قرآن کریم
آلپورت، گردن و لئو پستمن (1374). روانشناسی شایعه، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
بدیعی، نعیم و هوشنگ عباسزاده (1374). «بررسی میزان اعتماد دانشجویان به رسانههای خبری». فصلنامه علوم اجتماعی، دانشکده ارتباطات علامه طباطبائی، شماره 7 و 8: 216-179.
دادگران، سیدمحمد (1384). مبانی ارتباط جمعی، تهران: نشر مروارید و فیروزه.
قاسمی، طهمورث (1383). «سواد رسانهای؛ رویکردی جدید به نظارت»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 106-85.
مکارم، حمید (1378). «شایعهسازی و راههای مقابله با آن»، فصلنامه مکتب اسلام، شماره 3: 70-65 .
Bevan, S. and Krewel, M.(2015)» Responsive elections: The effect ofpublicopinionon political campaigns«. Electoral Studies.Vo l40, Pages 548-555.
Buckner, H. Taylor. (1965) »A theory or rumor transmission«. The public opinion quarterly. Vol. 29, no. 1.
Christofides, E., A. Muise, and S. Desmarais. (2009). »Information Disclosure and Control on Facebook: Are they Two Sides of the Same Coin or Two Different Processes«. CyberPsychology & Behavior. 12(3): 341-345.
Gloria, Y. Tian, Hsin-I Chou. And Xiangkang Yin. (2015).»Takeoverrumors: Returns and pricing ofrumoredtargets« International Review of Financial Analysis,Vol 41,Pages 13-27.
Hunter, Eileen. (2012)»Class List [not equal to] Friend List«. Educational Horizons. Vol 90, No 2, p21-22.
Kim, k., Min Bae, Y. and Kim, N. 2015. Online news diffusion dynamics andpublicopinionformation:A case study of the controversy over judges’ personalopinionexpression on SNS in Korea. The Social Science Journal,Vol 52.
Matsumoto, T. and Laver, M. (2015).» Publicopinionfeedback between elections, and stability of single-party majority governments«. Electoral Studies,Vol 40, Pages 308-314.
Moy, Paticia. (2000) »Media Effects on Political and Social Trust«. Journalism and Mass Communication Quartely. Vol 77, Issue 4, P: 744-770.
Noon, Mike, Delbridge, Rick (1993) »News from behind my hand: gossip in organizations« Organization Studies 14/1,.
Uslaner, Eric. M. (1998). »Social capital, television and the mean world: trust optimism and civic participation«. Political psychology, vol 19, no 3.
Waddington, K. and Fletcher, C. (2005) »Gossip and emotion in nursing and health-care organizations«. Journal of Health Organization and Management, vol 19, no 4-5.
Moreno, Y. Nekovee, M., Bianconi, G. and Marsili, M.(2007)»Theory ofrumourspreading in complex social networks«.Physica A:Statistical Mechanics and its Applications,Volume 374, Issue 1,Pages 457-470.
Mutz, D.C.(1998). Impersonal Influence: How Perceptions of Mass Collectives Affect Political Attitudes. Cambridge, MA: Cambridge University Press.