ارکانزاده یزدی، سعید، (پاییز 1386). «بررسی رفتارهای غیرحرفهای مدیریت روزنامههای سراسری از دیدگاه خبرنگاران این روزنامهها و صاحبنظران روزنامهنگاری». پایاننامه کارشناسیارشد علومارتباطات اجتماعی به راهنمایی دکتر هادی خانیکی، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی.
بدیعی، نعیم، حسین قندی، (1385). روزنامهنگاری نوین. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
خطمشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) (دسترسی 12 مهر 1393):
http://www.isna.ir/static/Strategic.htm
رفیعپور، فرامرز، (1381). کندوکاوها و پنداشتهها، مقدمهای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی. تهران، شرکت سهامی انتشار.
رندال، دیوید، (1382). روزنامهنگاری حرفهای. مترجم علیاکبر قاضیزاده. تهران: ایران.
سنیمان، پیجی و همکاران، (1375). نگاهی دیگر به اخلاق رسانهای. مترجم محمود حقیقتکاشانی و همکاران. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
شکرخواه، یونس، (1374). خبر. تهران: مرکز گسترش آموزش رسانهها.
کریپندورف، کلوس، (1388). تحلیل محتوا؛ مبانی روششناسی. مترجم هوشنگ نایبی. تهران: نی.
کورتز، نورمن، (1381). آمار در علوم اجتماعی. مترجم حبیبالله تیموری. تهران: نی.
کیبل، ریچارد، (1379). راهنمای روزنامهنگاری. مترجم مریم تاجفر. تهران: همشهری.
لیسی، استفان و همکاران، (زمستان 1385). «حجم نمونه برای تحلیلمحتوای روزنامهها در مطالعات چند ساله». رسانه، سال 17، شمارة 68.
معتمدنژاد، کاظم، با همکاری رویا معتمدنژاد، (1386). حقوق حرفهای روزنامهنگاران (جلد یکم). تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
نوروزی، کامبیز، (1384). مسئولیت اخلاق حرفهای خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (مبانی نظری و آییننامه). تهران: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی.
هریس، جفری و دیوید اسپارک، (1381). خبرنگاری کاربردی. مترجم محمدتقی روغنیها. تهران: ایران.
Belsey, Andrew & Chadwick, Ruth F, (1994). Ethical Issues in Journalism and Media. London, Routledge.
Harcup, Tony, (2007). The Ethical Journalism. London: Sage Publication.
Harrower, Tim, (2007). Inside Reporting, a practical guide to the craft of journalism. United States of America: McGraw-Hill College.
Itule, Bruce D. & Anderson, Douglas A, (2000) .News Writing And Reporting For Today’s Media. United States of America: McGraw-Hill College.
Neuendorf, Kimbelry A, (2001). The Content Analysis Guidebook. United States: Sage Poblication.
Rich, Carole, (2000). Writing and Reporting News, A Coaching Method. United States of America: Wadsworth Publishing Company.
Stempel, H. Guido, (Summer 1952). Sample Size for Classifying Subject Matter in Dailies: Research in Brief. USA: Journalism Quarterly, 29.
Wimmer, Roger D. & Josef R. Dominik, (2006). Mass Media Research: An Introduction. United States: Thomson Wadsworth.
Declaration of The Rights and Duties Of Journalists Charter of Munich.(1971)(retrived in 10 Jan 2012):
http://www.hirondelle.org/wp-content/uploads/2011/07/Declaration-of-The-Rights-and-Duties-Of-Journalists-Charter-of-Munich-1971.pdf
New York University Journalism Handbook for Students. (retrived in 10 Jan 2012):
http://journalism.nyu.edu/assets/PageSpecificFiles/Ethics/NYU-Journalism-Handbook-for-Students.pdf
Reuters Handbook of Journalism. Accuracy (retrived in 10 Jan 2012):
http://handbook.reuters.com/index.php/Accuracy
Reuters Handbook of Journalism. The Essentials of Reuters sourcing (retrived in 10 Jan 2012):
http://handbook.reuters.com/index.php/The_Essentials_of_Reuters_sourcing
The guardian’s Editorial Code.(retrived in 10 Jan 2012):
www.guardian.co.uk/info/guardian-editorial-code
The Society of Professional Journalists.(retrived in 10 Jan 2012):
http://www.spj.org/ethicscode.asp?