منابع و مأخذ
اباذری، یوسفعلی و حسن چاوشیان (1381). «از طبقه اجتماعی تا سبک زندگی، رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناختی هویت اجتماعی». فصلنامه نامه علوم اجتماعی، شماره 20: 7ـ6.
اینگلهارت، رونالد (1382). تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی. ترجمۀ مریم وتر. تهران: انتشارات کویر.
باستان، مصطفی، علی دلاور و علیاکبر فرهنگی (1397). «بررسی مؤلفههای مؤثر بر مصرف رسانهای جوانان تهرانی؛ با هدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانههای نوظهور». فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 1: 142ـ109.
باکاک، رابرت (١٣٨١). مصرف. ترجمۀ خسرو صبری. تهران: شیرازه.
بودریار، ژان (1393). جامعه مصرفی: اسطورهها و ساختارها. ترجمۀ پیروز ایزدی. تهران: نشر ثالث.
بوردیو، پیر (1389). نظریه کنش؛ دلایل عملی و انتخاب عقلانی. تهران: انتشارات نقش و نگار.
بوردیو، پیر (1390). «درباره سلطه و عشق». ترجمۀ نریمان رحیمی. بازیابیشده در:
https://www.feministschool.com/spip.php?article190
تافلر، الوین (1393). شوک آینده. ترجمۀ حشمتالله کامرانی. تهران: نشر علم.
جنکینز، ریچارد (1385). پییر بوردیو. ترجمۀ لیلا جوهرافشانی و حسن چاوشیان. تهران: نی.
حبیبپور گتابی، کرم (1395). «تحولات سبک زندگی در ایران». فصلنامه فرهنگ مردم ایران، شماره 44: 121ـ120.
حیدری، آرمان، اصغر میرفردی و عباس رمضانی باصری (1392). «مقایسۀ جنسیتی هویت دینی و رابطۀ آن با مصرف رسانهای (تلویزیون و ماهواره)؛ مورد مطالعه: دانشآموزان متوسطه شهر مرودشت (1391-1392)».
دوفصلنامه دین و ارتباطات، شماره 44: 43ـ5.
خواجه نوری، بیژن و علیاصغر مقدس (1387). «بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر میزان گذران اوقات فراغت؛ مورد مطالعه: دانشآموزان دبیرستانی شهرستان آباده». فصلنامه پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، شماره 2: 155-133.
رابرتسون، جفری (1392). جنایت علیه بشریت. گروه ترجمۀ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، زیر نظر حسین میرمحمد صادقی. مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
رضویزاده، سید نورالدین (1386). بررسی تأثیر رسانهها بر سبک زندگی ساکنان شهر تهران. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
ساعی، منصور (1390). رسانه و هویت ایرانی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.
شامپاین، پاتریک (1391). پیر بوردیو. ترجمه ناهید مؤید حکمت. تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
غیاثوند، احمد (١٣٩٠). سبک مصرف کتاب و وضعیت کتابخانههای عمومی در شهر تهران. تهران: جامعه و فرهنگ.
فاضلی، نعمتالله (1392). تجربۀ تجدد: رویکردی انسانشناختی به امروزیشدن فرهنگ ایرانی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فاضلی، نعمتالله (1393). تاریخ فرهنگی ایران مدرن. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فرهمند، مهناز و زهره رضوانی (1398). «ساختار و عملکرد خانوادگی در خانوادههای تکهمسری و چندهمسری». فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 3: 154ـ135.
فیضی، مجتبی (۱۳۹۲). «درآمدی بر سبک زندگی اسلامی». ماهنامه معرفت، شماره 185: 42ـ27.
قاسمیپور، مریم و سهراب مظفرینیا (1396). «بررسی رابطه بین سبک زندگی متأثر از فضای سایبری و طلاق عاطفی در شهر ایلام». دوفصلنامه فرهنگ ایلام، شماره ۵۶ و 57: 191ـ171.
قزلسقلی، محمدتقی (1393). فلسفه سیاسی. تهران: رشد آموزش.
کاویانی، آزاده (1391). «تبیینی جامع بر علل و عوامل مؤثر بر پراکنش افقی شهرها». فصلنامه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، شماره 25: 193ـ173.
کریمی لوئی، علی (1395). خانواده و سبک زندگی. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه خوارزمی.
کلانتری، عبدالحسین، حسین حسنی و اکرم علیپور درواری (1391). «سنجش تأثیر جنسیت بر مصرف رسانهای در ایران؛ تحلیل ثانویه دادههای پیمایشی ملی».
فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، شماره 4: 99ـ79.
کیوتسو، پیتر (1378). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی. ترجمۀ منوچهر صبوری. تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1388). مبانی جامعهشناسی. ترجمۀ منوچهر صبوری. تهران: نشر نی.
معصوم شاهی، ربابه، ابوالفضل باغبان و سهیلا باغبان (1396). «تأثیر رسانه بر سبک زندگی خانواده». اولین همایش ملی علوم رفتاری و اسلامی.
ملاسعیدی، سارا (1396). «پیشبینی الگوی مصرف بر اساس مؤلفههای سبک زندگی». فصلنامه علوم اجتماعی شوشتر، شماره 1: 272ـ249.
مؤید حکمت، ناهید (1392). بررسی سبکهای زندگی در سطح شهر تهران. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مهدیزاده، سید محمد (1389). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: نشر همشهری.
Benedikter, R. (2011). 'Lifestyles'. In H. K. Anheier & M. Juergensmeyer (Eds.), Encyclopedia of Global Studies. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Sobel, M. E. (2002). Lifestyle and social structure: Concepts, definitions, analyses. Elsevier.
Southerton, D. (2001). 'Consuming Kitchens: Taste, Context and Identity Formation'. Journal of Consumer Culture, 2, 179-203.