ابن منظور، محمد بن مکرم (1379 ه.ق). لسان العرب. جلد پنجم. بیروت: دارالفکر.
ایمان، محمدتقی و محمودرضا نوشادی (1390). تحلیل محتوای کیفی. فصلنامه پژوهش، شماره 6 : 44- 15.
پروین گنابادی، بهرام (1369). اشارتی بر رجزخوانی در شاهنامه. فصلنامه فرهنگ، شماره 7: 414- 403.
تبریزی، منصوره (1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی. فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 64: 138- 105.
حاجیلو، حسینعلی (1383). معرفی روشهای تحلیل دادههای کیفی با تأکید بر روش تحلیل محتوا. فصلنامه مدیریت
فردا. شماره 8-7: 62-55.
دهخدا، علیاکبر(1373). لغتنامه. جلد هفتم. تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
ساروخانی، باقر (1385). جامعهشناسی ارتباطات. چاپ هفدهم. تهران: انتشارات اطلاعات.
سنگری، محمدرضا (1391). آینهداران آفتاب. جلد اول. تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
سنگری، محمدرضا (1391). آینهداران آفتاب. جلد دوم. تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
عفتی، قدرتالله (1389). رجزهای امام حسین(ع) و فرزندانش در روز عاشورا. مجله مبلغان، شماره 135: 45-32.
عفتی، قدرتالله (1388). رجزهای برادران امام حسین(ع) در روز عاشورا. مجله مبلغان. شماره 123: 91-69.
گیل، دیوید و بریجت، آدمز (1384). الفبای ارتباطات. ترجمة رامین کریمیان، مهران مهاجر و محمد نبوی. مرکز مطالعات
و تحقیقات رسانهها.
محدثی، جواد (١٣٧۶). فرهنگ عاشورا. قم: نشر معروف.
محدثی، جواد (١٣٨۵). پیامهای عاشورا. قم: نشر زمزم هدایت.
محسنیانراد، مهدی (1378). ارتباطشناسی. تهران: سروش.
محمدی ریشهری، محمد (1390). دانشنامه امام حسین(ع). جلد سوم. تهران: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
محمدی ریشهری، محمد (1390). گزیده دانشنامه امام حسین (ع). تهران: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
مرادی، کتایون و محمود صلواتی (1391). کارکرد رجز و رجزخوانی در شاهنامه و گرشاسبنامه. فصلنامه علمی-
پژوهشی زبان و ادب فارسی «ادب و عرفان». شماره 13: 46-31.
مطهری، مرتضی (1369). حماسه حسینی. جلد دوم. تهران: انتشارات صدرا.
معین، محمد (1364). فرهنگ فارسی. جلد دوم. تهران: امیرکبیر.
مککوایل، دنیس (1388). نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی. تهران:دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مومنیراد، اکبر؛ خدیجه علیآبادی؛ هااشم فردانش و ناصر مزینی (1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت،
مراحل و اعتبار نتایج. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، شماره 14 :222-187.
مهدیزاده، سیدمحمد (1389). نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. انتشارات همشهری.
ورنر، سورین. تانکارد، جیمز (1384). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. انتشارات دانشگاه تهران.
ویلیامز، کوین (1386). درک تئوری رسانه. ترجمة رحیم قاسمیان. تهران: نشر ساقی.
Hsieh, Hsiu-Fang and Sarah E.Shannon. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15 (9), 1277-1288.
Laughey, Dan (2007) Key Themes In Media Theory. McGraw Hill Publictions.
Reina schement, Jorge (editor). (2001). Encyclopedia Of Communication and Information. Macmillan Reference USA.