منابع و مأخذ
ابن اثیر، علی بن محمد (1370). تاریخ کامل. تهران: اساطیر.
پیشقدم، رضا (1391). معرفی «زباهنگ» بهعنوان ابزاری تحولگرا در فرهنگکاوی زبان. فصلنامة مطالعات زبان و ترجمه، سال 45، شمارۀ 4: 61-47.
پیشقدم، رضا (1393). آسیبشناسی روشهای جمعآوری داده در مطالعات زبانی: گامی به سوی بومیسازی روش تحقیق در ایران. فصلنامه جستارهای زبانی، شمارۀ 2: 70-55.
پیشقدم، رضا؛ فاطمه وحیدنیا و آیلین فیروزیان پوراصفهانی (1393). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتار نفرین: مقایسة زبانهای فارسی و انگلیسی. فصلنامة مطالعات زبان و ترجمه، سال47، شمارۀ 2: 71-45.
پیشقدم، رضا و نوروزکرمانشاهی، پریا (1394). ارتباط میان زبان، مذهب و فرهنگ: تحقیق و تدقیقی در کارکردهای لقب حاجی و واژههای وابسته در زبان فارسی. زبانپژوهی. انتشار الکترونیکی.
جلالی، محمدرضا، حسن اسماعیلی و سکینه سلیمی (1387). تبیین روانشناختی ناپایداری سلطلان محمد و شکست ایرانیان در رویداد حملة چنگیز و مغولان. فصلنامة علمی ـ پژوهشی تاریخ، شمارۀ 11: 81-103.
جوادی یگانه، محمدرضا و مجید فولادیان (1390). تنبلی اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن. مجلة جامعهشناسی ایران، دوره 12، شمارۀ 3: 109-137.
داعیالاسلام، محمدعلی (1362). فرهنگ نظام. تهران.
ذوالفقاری، حسن (1394). باورهای عامیانة مردم ایران. تهران: نشر چشمه.
زارعپور، محمدصالح، محمد سعیدی مهر و محمدعلی حجتی (1390). جبرگرایی الهیاتی و راهحلهای آن. فصلنامه معرفت فلسفی، شمارۀ 31: 103-144.
عسکرنژاد، منیر (1348). تحلیل نمادهای ماه در باورهای عامیانه ملل مختلف به استناد ابیاتی از شاعران بزرگ پارسیگوی. مجلة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، شمارۀ 41: 309-324.
عمید، حسن (1371). فرهنگ عمید (چاپ هشتم). تهران: انتشارات امیرکبیر.
فیوضات، ابراهیم (1381). نگرش جوانان به حرفه و صنعت. فصلنامه جامعهشناسی ایران، سال4، شمارۀ 1: 65-77.
کرمی، محمدحسین (1383). تقدیر و سرنوشت در ادبیات فارسی و تأثیر آن بر فرهنگ مردم ایران. مجلة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه. تهران: شمارۀ 169: 129-150.
معین، محمد (1350). فرهنگ فارسی. تهران: انتشارات امیرکبیر.
Brown, H. D. (2007). Principles of language learning and teaching (5th Ed.). NY: Longman.
Coleman, J. S. (1966). Peer culture and education in modern society. In T. M. Newcomb & E. K. Wilson(Eds.), College peer groups: Problems and prospects for research (pp.244-269). Chicago: Adline.
Crandall, V. C., Katovsky, W., & Crandall, V. J. (1965). Children's belief in their own control of reinforcements in intellectual-academic achievement situation. Child Development, 36, 91-109.
Dorniyei, Z. (2005). The psychology of language learner: Individual differences in second language acquisition. New Jersey: Mahwah.
Hymes, D. (1967). Models of interaction of language and social setting. Journal of Social Issues, 33(2), 8-28.
Lefcourt, H. M. (1976). Locus of control current trends: Theory and research. New York: Wiley.
Lindsley, S. L., & Braithwaite, C. A. (1996). "You should wear a mask": Facework norms in cultural and intercultural conflict in maquiladoras. International Journal of Intercultural Relations, 20(2), 199-255.
Pishghadam, R., & Attaran, A. (2012). Rhetorical patterns of Argumentation in EFL journals of Persian and English. International Journal of Research Studies in Language Learning, 2(1), 81-90.
Pishghadam, R., & Motakef, R. (2011). Attributional patterns with respect to major and attendance in private language schools: A case of EFL context. Theory and Practice in Language Studies, 1(7), 888-894.
Pishghadam, R., Norouz Kermanshahi, P. (2012). Insha’Allah (God’s willing) and its functions in Persian. Studies in Literature and Language, 4(1), 1-6.
Pishghadam, R., & Zabihi, R. (2011). Foreign language attributions and achievement in foreign language classes. International Journal of Linguistics, 3(1), 1-11.
Rotter, J. B. (1966). Generalised expectancies for internal versus external control of reinforcement. Psychological Monographs, 80, 1-28.
Weiner, B. (1992). Human motivation: Metaphors, theories and research. Newbury Park, CA: Sage.
Yazdanpanah, M., Sahragard, R., & Rahimi, A. (2010). The interplay of locus of control and academic achievement among Iranian English foreign language learners. Cypriot Journal of Educational Sciences, 5, 182-202.
Yin, R. K. (2010). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
Zand-Vakili, E., Fard Kashani, A., Tabande, F. (2012). The Analysis of speech events and Hymes’ SPEAKING factors in the comedy television series: "FRIENDS". New Media and Mass Communication, 2, 27-43.