منابع و مآخذ
احمدی، یعقوب(1385). «سرمایه اجتماعی، جامعه مدنی و دموکراسی»، مجلة اطلاعات سیاسی ـ اقتصادی، شماره 225 و 226: 245-232.
اینگرید، ریکمایر(1382). «ضرورت سواد رسانهای»، ترجمة محمدرضا حسنزاده، فـصلنامه پژوهش و سنجش، انتشارات مرکز تحقیقات، شماره 33: 166-151.
پاتنام، روبرت(1380). دموکراسی و سنتهای مدنی، ترجمة محمدتقی دلفروز، تهران: دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی وزارت کشور.
پیت، ریچارد؛ هارت ویک، الین(1384). نظریههای توسعه، ترجمة مصطفی ازکیا، نشر لویه.
رسولی، محمدرضا و داوود پاکطینت(1390). «بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی بین شهروندان شهر یزد»، فصلنامه فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 1: 94-61.
سپاسگر، ملیحه(1384). «رویکردهای نظری به سواد رسانهای»، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 44: 137-118.
شربتیان، محمدحسن(1389). «تأملی بر ضرورت پایدار سواد رسانهای در جامع و راهکارهای لازم برای توسعه آن»، مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان،شماره 17: 96-67.
شکرخواه، یونس(1380). «نیاز مخاطبان به سواد رسانهای»، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 26.
ذوالفقاری، حسن(1386)، «آسیبشناسی زبان مطبوعات»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 42-9.
علوی، سیدبابک(1381). نقش سرمایه اجتماعی در توسعه، تدبیر، شـماره 116: 40-34.
فلسفی، غلامرضا(1393). «مقاله رویکرد تطبیقی به سواد رسانهای در کشورهای توسعه یافته» فصلنامه مطالعات، شماره 1: 174-159.
فوکویاما، فرانسیس(1379). پایان نظم: سرمایه اجتماعی و حفظ آن، ترجمة غلامعباس توسلی، تهران: جامعه ایرانیان.
فوکویامــا، فرانســیس(1385). «ســرمایه اجتمــاعی و جامعــه مــدنی»، از کتــاب «سرمایه اجتماعی، اعتماد و دموکراسی» به کوشش کیان تاجبخش، ترجمة حسن پویـان و افشین خاکباز، تهران: نشر شیرازه.
گیدنز، آنتونی(1374). جامعهشناسی، ترجمة منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
کاوسی، اسماعیل(1385). طراحی و ارائه الگوی اندازهگیری سرمایه اجتماعی، رساله دکتری رشته مدیریت و برنامهریزی امور فرهنگی، گرایش تصمیمگیری و خطمشی گذاری عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
مؤمنی، منصور(1386). تحلیلهای آماری با استفاده از spss، انتشارات کتاب نو.
مبارکی، محمد(1383). بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و جـرم، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
نصیری، بهاره و سیدوحید عقیلی(1391). «بررسی آموزش سواد رسانهای در کشورهای کانادا و ژاپن»، فصلنامه علمی پژوهشی نوآوریهای آموزشی، شماره 41: 162-137.
نوغانی، محسن و مرتضی چرخ زرین(1392). «بررسی تأثیر فیسبوک بر سرمایة اجتماعی پیوندی و پل زننده بین جوانان»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، شماره 12: 188-173.
وبر، ماکس(1368). مفاهیم اساسی جامعهشناسی، ترجمة احمد صدارتی، نشر مرکز.
هاشمی، شهناز و زهرا رضایی(1387). «گذری بر سواد رسانهای»، پژوهشنامه شماره 22، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
Coleman, j.s (1990). Foundations of social theory, Cambridge, ma: Harvard university press, Belknap press.
Field, A (2009). Discovering statistics using spss, los angeles: sage.
Kress, G. (2003). literacy in the new media age. new York: routledge.
Masterman, L. (1997). “A rationale for media education. In R. Kubey (Ed.), Media literacy in the information age: Current perspectives”, Information and Behavior, 6, 15-68.
Ofcom (2004). Ofcom's Strategy and Priorities for the Promotion of Media Literacy. From Ofcom official website:
http://stakeholders.ofcom.org.uk/consultations/st rategymedialit.
Potter, W. J. (2013). Media Literacy. SAGE Publications.
Potter, W, James. (2004). Argument for the Need for a Cognitive Theory of Media Literacy. American Behavioral Scientist, 48, 266.
All time unit sales of selected games in Call of Duty franchise worldwide as of February 2019 (in millions) (2019). Retrived March 6, 2019 from www.statista.com/statistics/321374/global-all-time-unit-sales-call-of-duty-games.
Xie, wenjing (2014). “Social network site use, mobile personal talk and social capital among teenagers”, computers in human behavior, vol 41, pp 228-235.