منابع و مأخذ
اسماعیلی، محمدرضا (1396). طراحی مدل استراتژیک بازاریابی محصولات فرهنگی ایرانی ـ اسلامی. رساله دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی.
ایلخانی، محمد (1391). تاریخ فلسفه در قرون وسطی و رنسانس. تهران: انتشارات سمت.
بابایی، محمود (۱۳۹۲). «رسانههای دیجیتال: مشارکتپذیری و فنّاوریمحوری». ماهنامه الکترونیکی انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران. شماره 2: 107-98.
بلوریان تهرانی، محمد (1397). اصول بازاریابی کالا و خدمات به زبان ساده. تهران: چاپ و نشر بازرگانی.
بینش، مسعود (1384). «اندیشههای فیلیپ کاتلر». ماهنامه تدبیر. شماره 159: 59-53.
پناهی، محمدحسین (۱۳۹۳). «توسعه فرهنگی ضرورت توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی». فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی. شماره 22: 23-1.
پیمان، حسین و نوید معرفزاده (1395). «بررسی روند آماری تجارت فرهنگی در ایران و جهان». دوماهنامه تحلیلی ـپژوهشی آمار، شماره 21: 22-18.
تقدیمی، توران، اصغر مشبکی اصفهانی، سید رضا صالحی امیری و مهرداد نوابخش (1398). «طراحی الگوی بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی با توجه به رفتار مصرفکننده (مورد مطالعه: تابلوی نقاشی)». دوفصلنامه مطالعات رفتار مصرفکننده. شماره 1: 332 ـ 311.
تیلور، فردریک ونیسلو (1372). اصول مدیریت علمی. ترجمۀ محمدعلی طوسی. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
جهانگیری، سارا و سید نظامالدین امامیفر (1398). «مطالعه رسانههای نوین تعاملی با رویکرد تبلیغات فرهنگی و اجتماعی».
سوّمین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک، تهران. بازیابیشده در:
https://civilica.com/doc/954654/
حقیقی کفاش، مهدی، محمدرضا اسماعیلی، محمود محمدیان و محمدرضا تقوا (1396). «دستهبندی عوامل مؤثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی». فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، شماره 2: 46 ـ 27.
حیدری، آرمان و عبدالرحیم دهقانی (1394). «بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (موردمطالعه: جوانان ۱۵-۲۹ ساله ساکن شهر شیراز)». فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی. شماره 14: 180-163.
خداداد کاشی، فرهاد (1385). ساختار و عملکرد بازار نظریه و کاربرد آن در بخش صنعت ایران. تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
دراکر، پیتر (1385). نظریههای نوین سازمان و مدیریت: برگزیده آثار پیتر دراکر. ترجمۀ محسن قدمی و مسعود نیازمند. تهران: پیام فردا.
رضویان، حسین و زهرا زارع (1397). «ادغام مفهومی در تبلیغات فرهنگی: مطالعه موردی تیزرهای فرهنگی تلویزیونی». اولین کنفرانس ملی تحقیقات بنیادین در مطالعات زبان و ادبیات. تهران. بازیابیشده در:
سازمان مدیریت و برنامهریزی (1383). قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی.
سهرابی رنانی، مریم، علی رشیدپور و اکبر اعتباریان (1395). «شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اثربخشی تبلیغات فرهنگی بر مبنای نظریه برخاسته از دادهها و ارائه الگوی اثربخشی تبلیغات فرهنگی». فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، شماره 19: 58-37.
شکوری الیزئی، بهنام و مجید فشاری (1399). «ارائه الگویی برای بازاریابی محصولات و خدمات فرهنگی در شهرداری تهران». هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم انسانی، مدیریت و کارآفرینی. بازیابی شده در:
صحفی، محمد و ایرج قرهداغی (1393). «بررسی تطبیقی جایگاه محصولات فرهنگی در بین برندهای برتر تبلیغاتی با تأکید بر سند چشمانداز 1404». فصلنامه رسانه، شماره 25: 77-55.
عبداللهی، نازلی، محمد سلطانیفر و عباسعلی قیومی (1399). «نقش تبلیغات در مصرف محصولات فرهنگی در میان خانوادههای تهرانی». فصلنامه مدیریت فرهنگی. شماره 47: 23-13.
علیزاده، فتانه (1388). بررسی میزان مصرف محصولات فرهنگی و عوامل مؤثر در بازاریابی آن در شهرستان کرج. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه پیام نور مرکز.
