منابع و مآخذ
قرآن کریم
ابن عطیه، عبدالحق بن غالب(1422 ق). المحرر الوجیز فی کتاب العزیز، بیروت: دارالکتب علمیه.
ابن هشام، عبدالملک(۱۳۷۵). السیره النبویه، بیروت: دارالوفاق.
احمد بن فارس، ابن فارس(1404 ق). معجم مقاییس اللغه، قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
ایازی، سید محمدعلی(1368). نگاهى به تفاسیر موضوعى معاصر، کیهان اندیشه، شماره ٢٨.
آلوسی، سید محمود(1415 ق). روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم، بیروت: دارالکتب العلمیه.
بخارى، محمد بن اسماعیل(1401 ق). صحیح البخارى. بیروت: دارالفکر.
بهمنی، سعید(1399). خوانش انتقادی استنطاق و کاربست آن در نظریة شهید صدر پیرامون سنتهای تاریخ در قرآن،
پژوهشهای قرآنی، 25 (95)، 48-29.
doi:
10.22081/JQR.2019.54320.2523
ثعالبى، عبدالرحمان بن محمد(1418 ق). تفسیر الثعالبى (الجواهر الحسان)، تحقیق عبدالفتاح ابوسنة و همکارن، بیروت: داراحیاء التراث العربى.
جصاص، احمد بن على رازى(1415 ق). احکام القرآن، بیروت: دارالکتب العلمیه.
جمشیدیها، غلامرضا و قبادی، علیرضا(1386). تحلیل جامعهشناختی از مراسم و مناسک دینی با تأکید بر مراسم عاشورا، فصلنامه تاریخ اسلام، 8 (30)، 60-37.
جوادی آملی، عبدالله(1388). تسنیم، قم: مرکز نشر اسراء، قم.
رودنبولز، اریک دبلیو(1387). ارتباطات آیینی از گفتگوهای روزمره تا جشنهای رسانهای شده، ترجمۀ عبدالله گیویان، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
زمخشرى، محمود بن عمر(1417 ق). الفائق فى غریب الحدیث، بیروت: دارالکتب العلمیة.
سیوطى، جلالالدین(1365). الدر الماثور فی التفسیر الماثور، جده: دارالمعرفه.
صدر، سید محمدباقر(بیتا). المدرسه القرآنیه، قم: انتشارات دارالصدر.
صدوق، محمد بن علی(1404 ق). عیون أخبار الرضا (ع)، بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
طباطبایی، سیدمحمد، رسولی، محمدرضا، عقیلی، سیدوحید و مجیدی قهرودی، نسیم(1402). ابعاد ارتباطی مناسک در جهان معاصر: فراگرد ارتباطی در راهپیمایی اربعین،
فصلنامه مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، 24(61)، 32-7.
doi: 10.22083/jccs.2022.338284.3588
طباطبایی، محمدحسین(1374). المیزان فی تفسیرالقرآن. ترجمۀ سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
الطبرانی، أبوالقاسم سلیمان بن أحمد(1415 ق). المعجم الأوسط، تحقیق ابراهیم حسینى، قاهره: دارالحرمین.
طبرسی، فضل بن حسن(1360). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن (چاپ اول)، تهران: انتشارات فراهانی.
طوسى، محمد بن حسن.(1409 ق). التبیان فى تفسیر القرآن، تحقیق احمد حبیب قصیر عاملى، قم: مکتب الاعلام الاسلامى.
طوسى، محمد بن حسن. التبیان فى تفسیر القرآن، چاپ اول، بیروت: دار احیاء التراث العربى. بیتا.
غیاثی، هادی، برزویی، محمدرضا و نصیری، امید.(1400). واکاوی اثرهای مناسک دینی در زیست خانوادگی؛ مورد مطالعه آیین پیادهروی زیارت اربعین حسینی،
فصلنامه مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، 22(56)، 240-219.
doi.org/10.22083/jccs.2020.226194.3048
فخررازی، محمدبنعمر(1420 ق). مفاتیح الغیب، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
فضلالله، سیدمحمدحسین(1419 ق). تفسیر من وحى القرآن، بیروت: دار الملاک للطباعة و النشر.
کلینى، محمد بن یعقوب(1388). الکافى، به تحقیق علىاکبر غفارى، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مجلسى، محمدباقر بن محمدتقی(1422 ق). زاد المعاد، بیروت: موسسة الأعلمی للمطبوعات.
مسلم(1407 ق). صحیح مسلم بشرح النووى، بیروت: دارالکتاب العربى.
مصطفوی تبریزی، حس.(1416 ق). التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مک اولیف، جین دَمن(1392). دائرةالمعارف قرآن (جلد اول آ-ب). ترجمۀ حسین خندقآبادی و همکاران، تهران: انتشارات حکمت.
مکارم شیرازی، ناصر و همکاران(1374). تفسیر نمونه (چاپ اول)، تهران: دار الکتب الاسلامیه.
نجفی خمینی، محمدجواد(۱۳۹۸). تفسیر آسان، تهران: انتشارات اسلامیه.
نسائى، احمد بن شعیب(1348). سنن النسائى، بیروت: دارالفکر.
نیشابورى، مسلم بن حجاج(بیتا). الجامع الصحیح، بیروت: دارالفکر.