بشیر، حسن و محمدصادق افراسیابی (1391). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 1: 60-31.
حریری نجلا و امیرمهدی عنبری (1391). سنجش قابلیتهای شبکههای اجتماعی تخصصی وبی فارسی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهینهسازی این شبکهها در ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. شماره 28: 477-455.
قاضینوری، سیدسروش؛ نفیسه رضایی نیک و سعید روشنی (1393). بررسی الزامات، چالشها و قابلیتهای شبکه اجتماعی کنشگران. مدیریت فناوری و نوآوری ایران، فصلنامه مطالعات فرهنگی، شماره: 273-49.
قانعیراد، محمدامین (1385). وضعیت اجتماع علمی در علوم اجتماعی، نشریه نامه علوم اجتماعی، شماره 27: 56 – 27.
Baran, S. J., & Barrosse, E. (2014). Introduction to mass communication: Media literacy and culture. McGraw-Hill.
Barnes, J. A. (1954). Class and committees in a Norwegian island parish. Human relations, 7(1), 39-58.
Benevenuto, F., Rodrigues, T., Cha, M., & Almeida, V. (2012). Characterizing user navigation and interactions in online social networks. Information Sciences, 195, 1-24.
Boyd, d, 2006, Friends, Friendsters, and MySpace Top 8: Writing community into beingon social network sites, First Monday, 11 (12), Retrieved July 21, 2007 from,
http://www.firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/1418/1336
Boyd, D., & Ellison, N. (2010). Social network sites: definition, history, and scholarship. IEEE Engineering Management Review, 3(38), 16-31.
Collin, P., Rahilly, K., Richardson, I., & Third, A. (2011). The benefits of social networking services.
Hillstrom L., 2009, Online Social Networks, Lucent Book.
Leenders, R. T. A., Van Engelen, J. M., & Kratzer, J. (2003). Virtuality, communication, and new product team creativity: a social network perspective. Journal of Engineering and Technology Management, 20(1), 69-92.
Leenders, R. T. A., Van Engelen, J. M., & Kratzer, J., 2003, Virtuality, communication, and new product team creativity: a social network perspective.Journal of Engineering and Technology Management, 20(1), 69-92.
Palonen, T., & Hakkarainen, K., 2013, Patterns of interaction in computersupported learning: A social network analysis. In Fourth International Conference of the Learning Sciences (pp. 334-339).
Pfaffenberger, B. (2004). The USENET Book: Finding, Using, and Surviving News- groups on the Internet”. Addison Wesley, New York, NY, USA.
Praprotnik, T. (2004). How to Understand Identity in Anonymous Computer-Mediated Communication. Revija za sociologiju, 35(1-2), 1-11.
Richter, A., & Koch, M. (2008, May). Functions of social networking services. In
Proc. Intl. Conf. on the Design of Cooperative Systems (pp. 87-98).
Roshani, S., Rezaeenik, N., Shojaei, M, 2014, A comparative study of Usability and Sociability Of public and specialized social networking websites, Quarterly journal of IT Management Studies, 2(5), 97-132.
Wasserman, S, Faust, K, 1994, Social Network Analysis in the Social and Behavioral Sciences, Social Network Analysis: Methods and Applications, Cambridge University Press. pp. 1–27.
Watts, D. J., Dodds, P. S., & Newman, M. E., 2002, Identity and search in social networks. science, 296(5571), 1302-1305.