منابع و مأخذ
شتریان، کیومرث (1386). متغیرها و شاخصهای ارتباطات بینالمللی فرهنگی. در مجموعه مقالات همایش ارتباطات بین فرهنگی و سیاست خارجی:رویکرد ایرانی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.
حسن خانی, محمد (1386). «دیپلماسی فرهنگی و جایگاه آن در سیاست خارجی کشورها» دو فصلنامه دانش سیاسی، نسخه پاییز و زمستان.
دهشیری، محمدرضا (1393). دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
دهقانی فیروزآبادی، سیدجلال (1389). «دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس» فصلنامه دانش سیاست.
صالحی امیری، سیدرضا و سعید محمدی (1389). دیپلماسی فرهنگی. چاپ دوم. تهران: نشر ققنوس.
هادیان، ناصر و روحالامین سعیدی (1392). «از دیپلماسی عمومی سنتی تا دیپلماسی عمومی نوین:رویکرد هابرماسی»، فصلنامه راهبرد، شماره 68.
Copeland, Daryl. 2009. Guerrilla Diplomacy:Rethinking International Relations. Lynne Rienner.
Cown, Geoffrey, و Nicholas J. Cull. 2008. Public Diplomacy in a Changing World. Sage Publication.
Dugan, Andrew. 2016. After Nuclear Deal, U.S. Views of Iran Remain Dismal. Washington D.C.: Gallup Research Center.
Entman, Robert M. 2003. Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy. University of Chicago Press.
Gonesh, Ashvin, and Jan Melissen. 2005."Public Diplomacy: Improving Practice." The Hauge: The Netherlands Institute of International Relations,Clingendael.
Greenspan, Rachel. 2005. Department of the Army United States of America. April. دستیابی در February 1, 2016. www.army.mil.
Heller, Ken S., and Liza M. Persson. 2009. "The Distinction between Public Affairs & Public Diplomacy." In Handbook of Public Diplomacy, by Philip M. Taylor and Nancy Snow. London,New York: Routledge.
Henrikson, Alan K. 2007. Niche Diplomacy in the World Public Arena.New York: Palgrave Macmillan.
2015 International Center for Cultural Diplomacy.
Kersaint, Maite. 2014. "Publication Server of Europa-University Viadrina." European University Viadrina Frankfurt. June. Accessed February 2, 2016. https://opus4.kobv.de.
Nye, J.S. 2004. Soft Power:The means to succes in world politics. New York: Public Affairs.
—. 1991. The changing nature of American power. New York: Basic Books.
Riordan, Shaun. 2007. Dialogue-based Public Diplomacy:A New Foreign Policy Paradigm? London: Palgrave Macmillan.
Sisson, Mollly. 2011. Theory,Public Diplomacy and Student Exchange. http://americanstudentsinbritain.blogspot.com.
Snow, Nancy. 2012. “Public Diplomacy and Propaganda: Rethinking Diplomacy in the Ageof Persuasion.” E-International Relations, 4 December. دستیابی در February 2, 2016. http://www.e-ir.info.
Topic, Martina, and Cassandra Sciortino. 2012. "Cultural Diplomacy and Cultural Hegemony:A Framework for the Analysis." In Cultural Diplomacy & Cultural Imperialism:European Perspective, by Martina Topic and Sinisa Rodin. Frankfort: Peter Lang.
Van Ham, Peter. 2002. "Branding Territory:Inside the Wonderful Worlds of PR and IR Theory." Journal of International Studies 31.
Welch, David. 2013. Propaganda, Power and Persuasion: From World War I to Wikileaks.London: I.B.Tauris.
Wheeler, Alina. 2009. Designing Brand Identity. 3rd . John Wiley & Sons,Inc.
Zagby, James. 2013. Looking at Iran: The Rise and Fall of Iran inPublic Opinion. Washington DC: Zogby Research Services.
Zainulbhai, Hani, و Richard Wike. 2015. Iran’s Global Image Mostly Negative. Washington,DC: PEW Research Center.