منابع و مأخذ
احمدی، فضلالله، خدیجه نصیریانی و پروانه اباذری(1387). «تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق»، مجلۀ آموزش در علوم پزشکی، شماره 1: 185-175.
خانیکی، هادی و محمود بابایی(1391). «تأثیر سازوکارهای ارتباطی اینترنت بر الگوهای تعامل کنشگران فضای سایبری ایران». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی علوم اجتماعی، شمارۀ 56: 116-73.
خجسته، حسن(1395)، «الگوهای تولید محتوای رسانهها؛ راهبرد ایجاد مزیت رقابتی در سپهر رسانه و اصلاح ساختار رفتار کاربران ایرانی در رسانههای اجتماعی (فرهنگ مصرف رسانههای اجتماعی)»، (1394)، نشست تخصصی جهتگیریهای راهبردی سازمان صدا و سیما در رسانه های اجتماعی.
خجسته حسن(1394). فصلنامۀ رسانه، شمارۀ 3: 54-39.
خجسته، حسن(1396). فرهنگ ارتباطات، «الگوهای هنجاری تولید محتوای رسانه ها: راهبردی برای ایجاد مزیت رقابتی»، شماره32: 187-193.
علیعسکری، عبدالعلی و افسانه موفقی(1394). سپهر جهانی رسانه: روندهای عمده در زیرساخت رسانههای نوین، تهران: انتشارات دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
علیعسکری، عبدالعلی و ابراهیم حقیقی(1395). «مدیریت رسانه؛ نگاهی نو»، تهران: انتشارات دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
فیسک، جان(1316). درآمدیبرمطالعاتارتباط، ترجمۀ مهدی غبرایی، تهران، دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
کاستلز، مانوئل(1393). قدرت ارتباطات، ترجمۀ حسین بصیریانجهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
کوثری، مسعود(1386). جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکۀ دوستیابی اورکات، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
Brough, MM. & Shresthova, S. (2012). Fandom meets activism: Rethinking civic and political participation. Transformative Works and Cultures. 2012.
Calhoun, C. (1989). Tiananmen, Television and the Public Sphere: Internationalization of Culture and the Beijing Spring of 1989. Public Culture 2(1): 54-71. 1989.
De Jong, Wilma, Shaw, M. and Stammers, N. (2005). Global activism, global media. London: Pluto Press. 2005.
Das, R., Ytre-Arne, B. (2018). The Future of Audiences. Palgrave Macmillan. 2018
Downing, J. D. H. (2003). Audiences and readers of alternative media: the absent lure of the virtually unknown. Media, Culture & Society, 25: 625-645. 2003.
Duncombe, S. (2002). Cultural resistance reader. New York: Verso. 2002.
Gulbrandsen IT. & Just SN. (2011).
Sine N Just,
The collaborative paradigm: towards an invitational and participatory concept of online communication, Media, Culture & Society, 2011.
Habermas, J. Lennox S. Lennox, F. (1964). The Public Sphere: An Encyclopedia Article. Duke University Press. 1964.
Hernández-Serrano, M. Renés-Arellano, P. Graham, G. Greenhill. A. (2017). From Prosumer to Prodesigner: Participatory News Consumption, Comunicar, Vol. XXV, No. 50, | Media Education Research Journal. 2017.
Jenkins, H. ‘The cultural logic of media convergence.’ International Journal of Cultural Studies 7.1, pp. 33-43, 2004.
Jenkins, H. Convergence Culture: Where old and new media collide. NYU press, 2006.
Lugmayr, A. (2010). Introduction to the Business Processes with Ambient Media - Challenges for Ubiquitous and Pervasive Systems. Ubiquitous Intelligence and Computing 7th International Conference UIC 2010 Xi'an China. 2010.
Livingstone, S. (2005). Media audiences, interpreters, users, in: Gillespie, M, Media Audiences, Maidenhead, UK: Open University Press, pp. 9-50, 2005.
Lowe GF. (2010). The Public in Public Service Media. Nordicom. 2010.
McQuail. D. (2010). Mass Communication Theory (6th edition). 2010.
O'Neill. B. Gallego JI. & Zeller. F. (2013). New perspectives on audience activity: ‘prosumption’ and media activism as audience practices. In Niko Carpentier, K.C.S. & Hallett, L. (eds.).Audience Transformations: Shifting Audience Positions in Late Modernity. London: Routledge. 2013.
Powell,C. The Delphi technique: myths and realities.JAdv Nurs ,pp376-82, 2003.
Ritzer, G., Paul D. & Jurgenson N. (2012). The Coming of Age of the Prosumer American.” Behavioral Scientist, 56(4): 379-398. 2012.
Roncallo-Dow, S. & Arango-Forero, G., Introducing Three Dimensions of Audience Fragmentation. Signo pensam. [online]. vol.36, n.70, pp.74-90. 2017.
Ross, K. & Nightingale, V. (2003). Media and audiences: new perspectives. Open University Press. 2003.
RTL/AdCONNECT. (2017). 2017 Key Facts. The Total International Trends. Audience Trends, Insight Trends, Solution Trends. RTL/AdCONNECT. 2017.
Sparks, C. (2005). Media and the global public sphere: An evaluative approach. In Global activism global media, eds. Wilma de Jong, Martin Shaw and Neil Stammers, 34-49, London: Pluto Press, 2005.
Toffler A. (1981).The Third Wave. New York: Bantam Books. 1981.
Wiard & Domingo (2016). Fragmentation versus convergence: University students in Brussels and the consumption of TV series on the Internet, Journal of Audience & Reception Studies, Vol. 13, No. 1, 2016.