منابع و مأخذ
اوسولیوان، تام، جان هارتلی، دانی ساندرز و جان فیسک (1385). مفاهیم کلیدی ارتباطات. ترجمۀ میرحسن رئیس زاده. تهران: فصل نو.
باهنر، ناصر (1386). رسانهها و دین: از رسانههای سنتی تا تلویزیون. تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
بیات، قدسی (1399). «بازنمایی ارتباطات آیینی در فضای مجازی: مورد مطالعه، پیاده رودی اربعین حسینی در وب سایتهای بیبیسی فارسی». فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران . سال13. شماره 2: 65-37.
خانیکی ، هادی (1386). «دین و نهاد ارتباطات؛ پیوندها و پرسشها». فصلنامه رسانه شماره 69.
دیباجی، سیدمحمدعلی و زهرا رئیس میرزایی (1390). «پرداختن به فلسفه رسانه». فصلنامه مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی). سال اول، شماره 2: 49.
رمضانی، صدیقه (1399). «گونهها و ساحتهای مشارکت جمعی در پیادهروی اربعین». فصلنامه تحقیقات فرهنگی. سال 13 . شماره 2: 143-117.
رودنبولر، اریک دبلیو (1389). ارتباطات آیینی. ترجمۀ عبدالله گیویان. تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
عاملی، سعیدرضا (1396). تحلیل پیمایش راهپیمایی اربعین حسینی: ظرفیتها، چالشها، نمادها و معانی. تهران: مرکز پژوهشی سیاستهای فضای مجازی دانشگاه تهران.
عبدالمطلب، عبدالله (1400). «تجربه زیسته زائران در پیادهروی اربعین سال 1398 (مطالعه موردی دانشگاهیان علامه طباطبایی)». فصلنامه علمی جامعه شناسی سیاسی ایران. شماره 4: 34-2.
عربی، حسینعلی (1398). «پیادهروی اربعین حسینی؛ جایگاه و کارکردها». معرفت. شماره 7: 54-45.
گیدنز، آنتونی (1388). تجدد و تشخص. ششم. ترجمۀ ناصر موفقیان. تهران: نی.
مک کوایل، دنیس (1398). مخاطب شناسی. ترجمۀ مهدی منتظر قائم. تهران: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها.
موحد، مجید، زینب نیک نجات، زهرا معاون و مریم هاشم پور صادقیان (1399). «بازنمایی پیادهروی اربعین در فضای مجازی: تحلیل نشانه شناسی اجتماعی عکسهای پیادهروی اربعین در اینستاگرام». دوفصلنامه دین و ارتباطات. سال 27. شماره 2: 445 - 411.
نیکزاد فرخی، مهرداد (1382). الگوی مصرف پوشاک و هویت اجتماعی، پایان نامه کارشناسی ارشد. گیلان: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان.
Anderson, E. N. (2005). Everyone eats: Understanding Food and Culture. New York and London: NEW YORK UNIVERSITY PRESS.
Bell, C. New York. Ritual Theory, Ritual Practice. (1992): Oxford University Press.
Deflem, M. (1991). "Ritual, Anti-structure, and Religion: a Discussion of Victor Turner's Processual Symbolic Analysis Purdue University." (Journal for the Scientific Study of Religion) 30 (1): 1-25.
Durkheim, E. (1965). The elementary forms of the religious life. New York: Free Press.
Gerbner, G. (1967). Mass media and human communication in Dance. F.E.X. (ed), Human Communication Theory. New York: Holt, Rine Hart and Winston.
Grimes, R. L. (1995). Beginnings in Ritual Studies. Columbia: University of South Carolina Press.
Jaimangal-Jones, D. (2014). "Utilising ethnography and participant observation in festival and event research." International Journal of Event and Festival Management 5: 39-55.
Mcquail, D. (1987). "Mass Communication Theory." Sage (Sage) 51.
Moore, robert l.( 2001). The Archetype of Initiation: Sacred Space, Ritual Process, and Personal transformation. Edited by Max j Havlick . Philadelphia: Xlibris.
Thampson, J. (1995). "Media and Modernity." Polity Press 12,13.
Theodorson, S. A., & Theodorson, A. G. (1969). A Modern Dictionary of Sociology. New York: Cassell.
Turner , V. W. (1973, March 16). "Symbols in African Ritual." Science 179: 1100-1105.
White, M., & Schwoch, J. (2006). Questions of method in cultural studies. Malden: Blackwell publishing.