جواهریان، مهین (1387). تاریخچه انیمیشن در ایران، تهران: نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
چندلر، دنیل (1387). مبانی نشانهشناسی سینما، ترجمه مهدی پارسا. تهران: انتشارات سوره مهر.
رضواننیا، عاطفه (1393). مطالعه انتقادی سبکهای روایتگری و نشانه شناسانه پویانمایی. شکرستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران. دانشگاه پیام نور.
سروری زرگر، محمد (1389). نظریه بازنمایی در مطالعات فرهنگی. آرشیو تحقیقات و مطالعات همشهری آنلاین.
مک کوییل، دنیس (1382). درآمدی بر نظریههای ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی. تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
Booker. K.M. (60 0) Disney. Pixar, and the hidden messages of children's films.
Davis. S.(2003). Sex Stereotypes in Commercials Targeted Toward Children: A Content Analysis.
Sociological Spectrum. Retrieved at:
https://goo.gl/w7H1GM
Internet looks. (2015). Online: http://u2s.ir/1z8ds
Hall. S. )1997). The Work of Representation, In Cultural. Representation and Signifying Practice. Sage Publication.Kellner. D. (1979). TV, Ideology, and Emancipatory Popular Culture. Socialist Review (May-June).
L. McPhail. T." (2006). Global Communication : theories, stakeholders, and trend. London: Blackwell.
Miezoef. N. (1999). An Introduction to Visual Culture. London: Routledge.
Merskin. L.D. (2008). Race and Gender Representations in Advertising in Cable Cartoon Programming.
Comparative Literature and Culture. Volume 10 (2008) Issue 2 Nasdaq Stock Market Stock Quotes & Stock Exchange News. Access Date: 5 January,
http://www.nasdaq.com/
Rojek. C. (2007). Cultural Studies. Polity Press.
Sherryl B.G. (1993). Television and the Portrayal of African Americans, and the Development of Children's Attitudes. Children and Television: Images in a Changing Sociocultural World. Newbury Park: Sage, 179-90.