تبلیغات محصولات فرهنگی و ارائۀ مدل مناسب تبلیغاتی در فضای رسانه‌ای ایران

ایرج قره داغی؛ علی اکبر رضایی؛ عباسعلی قیومی؛ سیدرضا صالحی امیری؛ محمد سلطانی فر

دوره 23، شماره 59 ، مهر 1401، ، صفحه 219-247

https://doi.org/10.22083/jccs.2021.303199.3435

چکیده
  پژوهش پیش‌رو در صدد ارائۀ مدل مناسب برای تبلیغات محصولات فرهنگی است. در این پژوهش تلاش شده فرایند تبلیغات محصولات فرهنگی در فضای رسانه‌ای کشور (تلویزیون، روزنامه­ها و مجلات) و تغییر و تحولات آن از زوایای مختلف بررسی و موشکافی شود و متناسب با ابعاد، مؤلفه­ها، شاخص­ها، عوامل مؤثر و ویژگی­های آن، مدل بومی مناسب و جامع و یکپارچه‌ای ...  بیشتر

ارزش‌های اخلاقی ارائه‌شده در تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (برای فروش مواد غذایی به کودکان و نوجوانان)

مهدخت بروجردی‌علوی؛ نسرین حداد

دوره 13، شماره 17 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 213-254

چکیده
  تلویزیون و محصولات آن به عنوان یکی از موثرترین وسایل ارتباط جمعی، می‌توانند نقشی دوسویه ایفا کنند، به تقویت و نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی پرداخته یا با عملکرد نادرست خود به تقویت و رواج ضدارزش‌ها بپردازند. مقاله حاضر با هدف بررسی ارزش‌های اخلاقی ارائه‌شده در تبلیغات بازرگانی)تبلیغاتی که به منظور فروش مواد غذایی به کودکان ...  بیشتر