منابع و مأخذ
جاناتان، بیگنل (1393). نشانه، ایدئولوژی، رسانه، مترجمان سیدحمدالله اکوانی و دیگران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
خجسته، حسن (1395). جامعه، موسیقی و رادیو، انتشارات سروش.
رشیدی، صادق (1393). درآمدی بر نشانهشناسی موسیقی، نشر علم.
زاهدی، تورج (1388). «نشانهشناسی موسیقی فیلم»، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 45 و 46:
فرخی، میثم (1393). «جستاری نظری پیرامون نسبت دین و رسانه»، فصلنامه معرفت، شماره 198: 75-61.
مارسل، دانسی (1387). نشانهشناسی رسانهها، ترجمۀ گودرز میرانی و بهزاد دوران، نشر چاپار.
ندایی، محمدحسین و دیگران (1385). تأثیر ویدئو کلیپ بر ذهن مخاطب، اداره کل پژوهش سیما.
Alphons Silbermann (1998), The sociology of music, Psychology Press.
Carol Vernallis (2004), Experiencing Music Video: Aesthetics and Cultural Context, New York, Colombia University Press.
Goodwin (1993), Dancing in the Distraction Factory, Publisher: Routledg.
Jeremy G. Butler (2009), Television‚ critical methods and Applications, Lawrence Erlbaum Associate‚ Inc‚ publishers, Mahwah‚ New jersey 074ا30.
Meghan Stevens ( 2005), Music and Image in Concert,
Peter J Martin (1997), Sounds and society: themes in the sociology of music, Manchester University Press.
Renate Zenker (2002), The Dynamic and Complex NATURE OF Musical Undrestanding,: Perspectives in Theory and Practice, edited by Betty Hanley, Thomas W. Goolsby, The Canadian Music Education Association.
Robert S. Hatten (2005), Four Semiotic Approaches to Musical Meaning: Markedness, Topics, Tropes, and Gesture, chool of Music, Indiana University Fakulteta za glasbo, Univerza v Indiani
Ronald Barthes (1977), Image music text, translated to English by Stephen Health. Published Fontana Press.
Simon Frith (2002), Look! Hear! The Uneasy Relationship of Music and Television, popular music, Volume 21/3. Cambridge University Press.