منابع و مآخذ
اباذری، یوسف و عباس کاظمی(1384). «رویکردهای نظری خرید: از جامعه شناسی تا مطالعات فرهنگی»، فصلنامۀ نامه علوم اجتماعی، شمارۀ 25: 195-167.
اسکات، سوزی(1396). معنابخشی به زندگی روزمرّه، ترجمة فاطمه مکتوبیان و مریم مکتوبیان، تهران: جامعهشناسان.
بودریار، ژان(1390). جامعۀ مصرفی، ترجمة پیروز ایزدی، چاپ چهارم. تهران: نشر ثالث.
بودریار، ژان(1393). نظام اشیا، ترجمة پیروز ایزدی، چاپ دوم. تهران: نشر ثالث.
پاستر، مارک(1377). عصر دوم رسانهها، ترجمة غلامحسین صالحیار، تهران: مؤسسه ایران.
پاینده، حسین(1385). قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون، تهران: نشر روزنگار.
حسینآبادی، مهدی(1392). مصرفکنندگان جدید فضاهای خرید شهری، تهران: تیسا.
سورین، ورنر و جیمز تانکارد(1381). نظریههای ارتباطات،ترجمة علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سعیدی، علیاصغر(1383). «جامعۀ مصرفی»، فصلنامۀ جامعهشناسی دیدار، شمارۀ 1و2: 49-34.
شیخ، رضا و هانیه شامبیاتی(1394). «تحلیل محتوای شبکههای اجتماعی با رویکرد نتنوگرافی براساس اطلاعات ناقص»، فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، شمارۀ 4: 203-179.
عاملی، سعیدرضا(1383). «جهانیشدنها: مفاهیم و نظریهها». فصلنامه ارغنون، شمارۀ 24: 58-1.
عاملی، سعیدرضا(1383). «دوجهانیشدنها و آیندۀ هویتهای همزمان». خردنامۀ همشهری، شمارۀ 26: 11-10.
عاملی، سعیدرضا(1384). «دوفضاییشدن شهر: شهر مجازی، ضرورت بنیادین برای کلانشهرهای ایران». فصلنامۀ انجمن فرهنگی و ارتباطات، شمارۀ 2-3: 134-117.
عاملی، سعیدرضا(1386). دین مجازی، دوفضاییشدن محیط دینی و ارتباطات دروندینی و بیندینی، تهران: انتشارات طرح آینده.
عاملی، سعیدرضا(1392). روش تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
کاظمی، عباس(1392). پرسهزنی و زندگی روزمرّۀ ایرانی، تهران: نشر فرهنگ جاوید.
کلارک، دیوید(1396). جامعۀ مصرفی و شهر پسامدرن، ترجمة حمید پوررنگ، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
مایلز، استیون و مایلز، مالکوم(1392). شهرهای مصرفی، ترجمة مرتضی قلیچ و محمدحسن خطیبی بایگی، تهران: انتشارات تیسا.
هریس، دیوید(1391). مفاهیم کلیدی در مطالعات فراغت، ترجمة محمدسعید ذکایی و سنا چاوشیان، چاپ دوم، تهران: نشر تیسا.
Bloor, M, Wood, F. (2006). Keywords in Qualitative Methods: A Vocabulary of Research concepts, uk: Sage Publication.
Bowler, G. M, Jr. (2010).Netnography: A method specifically designed to study cultures and communities online. The Qualitative Report, 15: 1270-1275. Retrieved
Castells,M. (1996). Toward a Sociology of the network society.uk: oxford.
Cronin,A. (2000). Advertising and consumer citizenship. London: Routledge.
Ellison,N.B, Boyd, D.M .(2007). Social network sites: Definition, History and Scholarship. Jornal of computer-mediated communication. vol13. : 210-230.
Finn,A. Mcquity, S. Rigby,j.(1994). Resident Rcceptance and Use of amegamultimall: wes Edmonton mall evidence, international journal of research in marketing,11:127-144
Jugenheimert, D.White,G(1991) Basic advertising. Chicago: Cincinnati:College. Division, South- western.
Kozinets, R.V. (2002). The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities. Journal of Marketing Research, vol 39: 61-72.
Tester, k. (1994).The Flaneur. London: routledge.