منابع و مأخذ
آفرین، فریده(1390). «خوانش واساز از نگاره بیرون آوردن یوسف از چاه: چالش ساختار و معنا»، ماهنامه باغ نظر، شماره 16: 55-64.
آقاجری، سیدهاشم(۱۳۸۹). «صفویه دولت پیشاملی»، ماهنامه علوم انسانی، مهرنامه، شماره 3.
آژند، یعقوب(1389). نگارگری ایران، پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران، جلد دوم، تهران: سمت.
اسحاقپور، یوسف(1382). مینیاتور ایرانی، رنگهای نور: آیینه و باغ، ترجمۀ جمشید ارجمند، تهران: نشر و پژوهش فروزان روز.
پاکباز، رویین(1378). دایرةالمعارف هنر، تهران : فرهنگ معاصر. تاونزند، دنبی(1393).
فرهنگنامه تاریخی زیباییشناسی، ترجمۀ فریبرز مجیدی، تهران: فرهنگستان هنر.
دلوز، ژیل(1391). فرانسیس بیکن: منطق احساس، ترجمة بابک سلیمیزاده، تهران: روزبهان.
ذوالفقاری، حسن(1388). «مقایسه چهار روایت لیلی و مجنون نظامی، امیر خسرو، جامی و مکتبی»، فصلنامه پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی (دانشگاه اصفهان)، شماره۱: 59-83.
رضایی اردانی، فضلالله(1387). «نقد تحلیلی ـ تطبیقی منظومه «خسرو و شیرین» و «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی»، دو فصلنامه زبان و ادبیات فارسی پژوهشنامه ادب غنایی (دانشگاه سیستان و بلوچستان)، شماره۱۱: 87-112.
رپیکا، یان(1386). تاریخ ادبیات ایران از دوران باستان تا قاجاریه، ترجمۀ عیسی شهابی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
سیمپسن، ماریانا شرو(1382). شعر و نقاشی ایرانی، حمایت از هنر ایران، شاهکارهایی از هنر نقاشی ایران قرن دهم ه. ق، ترجمۀ عبدالعلی براتی و فرزاد کیانی، تهران: نسیم دانش.
حسینی، مهدی(1385).«هفت اورنگ جامی به روایت تصویر»، کتاب ماه هنر، بهمن و اسفند 1385: 1- 14.
جامی، عبدالرحمن(1390) هفت اورنگ، آدرس سایت: PDF.Tarikhema.ir، تاریخ استفاده: 12/1/1397.
کانت، ایمانوئل(1393). نقد قوه حکم، ترجمۀ عبدالکریم رشیدیان، تهران: نی.
کشمیرشکن، حمید(1396). درآمدی انتقادی بر اندیشه انتقادی در تاریخ هنر، تهران: چشمه.
کری ولش، استوارت(1384). نقاشی ایرانی نسخه نگارههای عهد صفوی، ترجمۀ احمدرضا تقا، تهران: فرهنگستان هنر.
غفوریان مسعودزاده، مهوش(1395). «تحلیل و بررسی تصاویر نسخۀ خطی مصوّر هفت اورنگ جامی محفوظ در کتابخانه آستان قدس»، فصلنامه آستانه هنر، شماره 17: 22-35.
فرخفر، فرزانه(1391).«نگارگری عثمانی با رویکرد به دستاوردهای هنری ایران»، فصلنامه هنرهای زیبا، شماره 49: 19-30.
ماینر، ورنن هاید(1393). تاریخ تاریخ هنر، سیری در تاریخ تکوین نظریه هنر، ترجمۀ مسعود قائمیان، تهران: سمت و فرهنگستان هنر.
معصومی، بهرام(1389). بیرق عاشقی، تهران: کاراپیام.
موسی، احمد و شمسالدین، اریک شرویدر(1377). دوازده رخ یادنگاری دوازده نقاش نادره کار ایران، ترجمه و تدوینِ
یعقوب آژند، تهران: مولی.
منشی ترکمان، اسکندر بیگ(1359). تاریخ عالم آرای عباسی، به کوشش ایرج افشار، جلد دوم، تهران: امیرکبیر.
منشی قزوینی، بوداق(1378). جواهر الاخبار، تصحیح: محسن بهرامنژاد، تهران: مکتوب.
منشی قمی، قاضی احمد(1383). گلستان هنر، تصحیح: احمد سهیلی خوانساری، تهران: منوچهری.
میراحمدی، مریم(1371). تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در عصر صفوی، تهران: امیرکبیر.
موید، حشمت(۱۳۷۱). «در مدار نظامی (۳) (نقدی بر لیلی و مجنون نظامی)»، فصلنامه ایرانشناسی: پژوهش در تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران و زبان و ادبیات فارسی،
شماره ۱۵: 528-542.
نفیسی، سعید(1363). محیط زندگی؛ احوال و اشعارِ رودکی، جلد سوم، تهران: امیرکبیر.
ویتکین، رابرت دبلیو(1395). «پارادایمی جدید برای جامعهشناسی زیباییشناسی»، در جامعهشناسی هنر شیوههای دیدن، ترجمۀ جمال محمدی، تهران: نی.
فدوی، سیدمحمد(1394). تصویرسازی در عصر صفویه و قاجار، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
هدایت، رضا قلیخان(1339). تاریخ روضه الصفای ناصری، تهران: پیروزی خیام.
یغمایی، اقبال(1377). داستانهای عاشقانه ادبیات فارسی، تهران: هیرمند.
Brend, Barbara and Charles Mellville (2010) Epic of Persian Kings, The Fitzwilliam
Museum, Cambridge University, London & NewYork: L.B.TAURIS.
Lucy, Niall (2004),A Derrida Dictionary, New York :Oxford Blackwell Publishing.