ziba, 8(0), 47-58.

- کتابی که علاوه بر عنوان فارسی عنوان انگلیسی هم دارد.

Shakouie, H. (2003). New Trends in Philosophy of Geography. Tehran: Gitashenasi.

- کتابی که عنوان انگلیسی ندارد.

Rashid Najafi, A. (2009). Hammam-ha-ye Tarikhi-ye Tabriz [Historical Baths of Tabriz]. Tabriz: Fan Azar Publications.

- کتابی که در اصل به زبانی غیر از فارسی نوشته شده، ولی در مقاله از ترجمۀ فارسی آن استفاده شده باشد.

Giedion, S. (1995). Space, time and architecture: the growth of a new tradition. (Translated from English to Persian by M. Mozayeni). Tehran: Elmi Farhangi Publication.