منابع و مأخذ
آدامز، لوری (1392). روش شناسی هنر، ترجمه علی معصومی، تهران: چاپ و نشر نظر.
اجلالی، پرویز (1383). دگرگونی اجتماعی و فیلمهای سینمایی در ایران، تهران: انتشارات فرهنگ و اندیشه.
ازغندی، سیدعلیرضا (1382). تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران، تهران: انتشارات سمت.
استوری، جان (1395). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده، تهران: انتشارات آگاه.
اشرف، احمد و علی بنوعزیزی (1388). طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران، ترجمه سهیلا ترابی فارسانی، تهران: نیلوفر.
برتنز، یوهانس (1382). نظریه ادبی، ترجمه فرزان سجودی، تهران: انتشارات آهنگ دیگر.
بلوکباشی، علی (1383). «پدیدهای به نام لوطی و لوطیگری در حیات اجتماعی تاریخ ایران»، فصلنامه فرهنگ مردم، سال دوم، شماره8 و9.
حسینی، حسن (1393). به نقل از سایت اینترنتی خبرگزاری ایلنا: http://www.ilna.ir/-58/160252
جانسون، لزلی (1378). منتقدان فرهنگ (از ماتیو آرنولد تا ریموند ویلیامز)، ترجمه ضیا موحد، تهران: طرح نو.
زادهمحمدی، مجتبی (1385). لومپن ها در سیاست عصر پهلوی (۱۳۴۲-۱۳۰۴)، تهران: نشر مرکز.
ستایشگر، مهدی (1374). واژه نامه موسیقی ایران زمین، تهران: انتشارات اطلاعات.
سوانه، پیر (1388). مبانی زیباییشناسی، ترجمه محمد رضا ابوالقاسمی، تهران:نشرماهی.
شفیعیکدکنی، محمدرضا (1387). قلندریه در تاریخ، چاپ سوم، تهران: سخن.
عادل، شهابالدین (1395). به نقل از سایت اینترنتی خبرگزاری مهر:
https://www.mehrnews.com/news/3918615/
فوران، جان (1385). مقاومت شکننده: تاریخ تحولات اجتماعی ایران: از سال 1500 میلادی مطابق با 879 شمسی تا انقلاب، ترجمه احمد تدین، چاپ ششم، تهران: رسا.
کوک، پم (1393)
رویکرد ژانرمحور در نقد فیلم، ترجمه روبرت صافاریان، به نقل از سایت اینترنتی سینما- چشم:
http://www.cine-eye.org/
گلستان، شاهرخ (1374). فانوس خیال؛ تاریخ سینمای ایران به روایت بیبیسی، تهران: انتشارات کویر.
گرانت، بری کیت (1391). ژانرهای سینمایی؛ از شمایلشناسی تا ایدئولوژی، ترجمه شیوا مقانلو، تهران: نشر بیدگل.
لنگفورد، بری (1393). ژانر فیلم؛ از کلاسیک تا پساکلاسیک، مترجم حسامالدین موسوی، تهران: سوره مهر.
موان، رافائل (1393). ژانرهای سینمایی، ترجمه علی عامری مهابادی، تهران: انتشارات مینوی خرد.
میلنر، آندرو و براویت، جف (1385). درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر، تهران: ققنوس.
نفیسی، حمید (1371). «گونة فیلم جاهلی در سینمای ایران»، فصلنامه ایراننامه، شمارة 39.
هرینگتن، آستین (1392). هنر و نظریه اجتماعی برگرفته از کتاب نظریههای فلسفی و جامعهشناختی در هنر، ترجمه و نگارش علی رامین، تهران: نشر نی.
Aumont, Jacques.(1994) The Image, Translated by ClairePajackowska ,British Film Institue, London.
Luckett ,Moya. (2001),Genre, from Critical Dictionary of Film and Television Theory, Edited by Roberta pearson and Philip simpson, ,Routledge, London and New york.
Neale, Steve.(2001),Genre and Hollywood, Routledge, London and New york.
Panofsky, Ervin .(1955) Meaning in The Visual Arts, Anchor Books, United States of America.
Panofsky, Ervin .(1971) Style and Medium in the Motion picture, from Perspective on the Study of Film, Edited by John Stuart katz, Little, Brown and Company, Boston.
Panofsky, Ervin .(1991)Perspective as Symbolic Form,Translated by Chiristopher.Wood, Zoon Books.
Panofsky, Ervin .(2012) On The Problem Of Describing and Interpreting Works of The Visual Arts,Critical Inquiry,Vol 38,No 3.
Panofsky, Ervin.(1939) Studies in iconology;: Humanistic themes in the art of the renaissance, Kimbell Art Museum, New york.