ادگار، اندرو و سجویک، پیتر (1388). مفاهیم کلیدی در نظریه فرهنگی. ترجمۀ ناصرالدین علی تقویان. تهران: دفتر برنامهریزی اجتماع و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
اسدی، عباس و ندا عبدی (1391). نقش و عملکرد زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون ایران: تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی شبکۀ سه سیما در مهر، آبان و آذر ماه سال 1391. پژوهشنامه زنان، شماره 6: 1-20.
اسمیت، فیلیپ (1383). درآمدی بر نظریه فرهنگی. ترجمۀ حسن پویان. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها.
اسناد تجاری ادوار اول تا پنجم شورای ملی (1388). به کوشش راضیه یوسفینیا. تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
اسنادی از انجمنهای بلدی، تجار و اصناف (1300-1320ش)(1380). به کوشش رضا مختاری اصفهانی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشار.
اطلاعات (روزنامه)، شمارههای مختلف سالهای 1305-1320ش.
بارت، رولان (1375). اسطوره امروز. ترجمۀ شیرین دخت دقیقیان. نشر مرکز.
بارت، رولان (1370). عناصر نشانهشناسی. ترجمۀ مجید محمدی. انتشارات بینالمهدی.
بارت، رولان (1389). پیام عکس. ترجمۀ راز گلستانیفرد. نشر مرکز.
بارکر، کریس (1387). مطالعات فرهنگی: نظریه و عملکرد. ترجمۀ مهدی فرجی و نفیسه حمیدی. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بشیر، حسن و نادر جعفری هفتخوانی (پاییز و زمستان 1386). درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی، مطالعه موردی: آگهیهای مطبوعاتی. مجله اندیشه مدیریت، شماره 2 : 151-188.
بهزادی، علی (مرداد 1381). تاریخ شفاهی مطبوعات ایران: گفتوگو با دکتر علی بهزادی مدیر مجله سپید و سیاه. سیده فریده قاسمی و علی دهباشی با همکاری طوبی ساطعی. مجلة بخارا، شماره 26: 265-322.
پاینده، حسین (1385). قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران. تهران: نشر روزگار.
تولند فریث، کاترین و دیوید وسون (بهار 1373). تبلیغات: آگهیهای بازرگانی و ارزشهای فرهنگی. ترجمه و تلخیص مهدخت بروجردی علوی، فصلنامه رسانه، شماره 1: 16-21.
حوادث مهم یکربع قرن در یک جلد: به مناسبت جشن بیست و پنجمین سال روزنامه اطلاعات (1329). موسسه اطلاعات.
دفلور، ملوین و اورتای دنیس (1387). شناخت ارتباطات جمعی. ترجمۀ سیروس مردای، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیما.
رحمانی تهرانی، لیلا (1385). بازنمایی زنان در تبلیغات مجلات. پایاننامه کارشناسی ارشد، رشتۀ علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی.
رفیعپور، فرامرز (1378). وسائل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی. تهران: کتاب فرا.
سوسور، فردیناند دو (1378)، دورۀ زبان شناسی عمومی. ترجمۀ کورش صفوی. تهران: هرمس.
صدر هاشمی، محمد (بیتا). تاریخ جراید و مجلات ایران، چاپِ چاپخانه.
عبداللهیان، حمید و حسین حسنی (بهار 1391). نحوه بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری: تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تلویزیونی در ایران، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، شماره 1: 89-118.
فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی. ترجمۀ مهدی غبرایی. دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
لالمی، شیده (زمستان 1386). بازنمایی زنان در تبلیغات. فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 52: 115-136.
مختاری، مریم و محمدصادق رجائی (پاییز 1395). بازنمایی زنان در تبلیغات تجاری نشریات بهعنوان بستری برای شکلگیری هویت آنان. فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات، شماره 35: 217-244.
مخبرالسلطنه هدایت، مهدیقلى (1385). خاطرات و خطرات. تهران: زوار.
مشروح مذاکرات مجلس(1309). دوره 8، جلسه یازده.
معایب الرجال: در پاسخ به تادیب النسوان (1371)، ویراستار: افسانه نجمآبادی، سلسله انتشارات نگرش و نگارش زن، شیکاگو.
موسویلر، اشرفالسادات و شبنم لیلیان (بهار و تابستان 1394). چگونگی بازنمایی زنان سنتی و مدرن در تبلیغات تلویزیونی ایران (مهر 1390-1391). مجله جلوه هنر، شماره 13: 13-22.
میرزایی، محسن (1392). 230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان. تهران: سیته.
میلنر، آندرو و جف براویت (1385). درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر. ترجمۀ جمال محمدی. تهران: ققنوس.
جعفری مرتضی، صغری اسماعیلزاده و معصومه فرشچی (1371). واقعه کشف حجاب: اسناد منتشر از واقعه کشف حجاب در عصر رضاخان، سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی.
Kammeyer, K.C.W (1989). Sociology. Boston and London: Allen and Bacon.