منابع و مأخذ
استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه ثریا پاک نظر، تهران: گام نو.
استوری، جان (1386). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده، تهران: نشر آگه
بنت، اندی (1386). فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمه لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: نشر اختران.
بودریار، ژان (1389).جامعه مصرفی، ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
دلوز، ژیل (1394). سینما 1، ترجمه مازیار اسلامی، تهران: نشر مینوی خرد.
دووینیو، ژان (1379). جامعهشناسی هنر، ترجمه مهدی سحابی، تهران: نشر مرکز.
راودراد، اعظم (1382). نظریههای جامعهشناسی هنر و ادبیات، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ضیمران، محمد (1382). درآمدی بر نشانهشناسی هنر، تهران: نشر قصه.
فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی، ترجمه مهدی غبرایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مهدیزاده، سیدمهدی (1387). رسانهها و بازنمایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
میلنر، آندرو (1385). درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر، ترجمه جمال محمدی، تهران: نشر ققنوس.
ولف، جانت (1367). تولید اجتماعی هنر، تهران: نشر مرکز.
هواکو، جورج (1361). جامعهشناسی سینما، بهروز تورانی، تهران: نشر آیینه.
Benjamin, W.(1973) ‘The work of art in the age of mechanical reproduction’, in Illuminations, London, Fontana.
Boyd, susan & Carter, Connie I. (2010), ‘Methamphetamine Discourse: Media, Law, and Policy’, Canadian Journal of Communication Vol 35 (2010) 219-237.
Brown, Michelle (2003) ‘Penological Crisis in America: Finding Meaning in Imprisonment Post-Rehabilitation’, PhD diss., Indiana University, Dept of Criminal Justice and American Studies Program.
Campbell, Russell (2005) Marked Women: Prostitutes and Prostitution in the Cinema. Madison, WI: University of Wisconsin Press.
Chermak, Steven (2002) Searching for a Demon: The Media Construction of the Militia Movement. Boston, MA: Northeastern University Press.
Hall, Stuart (2003),"the spectacle of the other", in Stuart Hall(ed), Representation cultural& signifying practices. London: Sage.
Danesi, M. (2004). Messages, Signs and Meanings, Toronto, University of Toronto Press.
Fiske, J. & Hartley, J. (2003). Reading Television, Oxford, Routledge.
Hall, S. (2003). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, London: Sage Publication.
Jenkins, Philip (1994) Using Murder: The Social Construction of Serial Homicide. New York: Aldine de Gruyter.
King, Neal(1999) Heroes in Hard Times: Cop Action Movies in the U.S. Philadelphia, PA, Temple University Press.
Munby, Jonathan (1999) Public Enemies, Public Heroes: Screening the Gangster from Little Caesar to Touch of Evil.Chicago, IL: University of Chicago Press.
Rafter,Nichole(2007), “Crime, film and criminology: Recent sex-crime movies”, Theoretical Criminology, Vol. 11(3): 403–420.
O’Brien, Martine, Rodantti Tzanelli, Majid Yar and Sue Penna (2005), “The spectacle of fearsome Acts”: Crime in Melting P(1)ot in Gangs of New York’, Critical Criminology 13(1): 17-35
Rafter, Nicole (2006) Shots in the Mirror: Crime Films and Society (2nd edn). New York: Oxford University Press.
Reiner, Robert (2002) Media made criminality: The representation of crime in the mass media. In: Reiner, Robert, Maguire, Mike andMorgan, Rod, (eds.) The Oxford Handbook of Criminology. Oxford University Press, Oxford, UK, pp. 302-340. ISBN 9780199256099
Reinarman, Craig, & Duskin, Ceres. (1999). Dominant ideology and drugs in the media. In J. Ferrell & N. Websdale (Eds.), Making trouble: Cultural constructions of crime, deviance, and control (pp. 73-87). New York, NY: Aldine de Gruyter.
Tzanelli, Rodantti, Majid Yar and Martine O’Brien(2005), “Con me if you can: Exploring crime in the American Cinematic Imagination”, Theoretical Criminology 9(1): 97-117.
Van Leeuwen, T., & Jewitt, C. (2002). Handbook of Visual Analysis, London, Sage Publication.