• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 18 (1396)
دوره دوره 17 (1395)
دوره دوره 16 (1394)
دوره دوره 15 (1393)
دوره دوره 14 (1392)
دوره دوره 13 (1391)
دوره دوره 12 (1390)
دوره دوره 11 (1389)
شماره شماره 12
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
دوره دوره 10 (1388)
دوره دوره 9 (1387)
شرفی, حسن, سلسبیلی, نادر. (1389). اثرگذاری فرصت‌های یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 11(11), 71-96.
حسن شرفی; نادر سلسبیلی. "اثرگذاری فرصت‌های یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر". فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 11, 11, 1389, 71-96.
شرفی, حسن, سلسبیلی, نادر. (1389). 'اثرگذاری فرصت‌های یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر', فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 11(11), pp. 71-96.
شرفی, حسن, سلسبیلی, نادر. اثرگذاری فرصت‌های یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 1389; 11(11): 71-96.

اثرگذاری فرصت‌های یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر

مقاله 3، دوره 11، شماره 11 - شماره پیاپی 43، پاییز 1389، صفحه 71-96  XML اصل مقاله (4096 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حسن شرفی1؛ نادر سلسبیلی2
1عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
2دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
چکیده
در یک تعریف، ایجاد فرصت‌های یادگیری به منزلة خلق یک برنامه درسی است. این فرصت‌ها می‌تواند به شکل زمینه‌ها و فعالیت‌های یادگیری توسط معلم و دانش‌آموز در کلاس درس با ایجاد یک محیط محرک و جذاب؛ خانواده در محیط خانه و نیز ارگان‌های فرهنگی در جامعه و محیط اجتماعی، بوجود آید. به این ترتیب، برنامه‌درسی فرصت‌های یادگیری‌ای است که می‌توان براساس اهداف، محتوا، فعالیت‌های یادگیری، ابزار و مواد آموزشی، زمان و مکان یادگیری، گروه‌بندی، فنون تدریس و ارزشیابی، طراحی و تدوین نمود. فاصله نظر و عمل از مسایل عمده در طراحی و اجرای برنامه درسی است. ایجاد فرصت‌های یادگیری بر تعامل نظریه و عمل برنامه‌درسی تأثیر می گذارد. این نوشتار که به روش مطالعه‌ای زمینه‌یابی و بررسی منابع مکتوب و بیان تجربه ارائه می‌شود، فرصت‌های یادگیری متناسب با رهیافت‌های آموزش هنر همچون رهیافت تلفیقی به برنامه درسی هنر؛ ایجاد فرصت‌های یادگیری در برنامه‌ریزی درسی هنر مبتنی بر منطقه و مدرسه؛ فرصت‌های یادگیری در آموزش هنرهای ملی (ایرانی- اسلامی) و برنامه درسی جدید هنر با هدف فزایندگی اجرای رهیافت‌های برنامه درسی هنر از طریق خلق فرصت‌های یادگیری و تبدیل نظریه به عمل برنامه درسی به منظور کاهش فاصله نظر و عمل در برنامه درسی هنر، مطرح می‌گردد.
کلیدواژه‌ها
برنامه درسی ـ فرصت یادگیری ـ آموزش هنر ـ نظریه و عمل برنامه درسی
عنوان مقاله [English]
The effect of learning opportunities on interaction Theory and Action in curriculum and Arts education
نویسندگان [English]
00 001؛ 00 002
100
200
چکیده [English]
In one definition creating learning opportunities is to establish a curriculum. These opportunities can be created by learning activities among both teachers and students in the classroom and by making a creative and attractive situation; also we can make an attractive situation in home as well as create cultural organizations in the society. Thus curriculum is learning opportunities that can be designed on the basis of our goals, content of the lessons, learning activities, educational tools, time and place for education, groping, teaching techniques and evaluation. In this paper we have used survey method as well as written sources and experiences during the research. During the paper these following issues has been discussed: learning opportunities which is related to arts education approach such as combination approach for arts curriculum; creating learning opportunities in art curriculum on the basis of the school and the area; learning opportunities in national(Iranian _ Islamic) education of art ; new arts curriculum with the aim of improving  performing  of arts curriculum approach by creating learning opportunities and by transforming theory into action for curriculum and decreasing the distances between theory and action in art curriculum.
کلیدواژه‌ها [English]
curriculum, Learning opportunities, Arts education, Theory and Action in curriculum
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,523
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,324
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.