حاجیزاده میمندی، مسعود و فریدون یوسفی (1392). «بررسی عوامل اجتماعی مرتبط بافرهنگ مصرف درمیان زنان شهریزد»، مجله راهبردی زنان، شمارۀ 61: 233-272.
رضادوست،کریم و دیگران (1391). «تأثیرشهرگرایی ودینداری برمصرفگرایی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز)» فصلنامه توسعه اجتماعی، دورۀ 7، شماره2: 121-140.
سیدکریمی، مریمالسادات (1393). رابطه دینداری وشیوۀ مصرف جوانان طبقه فرودست (منطقه 17 تهران)، پایان نامۀکارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
شیری، اعظم (1392). عوامل اجتماعی مرتبط با مصرفگرایی در پوشش و ظاهر زنان جوان شهر تهران، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه الزهرا (س).
قبادی، مهناز (1392). بررسی عوامل موثر بر مصرفگرایی زنان شهر تهران در زمینه مصرف لوازم آرایش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا(س).
کوزر، لیوییس (1370). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمۀ محسن ثلاثی، انتشارات علمی.
گیدنز، آنتونی (1382). تجدد وتشخص، جامعه و هویت شخصی درعصرجدید، ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نشرنی.
وبر، ماکس (1387). اخلاق پروتستان و روح سرمایهداری، ترجمۀ عبدالمعبود انصاری، تهران: انتشارات سمت.
وثوقی، منصور و علیاکبر نیکخلق (1371). مبانی جامعهشناسی، انتشارات خردمند.
Bocock, Robert, 1993, Consumption, First Published, By Routledge.
Campbell, Colin, 1983, “Romanticism and the Consumer Ethic”: Source: Sociological Analysis, Vol. 44, No. 4, Pp. 279-295.
Campbell, Colin, 1989, “The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism”. Contemporary Sociology, Vol. 18, No. 4 (Jul., 1989), Pp. 637-639.
Campbell, Colin, 2008, “Consuming Goods And The Good of Consuming”, Lecturer In Sociology, University Of York, Heslington, York, Y01 5dd, U. K.
Essoo, Nittin and Dibb, Sally (2004), “Religious Influences on Shopphng Behavior: An Exploratory Study”, Journal of Markting Management, 20, 683-712.
Godazgar, Hossein, 2007, “Islam Versus Consumerism and Postmodernism In The Context Of Iran”, Social Compass ,Published By: Sage, 389–418.
Ilmonen, Kai, 2011, a Social and Economic Theory of Consumption, Translated By David Kivinen, First Published By Palgrave Macmillan.
Mokhlis, Safiek, 2009, Relevancy and Measurement of Religiosity in Consumer Behavior Research, International Business Research, Vol. 2, No.
Paterson, Mark, 2006, Consumption and Everyday Life, First Published By Routledge.
Sheth, J. N., 1983, an Integrative Theory of Patronage Preference and Behavior. In W. R. Darden & R. F. Lusch (Eds.), Patronage Behavior and Retail Management (Pp. 9-28). New York: North-Holland.
Turner, Bryan S, 1994, Orientalism, Postmodernism and Globalism, First Published By Routledge.
Turner, Bryan S (2006), The Cambridge Dictionary Of Sociology, Published In The United States of America By Cambridge University Press, New York.
Yanu, Achmadalif Fianto, Djumilahhadiwidjojo, Sitiaisjah, Solimun (2014), Development and Measurement of Islamicvalues in Consumer Behaviourresearch, International Journal of Business and Managementinvention issn (Online): 2319 – 8028.