منابع و مأخذ
آقاگلزاده، فردوس (1385). تحلیل گفتمان انتقادی. چاپ اول، تهران: انتشارات تربیت مدرس.
پیشقدم، رضا (1391). معرفی «زباهنگ» به عنوان ابزاری تحولگرا در فرهنگکاوی زبان. فصلنامۀ مطالعاتزبانوترجمه(دانشکدةادبیاتوعلومانسانی)، شماره 4: 62- 47.
پیشقدم، رضا و آتنا عطاران (1392). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتاری قسم: مقایسه زبانهای فارسی و انگلیسی. فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه، شماره 46: 50-25.
پیشقدم، رضا و پریا نوروز کرمانشاهی (1394). ارتباط میان زبان، مذهب و فرهنگ: تحقیق و تدقیقی در کارکردهای لقب حاجی و واژههای وابسته در زبان فارسی. فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی زبان پژوهی دانشگاه الزهرا(س)، شماره 20، 51-27.
پیشقدم، رضا، فاطمه وحیدنیا و آیلین فیروزیان پوراصفهانی (1394). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتاری نفرین: مقایسه زبانهای فارسی و انگلیسی. فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه، شماره 47: 72-45.
حسینی، سیدمحمد (1388). ادب و قدرت: نشانگرهای زبانی مخالفت در جلسات دفاع از پایاننامه. مجله پژوهشهای زبانشناسی، شماره 1: 100- 79.
رستمیان، مرضیه و سیدکاظم طباطبایی (1390). بررسی تطبیقی بافت موقعیت (برون زبانی) از دیدگاه فرث، هایمز و لوئیس با سیاق حالیه. دو فصلنامه تخصصی پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم، شماره 2: 36- 29.
زابلیزاده، اردشیر، رامین گلشاهی و سیدندا موسوی (1391). اصل همکاری گرایس در متون خبری؛ بررسی معانی ضمنی دو خبر مشابه در ارتباط با اصل همکاری گرایس. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 19: 90- 61.
Angelelli, Claudia (2000). Interpretation as a communicative event: A look through Hymes’ lenses. Meta, 4: 580-592.
Bauman,
Richard (2000). Genre.
Journal of Linguistics Anthropology,
9: 84-87.
Baumgarten, Nicole & House, Juliane (2010). I think and I don’t know in English as lingua franca and native English discourse. Journal of Pragmatics, 42:1184–1200.
Brown,
Gillian & Yule, George. (1983).
Discourse analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, Penelope & Levinson Stephen C. (1987). Politeness: Some universals in language usage. London: Cambridge University Press.
Diani, Giuliana (2004). The discourse Functions of I don't know in English Conversation, Discourse Patterns in Spoken and Written Corpora, John Benjamins Publishing Company, DOI:10.1075/pbns.120.11.dia, 157-171.
Goffman, Erving (1967). Interaction ritual: Essays on face-to-face behavior. New York: Anchor Books.
Goffman, Erving (1971). Relations in public. New York: Harper and Row.
Grice, Herbert Paul (1969). Utterer’s meaning and intentions. Philosophical Review, 78: 147-77.
Grice, Herbert Paul (1975). Logic and conversation. in (eds.) P. Cole & J. Morgan, NewYork: Academic Press.
Hymes, Dell (1967). Models of interaction of language and social setting. Journal of Social Issues, 33: 8-28.
Hofstede, Geert (1991). Cultures and organizations: Software of the mind. London: McGraw-Hill.
Hofstede, Geert (2001). Cultures and consequences: Comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations. California: Inc.,Sage Publications.
Lakoff, Robin Tolmach (1973). The logic of politeness; or minding your p's and q's. Papers from the Ninth Regional Meeting of the Chicago Linguistic Society. Chicago: Chicago Linguistic Society, 292-305.
Lakoff, Robin Tolmach (1975). Language and woman's place. New York: Harper & Row.
Leech, Geoffrey N. (1996). Principles of pragmatics. New York: Longman.
Leech, Geoffrey N. (1983). Principles of pragmatics. London: Longman.
Markus, Hazel Rose & Kitayama, Shinobu (1991). Culture and the self: Implications for cognition, emotion, and motivation. Psychological Review, 98: 224–253.
Mills, Sara (2003). Gender and politeness. Cambridge: Cambridge University Press.
Pichler, Heike (2007). Form-function relations in discourse: The case of I don't know. Newcastle Working Papers in Linguistics, 13: 174-187.
Pichler, Heike (2009). The functional and social reality of discourse variants in a northern English dialect: I don't know and I don't think compared. Intercultural Pragmatics, 6: 561-596.
Potter, Jonathan (2004). Discourse analysis as a way of analyzing naturally occurring talk. Sage, 200 –221.
Saville-Troike, Muriel (2003). The ethnography of communication (3rded.). USA: Blackwell Publishing.
Small, Alex (2008). Evaluation of the usefulness of Hymes’ ethnographic framework from a teacher’s perspective (Unpublished master’s thesis). University of Birmingham, England.
Spencer-Oatey, Helen (2008). Introduction, in Helen Spencer-Oatey. Culturally speaking: culture, communication and politeness theory (pp.1-8). London: Continuum.
Tsui, Amy (1991). The pragmatic functions of 'I don't know'. Text, 11:607– 622.
Wooffitt, Robin (2005). Conversation analysis and discourse analysis: A comparative and critical introduction. London: Sage.
Yin, Robert K. (2010). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
Zwienenberg, J. M. (2012). The function of the discourse marker I Don't Know and Like in ELF student discussions. Master Thesis, Utrecht University Repository.