Document Type : Research Paper
Authors
1 PhD Student in Social Communication Sciences, Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan). Isfahan , iran.. Hajhir.fathi@yahoo.com
2 Associate Professor, Department of Communication and Business Sciences, Faculty of Humanities and Law, Isfahan Islamic Azad University (Khorasgan), Isfahan, Iran.(Corresponding Author). f.taghipour@khuisf.ac.
3 Assistant Professor, Department of Political Science and International Relations, Islamic Azad University, Shahreza Branch, Isfahan, iran. Vaezsh85@yahoo.com
Abstract
Keywords
منابع و ماخذ
آبروش، رضا (1400). «پیشرانهای فرهنگی مساجد در مدیریت آسیبهای اجتماعی». فصلنامه علمی و پژوهشی اسلام و مزالعات اجتماعی، سال8، شماره 4 : 83-52.
احمدی، فردین (1393). تأثیر شبکه مجازی فیس بوک، بر نوع مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران (با تاکید بر انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری). پایاننامه دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
ارجمندی، اسماعیل و سیاوش صلواتیان (1393). آینده نگری سیر تطور رسانه، مخاطب و جامعه. تهران: سومین همایش ملی آینده پژوهی.
آلستین، گرگ (1391). «گشتی دردنیای روندها و پیشرانهای توسعه رسانه»، ترجمۀ مرضیه فخرایی. فصلنامه افق رسانه. (92).
الوندی، هومن، شهناز هاشمی و افسانه مظفری (1400). «مهمترین مسائل شبکه های اجتماعی مجازی در افق1404 ایران بر مبنای آینده پژوهی مرکز ترند وان )با تأکید بر مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی(». مطالعات رسانهای. سال 15: 60-38.
بل، وندل (1398). مبانی آینده پژوهی. مترجمان: مصطفی تقوی و محسن محقق. چاپ چهارم. تهران: انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی.
تقی پور، فائزه (1396). واکاویهای شبکههای اجتماعی مجازی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
خجسته باقرزاده، حسن؛ ملیکا بردبار و سیدوحید عقیلی (1397). «آینده مصرف رسانهای مخاطبان: مطالعه موردی با روش دلفی»، فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، سال 19. شماره 43: 108-83.
خزایی، سعید (1388) آینده پژوهی، نیاز امروز، ضرورت فردا.
رهبرقاضی، محمودرضا؛ سمیه معتمدی و اعظم شهریاری )1396). «تأثیر شبکههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی؛ با توجه به متغیرهای میانجی بحث سیاسی، اثربخشی سیاسی و فرهنگ سیاسی». فصلنامه مطالعاتتوسعه اجتماعی ـ فرهنگی. سال 6. شماره 2: 924-921.
گریفین، کارنر، مارتینز، مایکل (1398). تأثیر فناوری های پیشرفته بر آینده دولت ها و کشورها، مترجمان: فرزان مجیدفر، فرشید مجیدفر و عباسعلی کارشناس، تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
ستاریخواه، علی (1398). آیندهپژوهی و سناریونویسی کاربردی. ویرایش دوم. تهران: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)آجا.
شهریاری، حمید (1395). «فضای مجازی، شبکههای اجتماعی و حاکمیت». فصلنامه ره آورد نور. شماره 6: 9-2.
عبدالهیان، حمید و حسن حقگویی (1388). «تبیین رابطه کاربری اینترنت و مشارکت سیاسی در ایران». جامعهشناسی ایران. سال 39. شماره 2: 357-319.
لستر، مارتین، دوووی، جان، گیدینگز، ست، گرنت، لین، کلی، گران (1398). رسانههای نوین درآمدی انتقادی، ترجمۀ احسان شاهقاسمی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
محمدامینی، شقایق و پیمان خلعتبری (۱۳۹۴). بررسی شبکۀ اجتماعی اینستاگرام و کارکردهای آن اینستاگرام شبکه اجتماعی یا تجاری؟ کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی. مالزی.
نیری، شهرزاد؛ مرجان صفاری، سارا ابوالصدق و علی شایان (1397). «شناسایی و رتبه بندی نیروهای پیشران مؤثر بر وضعیت آینده رسانههای دیجیتال با رویکرد فناورانه»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. سال 25. شماره3: 36-9.
Agichtein, E., Castillo, C., Donato, D., Gionis, A., &Mishne, G.(1998)."Finding highqualitycontent in social media".In Proceedings of the 4998 international conference on web search and web data mining, pp.381-372.
Aliapoulios, Max; Bevensee, Emmi; Blackburn, Jeremy; Bradlyn, Barry; De Cristofaro, Emiliano; Stringhini, Gianluca; Zannettou, Savvas(2021). An Early Look at the Parler Online Social Network, arXiv:2101.03820v3
Attri, Vikas; Kapoor, Ankush(2021). Comparative study of Existing Models for Online Social Network, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, Vol.12 No. 483- 490.
Boyd, D. and N. Elison (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Modiated Communication 13(1), 1-11.
Cooke.Mike& Buckley. Nick (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research, International Journal of Market Research Vol. 50 Issue 2,pp267-292.
Da-Costa, Caroline Aboagye; Ganaa, Fausta Kilian; Apeakoran, Ephraim Nana(2021). Technological Determinism: New Media Applications and Adaptations within Traditional Media in Ghana, The Information Technologist: An International Journal of Information and Communication Technology (ICT) Vol. 18 No. 1.
Gil,Appel & Lauren,Grewal & Rhonda,Hadi & Andrew T. Stephen(2019). The future of social media in marketing, Journal of the Academy of Marketing Scienc.
Hayes, R., & Carr, C. T. (2015). Does being social matter? The effect of enabled comments on credibility and brand attitude in social media. Journal of Promotion Management
Kim, S.-T, & Lee, Y-H. (2007). New functions of Internet mediated agenda-setting:Agenda-rippling and reversed agenda-setting. Korean Journal of Journalism andCommunication Studies, 50, 175-205.
Kietzman. Jan h & hermkens. Kristopher & mccarthy. Lan p & Silvestre. Bruno s.(2011). Social media? et serious! Understanding the functional building blocks of social media, business horizonz, v.54pp241-251. Doi: 10.106/ j.bushor.2011.01.005.
MADWAY, G.(2010), Twitter Remarkes Website. Adds new features.
Pedriza,Samia(2021). Sources, Channels and Strategies of Disinformation in the2020 US Election: Social Networks,Traditional Media and Political Candidates. Journalism and Media 2:605–624. https://doi.org/10.3390/journalmedia2040036.
Yan, Nian(2021). Social Media Is Redistributing Power, Open Journal of Social Sciences, 9, 107-118.https://www.scirp.org/journal/jss.