منابع و مآخذ
بابایی، محمدباقر و امیر رشیدی و نادی علیزاده (1390). «ارائه الگوی بومی سنجش اثربخشی در سازمانها و نهادهای فرهنگی». مجله مدیریت فرهنگی، شماره 12: 67-54.
بهرامی، سوسن (1399). تبیین شاخصهای فرهنگی در سبک مدیریت اسلامی. ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت.
بهرامی، سوسن و علی نقی فقیهی و فاطمه علیزاده (1399). «تأثیر اخلاق کار اسلامی و رفتار شهروندی سازمانی بر بهرهوری اعضای هیئت علمی و کارکنان زن دانشگاه قم». پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده، شماره 20: 49-27.
توسلی، الهام و فائزه تقیپور (1395). «شناسایی عوامل فرهنگی مؤثر در جهت بهبود فعالیتهای فرهنگی مدرسه عالی شهید مطهری (دانشگاه شهید مطهری واحد تهران) از دیدگاه دانشجویان». فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی، شماره 3: 35-25.
دادوند، حسن (1394). اثربخشی فعالیتهای فرهنگی از دیدگاه دانشجویان آموزشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک. تهران: پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهش نوین.
دلبری، سید مهدی و ولیالله رمضانی (1394). «مطالعه عوامل مؤثر بر ایجاد انگیزه و پویایی در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان». مهندسی فرهنگی، شماره 84: 63-42.
ذکایی، محمدسعید و ابوتراب طالبی و علی انتظاری (1396). «مفهومسازی سبک زندگی فرهنگی». جامعهپژوهی فرهنگی، شماره 1: 23-45.
رشیدی، حمیدرضا و سید ابراهیم میرشاه جعفری و مصطفی شریف خلیفه سلطانی (1384). «بررسی روند برنامهریزی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای دولتی اصفهان طی برنامه دوم و سوم توسعه کشور». مجله روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 1: 220-199.
رنجبران، داود (1394). «بررسی میزان تفاوت توانایی بالقوه و بالفعل تشکلهای دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی در دانشگاه از نگاه دانشجویان». فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شماره 14: 54-37.
سلیمی، محمد و سید رضا صالحی امیری (1393). «الگویی مطلوب از شاخصهای سنجش امور فرهنگی در رسانه ملی». فصلنامه راهبرد اجتماعیـفرهنگی، شماره 14: 86-57.
صافی، احمد (1393). آموزش و پرورش ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه. تهران: انتشارات سمت.
صالح عمران، ابراهیم و حجت صفار حیدری (1393). بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران نسبت به فعالیتهای فرهنگی و هنری و میزان مشارکت آنها در این فعالیتها، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه مازندران.
عبدی زرین، سهراب (1397). دین و سلامت روان (با رویکرد روانشناسی سلامت). قم: انتشارات دانشگاه قم.
عبدی زرین، سهراب و علی نقی فقیهی و محمدرضا ضمیری (1397). «نقش دینداری در سلامت روان، هویتیابی و امنیت اجتماعی دانشجویان دانشگاه قم». مطالعات ملی، شماره 3: 122-99.
فاضلنیا، غریب و مرتضی توکلی و کاظم تاجبخش (1389). «ارزیابی برنامههای توسعه فرهنگی در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان رستم». فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 3: 177-149.
فرزانه، عبدالحمید و مژگان امیریانزاده (1395). «میزان اثربخشی برنامههای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس از دیدگاه دانشجویان». فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 27: 178-163.
قائدعلی، حمیدرضا و حسین جوان آراسته (1394). «فعالیت فرهنگی بهمثابه امر به معروف و نهی از منکر». مهندسی فرهنگی، شماره 85: 108-92.
قائدعلی، حمیدرضا و مهدی عاشوری (1393). «مشکلات و کاستیهای اثربخشی فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه». پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، شماره 9: 190-169.
کرشی، مسعود و ناهید دهپناه و سحر حیدری (1395). بررسی نقش تربیت در ترویج فرهنگ و توسعه سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشآموزان. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و علوم رفتاری.
محمدی وفا، محمد و مصطفی باقری (1394). مدیریت و برنامهریزی امور فرهنگی. دومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران.
مذبوحی، سعید و
حسن ملکی (1391). «الگوی مطلوب فرهنگ دانشجویی در قرآن».
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شماره 1: 149-168.
مشکاتی، علیرضا (1387). ارزیابی برنامههای مدیریت فرهنگی و فوقبرنامه دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از الگوی سیپ .(Cipp) پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی)، دانشگاه فردوسی مشهد.
منافی شرفآباد، کاظم و الهام زمانی (1392). «نقش نظام آموزشعالی در مهندسی فرهنگی جامعه». مهندسی فرهنگی، شماره 77: 102-127.
نیککار، ملیحه و فرزانه فرزین و رکنالدین احمدی لاری (1384). «بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه شیراز نسبت به برنامههای فرهنگی و هنری و عوامل مؤثر بر شرکت آنها در اینگونه فعالیتها». مجله علوم اجتماعی و انسانی، شماره 45: 1-14.
Babbie, E. R. (2020). The practice of social research. Cengage learning.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
De Wit, H. (2002). Internationalization of higher education in the United States of America and Europe: A historical, comparative, and conceptual analysis. Greenwood Publishing Group.
Dublin. Public Communication Center. (2004). Street Survey on Young People: Awareness & Participation in Arts & Culture. Available at: https://b2n.ir/f13619
Klak, T., & Martin, P. (2003). Do university-sponsored international cultural events help students to appreciate “difference”?.
International journal of intercultural relations,
27(4), 445-465. Available at:
https://doi.org/10.1016/S0147-1767(03)00033-6
Miles, S., Anderson, A., & Meethan, K. (2002). The changing consumer: markets and meanings. London: New York: Routledge.
Sathish, S., & Rajmohan, A. (2012). ‘Consumer Behaviour and lifestyle Marketing’. International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 1(10), 152-166.
Schein, E. (2010). Organizational Culture and leadership. USA: Wiley, Joddey Bass.
.Spencer-Oatey, H. (Ed.). (2008). Culturally speaking second edition: Culture, communication and politeness theory. Bloomsbury Publishing.