نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شیراز
2 عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی
3 دانشجوی دکتری ترویج کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی میزان رضایتمندی بازدیدکنندگان از بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم صورت گرفت که از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات در گروه تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری شامل تمام بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم بود که به علت حجم زیاد جامعه مورد بررسی از نمونهگیری در دسترس استفاده شد (4242 نفر). ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط تعدادی از اساتید دانشگاه و میزان پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد (84/0). نتایج نشان داد که میانگین رضایت بازدیدکنندگان از بخشهای دانشگاهیان، بینالملل، آثار مکتوب، محافل و مراسم، کودک و نوجوان، تشکلهای قرانی، رسانههای دیجیتال، فعالیتهای هنری، بخش علمی، بخش بانوان، روابط عمومی، بخش قرآننویسان، آموزش و پرورش، حوزویان و خادمان قران در حد متوسط به بالا بوده است. براساس نتایج، بازدیدکنندگان از نقش نمایشگاه در گسترش فرهنگ قرآن و قرآنخوانی، شیوه برخورد و راهنمایی مسئولان غرفهها، ساعات برگزاری نمایشگاه و اندازه غرفهها در حد متوسط تا زیاد رضایت داشتند. اما رضایت از محل قرارگیری غرفهها در نمایشگاه، محل برگزاری نمایشگاه، میزان تبلیغات صورت گرفته و تنوع محصولات ارائهشده در نمایشگاه بین کم تا متوسط بوده است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Survey of Satisfaction Scale 22nd Quran International Exhibition’s visitors
نویسندگان [English]
- Seyed Javad Salehi 1
- Barzin Zarghami 2
- Fatemeh Pour ghassem 3
1 , The member of scientific Board of political science , Shiraz university
2 The member of scientific Board of academic center for education
3 PHD student of agriculture emitting, Kermanshah Razi university
چکیده [English]
This research being implemented based on assessment of visitors satisfaction from 22nd international Quran exhibition which being considered within descriptive –surveying groups in information classification approach. Statistical society includes visitors which being used as sample method because of large crowded of visitors in exhibition hall (approximately 4242 persons). Empirical methods proof its reliability amongst some university professors and its validity through Cornbrash’s \ alpha. The result represents that average satisfactions is intermediate to high among universities, internationals, written texts, ceremonies, Childs and adolescents, Islamic council, digital media , fine art, scientific sector, female sector, public relation, education and Quran writer According result, visitors were satisfied from Quran culture, Quran reciting development, moreover the booth guide and size was suitable meanwhile the time and date was appropriate but the publicity and the Varity of product was low to intermediate in exhibition hall.
کلیدواژهها [English]
- Key words: satisfactions
- 22nd Quran international exhibition
- Tehran Province