منابع و مأخذ
ابراهیمی، شهروز، داود نجفی، رضا محمود اوغلی و زهرا صادقینقد علی (1391). «رابطه شبکههای اجتماعی و مشارکت سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان». فصلنامه راهبرد، شماره 66: 284-263.
امیرپور، مهناز و شفیع بهرامیان (1393). مبانی کلی نظریههای ارتباط جمعی. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
بصیریان جهرمی، حسین و هادی خانیکی (1393). «سیاستگذاران ایرانی و سیاستگذاری رسانههای اجتماعی؛ چالشها، الگوها و ارائه یک مدل پیشنهادی». فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، شماره 21: 70-25.
بهیار، پدرام، زهره دهدشتی شاهرخ، وحید ناصحیفر و مهدی حقیقی کفاش (1395). الگوی مشارکت کاربران در جوامع مجازی آنلاین: پیشزمینهها و پیامدهای تعاملات اجتماعی. رساله دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی.
خانیکی، هادی و یوسف خجیر (1397). «رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی؛ فراتحلیل مشارکت سیاسی کاربران رسانههای اجتماعی». فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، شماره 1: 127-101.
دیوسالار، عبدالرسول (1393). «قدرت ارتباطات یا قدرت اطلاعات؛ نقدی بر نظریه قدرت شبکهای مانوئل کاستلز». فصلنامه نقد کتاب، شماره 4 و 3: 110-91.
سعیدی، رحمان (1382). «جامعه اطلاعاتی؛ چالشها و فرصتها». فصلنامه مجلس و پژوهش، شماره 10: 245-221.
شرفالدین، سید حسین، سید عبدالرسول علم الهدی و محمدجواد نوروزی (1393). «ارتباط عفیفانه در شبکههای اجتماعی سایبری». فصلنامه مطالعات فرهنگـارتباطات، شماره 27: 35-7.
شهرامنیا، امیرمسعود، حوا ابراهیمیپور، رضا محموداوغلی و مجید ملکان (1396). «سنجش تأثیر شبکههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی؛ مطالعۀ موردی دانشجویان دانشگاه مازندران». فصلنامه جامعهشناسیکاربردی، شماره 1: 32-19.
علوی، سیدعلی و شیما ابراهیمی (1396). «بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی بر افزایش مشارکت سیاسی». کنفرانس سالانه پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، شماره 4: 841-825.
کوشا، بهناز، احتشام رشیدی و ابوالفضل دانایی (1399). «مدلسازی تأثیر جذابیت رسانههای اجتماعی بر درگیری فردی با تجارت اجتماعی؛ مطالعه صفحات تجارت اجتماعی اینستاگرام». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 101: 122ـ95.
مهدیزاده، سید محمد (1389). نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
میرزایی، خلیل (1393). فرهنگ توصیفی علوم اجتماعی. تهران: انتشارات فوژان.
نورانی آسیابر، زهرا، طمهورث شیری و رضاعلی محسنی (1396). «بررسی آثار شبکههای اجتماعی بر مشارکت شهروندان تهرانی با مداخله سرمایه فرهنگی و اعتماد اجتماعی». فصلنامه مطالعات میانفرهنگی، شماره 32: 85-61.
Akar, E. & Mardikyan, S. (2018). 'User Roles and Contribution Patterns in Online Communities: A Managerial Perspective'. SAGE Open, 3(8), 1-19.
Anirban, M., Subrata, P., Santoshini, P. & Prasanta, P. (2016). 'A Study on the Representation of the Various Models for Dynamic Social Networks'. Procedia Computer Science, 79, 624-631.
Ajzen, I., & Fishbein, M. (1975). 'A Bayesian analysis of attribution processes'. Psychological bulletin, 82(2), 261-277.
Carpentier,
N. (2011).
Media and Participation: A Site of Ideological-democratic Struggle. Gutenberg Press, Malta.
Hansen, D. L.,
Smith,
M. A.,
Shneiderman, B. &
Himelboim, I. (2019).
Analyzing Social Media Networks with NodeXL. Elsevier Science.
Häuberer, J. (2011). 'Introducing the Civic Perspective on Social Capital – Robert D. Putnam’s Concept of Social Capital'. In: Social Capital Theory. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
He, W. (2017). Social Media: Tools and Space for Networked Public Communication. Networked Public. Springer, Berlin, Heidelberg.
Jeng, W., He, D. & Jiang, J. (2015). 'User participation in an academic social networking service: A survey of open group users on MendeleyL'. The Journal of the Association for Information Science and Technology, 624-631.
Jenkins, H., Robison, A. J. & Weigel, M. (2005). 'Confronting the Challenges os Participatory Culture: Media Education for the 21st Century'. Building the Field of Digital Media and Learning, 1-72.
Lehti, L. & Kallio, J. (2017). 'Villi in an online social policy discussion: Arguments in focus'. Discourse, Context & Media, 19, 58-65.
Lietsala, K. & Sirkkunen, E. (2008). Social Media: Introduction to the tools and processes of the participatory economy. Tampere: Tampere University Press.
Netzer, Y., Tenenboim-Weinblatt, K. & Shifman, L. (2014). 'The construction of participation in news websites: A five–dimensional model'. Journalism Studies, 15(5), 619-631.
Petrjanosova, M. (2014). 'Introductory: New media and civic participation in Central Eastern Europe'. Humaff, 24, 399–405.
Villi, M. & Matikainen, J. (2016). 'Participation in Social Media: Studying Explicit and Implicit Forms of Participation in Communicative Social Networks'. Media and Communication, 4, 109-117.
Whiting, A. & Williams, D. (2013). 'Why people use social media: a uses and gratifications approach'. Qualitative Market Research: An International Journal, 4(16), 369-362.
Zhou, T. (2011). 'Understanding Online Community User Participation: A Social Influence Perspective'. Internet Research, 4(4), 67-81.