منابع و مآخذ
آزاد ارمکی، تقی(1383). جامعه شناسی نسلی در ایران، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
افروغ، عماد(1380). چالشهای کنونی ایران، تهران: سوره مهر.
احمدی، ثریا؛ مهدیزاده، محمد و عقیلی، وحید(1389). «تأثیر استفاده از تلفن همراه بر شکلگیری هویت شخصی مدرن در نوجوانان و جوانان شهر تهران»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 4.
بالس، کریستوفر (1380). «ذهنیت نسلی : دیدگاهی روانکاوانه دربارة اختلاف نسلها»، ترجمه حسین پاینده، فصلنامه ارغنون، شماره 19.
بشیر، حسن و افراسیابی، محمدصادق(1391). «شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره پنجم، شماره 1.
بوربور حسین بیگی، مریم(1383). بررسی رابطه اینترنت و شکاف ارزشها بین دو نسل، پایاننامه برای اخذ درجة کارشناسیارشد، استاد راهنما: اعظم راودراد، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
چیتساز قمی، محمدجواد ( 1386). «بازشناسی مفاهیم نسل و شکاف نسلی»، فصلنامه جوانان و مناسبات نسلی، شماره 1.
ذکایی، محمدسعید و ولیزاده، وحید(1388). «فرهنگ جوانان و تلفن همراه»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره 7.
رفعتجاه،مریم و شکوری، علی(1388). «اینترنت و هویت اجتماعی»، فصلنامه جهانی رسانه، شماره 5: 70 – 54.
سهرابزاده، مهدی(1388). «مقایسه ذهنیت بین نسلی و نسلی در نسلهای دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره8.
شارعپور، محمود (1386). «نقش شبکههای اجتماعی در بازتولید نابرابری آموزشی»، مجله تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، شماره 91 .
شرفالدین، حسین؛ علمالهدی، عبدالرسول و نوروزی، محمدجواد(1393). «ارتباط عفیفانه در شبکههای اجتماعی سایبری»، فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، سال پانزدهم، شماره 27: 37 – 7.
طباطبایی، صادق(1381). «رسانهها و یکسانسازی روابط انسانی»، مجله نگارستان، پیششماره 5.
فرخنیا، رحیم و لطفی، اعظم(1390). «بررسی تأثیر فضای مجازی اینترنت بر مدگرایی»، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 22.
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، چاپ دوم، تهران: نشر نی.
فیاض، ابراهیم(1382). جزوة درس انسانشناسی ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
کلانتری، عبدالحسین و حسنی، حسین(1387). «رسانههای نوین و زندگی روزمره: تأثیر تلفن همراه بر هویت و سبک زندگی جوانان»، فصلنامه رسانه، شماره 76.
منتظرقائم، مهدی و شاقاسمی، احسان(1387). «اینترنت و تغییر اجتماعی در ایران: نگاهی فراتحلیلی با تاکید بر جوانان»، مجله جامعهشناسی ایران، دوره نهم، شماره 3 و 4.
منطقی، مرتضی و دین پرور، احسان(1391). «شکلگیری هویت پنهان در کاربران تلفن همراه و اینترنت»، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال سوم، شماره 1.
مولانا، حمید(1371). گذر از نوگرایی، یونس شکرخواه، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
ناظری، خدیجه(1387). بررسی میزان تفاوت معیارهای دوستیابی نوجوانان در فضای مجازی و غیرمجازی، پایاننامه برای اخذ درجة کارشناسی ارشد، استاد راهنما: علی اصغر کیا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
نوابخش، مهرداد؛ هاشمنژاد، فاطمه و زادشمپور، وحید(1390). «بررسی آثار اینترنت و موبایل در تغییر هویت جوانان 15 تا 29 سال استان مازندران»، مجله تخصصی جامعهشناسی جوانان، سال اول، پیششماره اول.
وردینژاد، فریدون(1390). شبکههای اجتماعی مجازی و چالشهای هنجاری، تهران: انجمن کتاب و اطلاعرسانی ایران.
یوسفی، نریمان(1383). شکافبیننسلها، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
Ameli S. R. )2002(. Gloalization, Americanization and British Moslem Identity, London: Lcass Press.
Armour, S. (2005). GenerationY:They'veArrivedatworkwithaNewAttitude, USA: Today.
Axelsson,
A. S. (2010). “Perpetual and personal: Swedish young adults and their use of mobile phones”,
New Media & Society, Vol. 12. No (1).
Bauman, Z & Lyon, D. (2013). Liquid Surveillance, USA: Polity Press
Braun, V. & Clarke, V. (2006). “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No (2).
Cavalli, A. ( 2004 ). “Generations and Value Orientations”, Journalof social Compass, Vol 51, No (2).
Glaser, B. G. (1992). Basics of grounded theory analysis: Emergence vs. forcing. Mill Valley, CA: Sociology Press.
King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitative research, London: Sage.
Kumar, K & Suntoo, R & Roushdat, A. E., Sh. M & Mocktoolah, A. (2013). “Impact of Online Social Networking on Youth: Case Study of Mauritius”, The Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, Vol. 56.
Latif, H &
Uçkun,
C. G &
Demir,
B. (2014). “Examining the Relationship between E-Social Networks and the Communication Behaviors of Generation 2000 (Millennials) in Turkey”,
Social Science Computer Review, Vol. 33, No (1).
Lauricella, A. R & Cingel, D & Blackwell, C & Wartella, E & Conway, A. (2014). “The Mobile Generation: Youth and Adolescent Ownership and Use of New Media”, Communication Research Reports, Vol.31, No (4).
Mayield, A. (2008). What is SOCIAL MEDIA?
www.icrossing.co.uk/.../What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdfacebook.
Oksman,
V. (2004). “Mobile Communication as a Social Stage: Meanings of Mobile Communication in Everyday Life among Teenagers in Finland”,
New Media & Society, Vol. 6. No(3).
People, J & Baily, G. )1997(. Humanity (An interoduction to cultural Anthropology), West Wadsworth, New York.
Short, J. C. & Reeves, T. C. (2009). “The graphic novel: A cool format for communication to generation Y” . BusinesscommunicationQuarterly, Vol 5, No (5).
Siibak, A. (2009). “Constructing the Self through the Photo Selection-Visual Impression Management on Social Networking Websites. Cybersociology”, Journal of Psychological Research on Cyberspace. Vol.3, No (1).
Vattimo, G. (1992). “The Postmodern: A Transparent Society?” In The Transparent Society, translated by David Webb, Baltimore, Johns Hopkins University Press.