منابع و مأخذ
امام جمعهزاده، سیدجواد؛ زهرا صادقی نقدعلی، محمود رضا رهبر قاضی و سید مرتضی نوعی باغبان (1392). «بررسی رابطه مصرف رسانهای و انسجام اجتماعی (مطالعه موردی جوانان شهر تبریز)». فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی ـ فرهنگی، شماره 4: 31-9.
بشارتی، فاطمه و مژگان امیریانزاده (1397). «تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر مهارتهای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول». فصلنامه زن و جامعه، شماره 3: 42-17.
بهمنی، لیلا و داریوش بوستانی (1394). سواد رسانهای و مصرف گرایی (مطالعه موردی: زنان ساکن شهر شیراز). فصلنامه توسعه اجتماعی، شماره 1: 212-187.
پیداد، فاطمه و محسن فرمهینی فراهانی (1388). مهارتهای زندگی. تهران: نشر شباهنگ.
تقوی، سیدعباس و سهیل صادقی (1395). «بررسی رابطۀ مصرف رسانههای جمعی با میزان دینداری در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان». پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان، شماره 13: 43-21.
حسنی، محمد (1389). بررسی ارتباط بین وضعیت پوشش و آرایش زنان تهرانی و مصرف رسانهای آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته ارتباطات گرایش تحقیق در ارتباطات. دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
خنیفر، حسین و مژده پورحسینی (1389). مهارتهای زندگی، قم: انتشارات هاجر.
رضویزاده، نورالدین (1384). «بررسی تأثیر رسانهها بر تمایل به تغییر سبک زندگی روستایی». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 31: 114-111.
ساعتچی، محمود؛ کامکاری، کامبیز و مهناز عسگریان (1389). سایت روانسنجی: آزمونهای روانشناختی، تهران: نشر ویرایش.
سلمآبادی، مجتبی؛ راضیه رضایی و هدیه صفری (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش تابآوری کودکان پسر ابتدایی. مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی.
سمواتی، زهرا (1397). رسانه و سبک زندگی فردی - اجتماعی خانواده از توصیف و تبیین تا اصلاح و تغییر، پرتال امام خمینی (ره)، www.imam-khomeini.ir/fa/n142426.
سورین، ورنر جوزف و جیمز دبلیو تانکارد (1381). نظریههای ارتباطات، ترجمۀ علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شهرامنیا، امیرمسعود؛ زهره مرندی، راضیه محرابی کوشکی و محسن سیستانی (1394). «رابطه مصرف رسانهای و سرمایه فرهنگی». فصلنامه علمی – پژوهشی رفاه اجتماعی، شماره 59. 221-189.
عابدینی، نصرتالله؛ حمید قاسمی و رضا صابونچی (1399). «رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی و رفتارهای اخلاقی دانشجویان علوم ورزشی». مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش. شماره 26: 11-24.
علیخواه، فردین و الناز رستمی (1390). «مصرف رسانهای و سبک زندگی (مطالعهای در بین شهروندان شهر تنکابن)». فصلنامه علمی و پژوهشی علوم اجتماعی، شماره 28: 99-81.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: نشر صبح صادق.
قاسمزاده، فاطمه (1393). راهنمای آموزش مهارتهای زندگی برای جوانان و زنان، نشر نهضت سواد آموزی.
کازنو، ژان (1367)، جامعهشناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمۀ باقر ساروخانی و منوچهر صبوری، تهران: انتشارت اطلاعات.
گیدنز، آنتونی (1386). جامعه شناسی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1377). پیامدهای مدرنیته، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: نشر مرکز.
محمودی رجا، سیدذکریا؛ علیحسن توفیقیانفر، ایمان اکبری و سیدمحمد محمودی (1397). «بررسی رابطه مصرف رسانههای ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان (مطالعه موردی، معلمان دوره دبیرستان شهر سی سخت)»، فصلنامه رسانه، شماره 1: 77-57.
محمودیان، حسین؛ مسعود کوچانی اصفهانی و سعید مقدس (1394). «مصرف رسانه، مدیریت بدن و رفتار باروری، مورد مطالعه: زنان معلم یاسوج». فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 31: 196-173.
مککوایل، دنیس و ویندال، سون (1388). مدلهای ارتباط جمعی. ترجمۀ گودرز میرانی، تهران: نشر دفتر پژوهشهای رادیو.
ملکاحمدی، پریسا و شاداب بهراد (1391). «تحلیل نقش رسانههای جمعی بر مهارتهای ارتباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان». فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 3: 143-129.
مهدیزاده، سیدمحمد (1391). نظریههای رسانه اندیشه های رایج و دیدگاههای انتقادی، چاپ دوم، تهران: همشهری.
مهدی منتظرقائم و رضا کاوند (1393). «نحوة خوانش و رمزگشایی شبکههای فارسی زبان ماهوارهای». تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 3: 125-107.
مهدی منتظرقائم (1382). «سنخ شناسی رادیو در دوران معاصر : با تکیه بر دو مفهوم مالکیت سازمانی و هویت مخاطبان.»، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 1: 75-53.
موحد، مجید؛ محمدتقی عباسی شوازی و ندا مرحمتی (1389). «رسانه، جنسیت و مصرفگرایی: مطالعه رابطه استفاده از رسانه های جمعی باتمایلات مصرفگرایانه ی دختران و پسران جوان در شهر شیراز». فصلنامه مطالعات راهبردی زنان، شماره 12: 40-7.
مؤمنی مهموئی، حسین؛ سعید تیموری و محمد رحمانپور (1390). «بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانشآموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، شماره 24: 112-91.
هرسیج، حسین؛ رضا محموداوغلی، امید عیسینژاد و محمودرضا رهبرقاضی (1391). «بررسی تأثیرات مصرف رسانهای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان». فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 3: 92-75.
Jansson, A. (2002). The Mediatization of Consumption. Towards An Analytical Framework of Image Culture. Journal of Consumer Culture, 2, pp. 5-31.
Le Heron, J. & Sligo, F. (2005). Acquisition of simple and complex knowledge; a knowledge gap perspective. Educational, Technology & Society, 8 (2). PP190-202.
Paek, Hye-Jin and Zhongdang Pan (2004). “Spreading Global Consumerism: Effects of Mass Media and Advertising onConsumerist Values in China”, Journal of Mass Communication and Society7(4): 491-515.