احمدی خدابخش، فتحی؛ آشتیانی، علی و عربنیا، علیرضا(1386)، «بررسی رابطه بین تقیدات مذهبی و سازگاری زناشویی»، فصلنامه خانواده پژوهی، سال سوم،شماره 5
بستان(نجفی)، حسین(1387)، اسلام و جامعهشناسی خانواده، پژوهشکده حوزه و دانشگاه، قم
باهنر، ناصر(1388)، آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد، شرکت چاپ ونشر بین الملل، ایران، تهران
علامه مجلسی(1387)، بحارالانوار، انتشارات احسنالحدیث، ایران، تهران
بهمنی، مهرزاد(1386)، «هماهنگی تلویزیون، خانواده، مدرسه در جامعهپذیری دانشآموزان (بررسی موردی سریال نرگس)»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،تهران
بیچرانلو،عبدالله(1389)، بررسی تأثیراتِ شبکههای ماهوارهای برخانواده ایرانی، آیندهپژوهی مسایل خانواده، معاونت پژوهشهای فرهنگی، اجتماعی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکزتحقیقات استرانژیک،
پوراسماعیلی، مصطفی مظفری(1390)، «اخلاقگرایی نه قانونگذاری: سهم اخلاق در پهنه خانواده»، فصلنامه خانوادهپژوهی، شماره سال هفتم، شماره 27، پاییز،1390
سعدیپور، اسماعیل، چگونگی نمایش ازدواج وطلاق درسریالهای تلویزیون ایران (1386) فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران
سعدیپور، اسماعیل؛ علیپور، محمد(1386)، «محتوای سریالهای تلویزیونی ایرانی از نظر روشهای تربیتی»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران
سفیری،خدیجه(1392)، «بررسی تأثیر سریالهای ماهوارهای (سریالهای خانوادگی شبکه (GEM Classic بر روابط زوجین»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا(س). انتشار نیافته.
شریفی، مسعود؛ سمندری ناهید؛ حیدری، محمود(1384)، «بررسی تأثیر رفتار والدین بر ریتمهای زیستی فرزندان»، فصلنامه خانواده پژوهی، سال اول، شماره 1، بهار1384.
صادقی، منصورالسادات؛، مظاهری، محمدعلی؛ حیدری، محمود(1386)، «میزان مذهبیبودن والدین منابع شناخت دینی وتصور از خدا»، فصلنامه خانواده پژوهی، سال سوم، شماره 6.
عرفانی(1384)، «تأثیر گرایش ارزشی اولیا برجوانان»، سال اول، شماره1، بهار1384
علیزاده، فتحینیا(1386). «سبک زندگی طبقات اجتماعی در سریالهای خانوادگی تلویزیون»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،تهران.
فولادچنگ،محبوبه(1385). «نقش الگوهای خانوادگی در سازگاری نوجوانان»، فصلنامه خانواده پژوهی، سال دوم، شماره 7، پاییز 1385
مهرافشا، علیاکبر(1375)،«مواظب آنچه کودکان شما تماشا میکنند، باشید» (ترجمه) یلتیرن، سیلیا: لتی فیلبسون و انجلاشوله، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شماره239
قربانی، حسن و سعدیپور، اسماعیل(1386). «چگونگی نمایش ازدواج وطلاق درسریالهای تلویزیون ایران» فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران
مجدفر، فاطمه(1382). جامعهشناسی عمومی، تهران، شعاع، چاپ اول: 276
نیکو،مینو(1375). «نگرش به رادیو تلویزین در سال طی سالها» (ترجمه) گونتر، بری: مایکل سون ویک، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شماره266
مرادی عباسآبادی(1386). «روشهای تشویق و تنبیه کودکان ونوجوانان در سریالهای خانوادگی تلویزیون» فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات ومطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران
مطهری، مرتضی(1368). مسئله حجاب، انتشارات صدرا، ایران، تهران.
معدنیپور)1384). «تأثیرخانواده ورسانه برپندپذیری جوانان»، فصلنامه خانواده پژوهی، سال اول، شماره 1
موریش، ایور(1987). ترجمه غلامعلی سرمد، مرکز نشر دانشگاهی1387، ایران، تهران.
نیکو، مینو؛ سعیدیان، ایما؛ سرکیسیان، وازگن و شیخ، سعادت (1375). «استفاده و رضامندی از رادیو و تلویزین بین جوانان»، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران، شماره 205
نیکو، مینو(1375). «مقالاتی در زمینه روششناسی شناخت مخاطب»،مجموعه مقالات، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران، شماره 304.
Gordon,C. “Impression management on reality TV: Emotion parental accounts in(2011)”, Journal of Pragmatics. 43(14), 3551–3564
Hee Shin,D. “Defining sociability and social presence in Social TV(2013)”. Journal of Computers in Human Behavior,29(3), 939-947
Nathanson, A. I. (1999). “Identifying and explaining the relationship between parental mediation and children’s aggression. Communication Research”, 26(2), 124–143.
Valkenburg, P. M., Krcmar, M., Peeters, A. L., & Marseille, N. M. (1999). “Developing a scale to assess three styles of television mediation: “Instructive mediation,” “restrictive mediation,” and social coviewing”. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 43(1), 51-52