سیدجواد صالحی؛ برزین ضرغامی؛ فاطمه پورقاسم
دوره 16، شماره 29 ، خرداد 1394، ، صفحه 7-33
چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی میزان رضایتمندی بازدیدکنندگان از بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم صورت گرفت که از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات در گروه تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری شامل تمام بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم بود که به علت حجم زیاد جامعه مورد ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف بررسی میزان رضایتمندی بازدیدکنندگان از بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم صورت گرفت که از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات در گروه تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری شامل تمام بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم بود که به علت حجم زیاد جامعه مورد بررسی از نمونهگیری در دسترس استفاده شد (4242 نفر). ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط تعدادی از اساتید دانشگاه و میزان پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد (84/0). نتایج نشان داد که میانگین رضایت بازدیدکنندگان از بخشهای دانشگاهیان، بینالملل، آثار مکتوب، محافل و مراسم، کودک و نوجوان، تشکلهای قرانی، رسانههای دیجیتال، فعالیتهای هنری، بخش علمی، بخش بانوان، روابط عمومی، بخش قرآننویسان، آموزش و پرورش، حوزویان و خادمان قران در حد متوسط به بالا بوده است. براساس نتایج، بازدیدکنندگان از نقش نمایشگاه در گسترش فرهنگ قرآن و قرآنخوانی، شیوه برخورد و راهنمایی مسئولان غرفهها، ساعات برگزاری نمایشگاه و اندازه غرفهها در حد متوسط تا زیاد رضایت داشتند. اما رضایت از محل قرارگیری غرفهها در نمایشگاه، محل برگزاری نمایشگاه، میزان تبلیغات صورت گرفته و تنوع محصولات ارائهشده در نمایشگاه بین کم تا متوسط بوده است.