فروزفر، علی (1382). مبانی و اصول تبلیغات بازرگانی. تهران: انتشارات اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
کاتلر، فیلیپ (1396). مدیریت بازاریابی. ترجمۀ بهمن فروزنده. تهران: انتشارات آموخته.
کاتوزیان، محمدعلی (1394). آدام اسمیت و ثروت ملل. تهران: انتشارات امیرکبیر.
کاریک، جیمز (1392). انقلاب صنعتی. ترجمۀ مهدی حقیقتخواه. تهران: انتشارات ققنوس.
کاوسی، اسماعیل و سیدمحمود هاشمی (۱۳۹۰). «ارزیابی نقش رسانه ملی در تحقق مهندسی فرهنگ سازمان». فصلنامه مطالعات رسانهای. شماره 13: 105-88.
لطفیان، مژگان (1395). «تأثیر تبلیغات بر محصولات فرهنگی در جامعه ایرانی». ماهنامه نمایش، شماره 204: 34 ـ 31.
مرزبان، پرویز (1395). خلاصه تاریخ هنر. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
مرکز آمار ایران (1397). گزارش سالنامه آماری کشور 1395. تهران: مرکز آمار ایران.
نجف بیگی، رضا و زهره حسینزادگان (1389). «جهانیشدن و تجارت کالاهای فرهنگی». فصلنامه مدیریت فرهنگی. شماره 9: 31 ـ 1.
نظریزاده، فرهاد و فرزانه میرشاه ولایتی (1394). «مدل نظام نوآوری محصولات فرهنگی». فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 31: 72 ـ 37.
یونسکو (1395). صنایع فرهنگی مانعی بر سر راه آینده فرهنگ. ترجمۀ مهرداد وحدتی. تهران: انتشارات نگاه معاصر.
Aduloju, S.A., Odugbesan, A.O. & Oke, S.A. (2019). 'The effects of advertising media on sales of insurance products: a developing-country case'. Journal of Risk Finance, 10(3), 210- 227.
Aghdaie, S. F. A., Teimouri, H. & Hosseini, S. H. (2019). 'The impact of management social intelligence on socio-cultural advertising effectiveness (case study: socio-cultural advertising of Isfahan city)'. International Journal of Services and Operations Management, 34(2), 197-209.
Ayse, I. R. I. (2020). 'Cultural differences in advertising: an example of turkey and australia tea ads'. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat, 5(10), 1-17.
Bellman, S., Murphy, J., Arismendez, S. V., & Varan, D. (2019). 'How TV sponsorship can help television spot advertising'. European Journal of Marketing, 53(1), 121-136.
Chapin, J. (2017). 'Advertising vs. Public Service Announcements- Penn State University'. Retrieved from: http: //files. eric. ed. gov/fulltext/ED437688. Pdf.
Cui, L., Heo, J. H. & Li, J. (2018). The Influences of Cultural Values on Cultural Products.
Gao, W., Ji, L., Liu, Y. & Sun, Q. (2020). 'Branding cultural products in international markets: a study of Hollywood movies in China'. Journal of Marketing, 84(3), 86-105.
Kidd, M. A. (2015). 'Archetypes, stereotypes and media representation in a multi-culturalso-ciety, International'. Conference on Communication in Multicutural Society, CMSC 2015, 6-8 December 2015, Moscow, Russian Federation.
Liu, P. J., Lin, S. C. & Shen, Y. (2018, July). 'Research on Cultural and Creative Products with Taiwan Image-An Example of Puppet Tourism Products'. In International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (pp. 489-501). Springer, Cham.
Moon, S., Mishra, A., Mishra, H. & Kang, M. Y. (2016). 'Cultural and economic impacts on global cultural products: Evidence from US Movies'. Journal of International Marketing, 24(3), 78-97.
Olawuyi, A. (2018). Designing an Advertising Model In the cultural context of South West Nigeria. Doctoral dissertation, Cardiff Metropolitan University.
Sharma, R. R. & Kaur, B. (2019). 'E-mail marketing: modeling the determinants of creation of viral infection'. Management Decisio, 58(6), 112-128.
Vraga, E. K. & Tully, M. (2021). 'News literacy, social media behaviors, and skepticism toward information on social media'. Information, Communication & Society, 24(2), 150-166.
Yuan, X. (2019). 'Analysis on the Influence of Core Nodes of Visual Communication Symbols in Cross Cultural Advertising Network Communication'. In 2019 11th International Conference on Measuring Technology and Mechatronics Automation (ICMTMA) (pp. 531-536). IEEE.