شناخت رابطۀ میزان تعامل کاربران در اینستاگرام با نحوۀ پرداخت سوژه‌های خبری (مطالعۀ تطبیقی اینستاگرام خبرگزاری صداوسیما و بی‌بی‌سی فارسی)

مجید سعادتی؛ اکبر نصراللهی؛ اسماعیل سعدی‌پور؛ سیدعلی رحمانزاده

دوره 23، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 149-174

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.254254.3213

چکیده
  خبرگزاری صداوسیما، به‌عنوان رسانۀ جریان اصلی در کشور، برای عقب‌نماندن از رسانه‌های رقیب در حوزۀ خبر و اطلاع‌رسانی باید از تمام ظرفیت‌های روز دنیا، ازجمله شبکه‌های اجتماعی مجازی، استفاده کند. لذا، شناخت نحوۀ فعالیت رسانه‌های خبری رقیب در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد. در این پژوهش، ضمن مطالعۀ تطبیقی اینستاگرام خبرگزاری صداوسیما ...  بیشتر

تجربه زیسته فرهنگ سیاسی دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی

محمدرضا انواری؛ سیدعلی رحمانزاده؛ محمدباقر تاج الدین؛ سروناز تربتی

دوره 20، شماره 47 ، مهر 1398، ، صفحه 95-116

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.141500.2515

چکیده
  پژوهش پیش‌رو از نظر اهداف کاربردی، از نظر ماهیت و نوع مطالعه در زمره پژوهش­های کیفی و در زمره مطالعات تفسیری است که با بهره‌گیری از راهبرد پژوهش پدیدارشناسی «وان مانن» در صدد تبیین و تفسیر جوهره تجربه زیسته فرهنگ سیاسی دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی مجازی و شناخت عمیق این پدیده است. میدان مطالعه تحقیق شامل دانشجویان واحد ...  بیشتر