Content Analysis Cultural and Social Content in Social Networks

Document Type : Research Paper

Authors

1 Professor of Communication, Islamic Azad University, Tehran Branch

2 M.A. in Communication and Culture of Sooreh University

Abstract

This study aims to explore themes of cultural, social and youth in Tehran's Facebook pages. This study examines this issue: the social network (Facebook) what form of cultural and social content is displayed? This research is a descriptive - analytical and sampling methods to perform content analysis based on 30 users between the ages of 15 and 29 were IRFacebook selected. Data collection techniques, reverse the process took them through software Spss 21. The validity and reliability of formal study by Scott coefficient with a value of 85% is obtained. Research findings indicate that more women than men in the population and most of them are Facebook users are aged 25 years and also the most

Keywords


آقانوری، سحر، (1390). «بررسی انگیزه و تمایلات کاربران اینترنتی برای عضویت در فیس‌بوک و تأثیر آن بر سرمایة اجتماعی». پایان‏نامة کارشناسی‌ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکزی.
پاک‌سرشت، سلیمان، (1386). بررسی جایگاه مصرف اینترنت در سبک‏های رفتار فراغتی جوانان ایرانی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
سورین، ورنر و جیمز تانکارد، (1388). نظریه‏های ارتباط جمعی. مترجم علیرضا دهقان، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
محسنی، منوچهر، (1386). جامعه‌شناسی جامعة اطلاعاتی. تهران: دیدار.
مک‌کی، هیو، وندی میلپز و پال رینولدز، (1386). تحقیق در جامعة اطلاعاتی. مترجم رامین کریمیان، تهران: دفتر مطالعات و توسعة رسانه‏ها.
مهدی‌زاده، سیدمحمد، (1392). نظریه‏های رسانه: اندیشه‏های رایج و دیدگاه‏های انتقادی. تهران: همشهری.