اصغرپور ماسوله، احمدرضا و عطیه صادقی (1393). «مدلسازی عامل محور اعتماد در ساختارهای مختلف شبکههای اجتماعی»، مجله جامعهشناسی ایران، شماره 2.
امیرپور، مهناز و مریم گریوانی (1393). «تأثیر شبکههای اجتماعی بر سبک زندگی جوانان». فصلنامه دانش انتظامی، شماره 1.
امیری، مجتبی و یونس نوریمرادآبادی (1391). «بررسی رابطه میان نگرش سیاسی، اعتماد به رسانة ملی، مخاطبان فعال و گرایش دانشجویان دانشگاههای تهران به شبکههای اجتماعی مجازی». مجلة رسانه و فرهنگ، شماره 2.
انبارکی، سحر، عبدالرسول جوکار و مرتضی کریمینیا (1395). «اعتماد بین فردی در شبکههای اجتماعی علمی پیوسته: بررسی عوامل ایجاد کننده و نتایج وجود آن». فصلنامه تعامل انسان و اطلاعات، شماره 3.
حقیقی، الهام و غلامعلی منتظر (1394). «شناسایی عوامل مؤثر بر اعتمادسازی در شبکههای اجتماعی برخط بهکمک روش الکترۀ فازی». فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 4.
خانیکی، هادی، علیاصغر کیا و صمد میر (1395). «نقش تبلیغات شبکه اجتماعی تلگرام در جلب اعتماد مخاطبان؛ به خرید کالا». فصلنامه علوم خبری، شماره 5.
ریتزر، جورج (1373). نظریهجامعهشناسیدردورانمعاصر، ترجمه احمد ضا غرویزاد جهاد دانشگاهی مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران.
کلمن، جیمز (1377). بنیاد نظریههای اجتماعی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1377). پیامدهای مدرنیت، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر نی.
عدلیپور، صمد، وحید قاسمی، رضوان قصابی و نقی طاهری (1393). «تأثیر استفاده از شبکة اجتماعی فیسبوک بر اعتماد و مشارکت سیاسی جوانان»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات فرهنگ ارتباطات، شماره 15.
مظفری، افسانه و بنتالهدی رستگاری (1394). «بررسی میزان اعتماد کاربران ایرانی شبکة اجتماعی LinkedIn به حفظ حریم شخصی»، فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 10.
Blau, Peter. M. (1986). Exchange and power in social life. New Brunswick (U.S.A.): Transaction Books.
Borgonovi, Francesca. (2012). The relationship between education and levels of trust and tolerance in Europe1: The relationship between education and levels of trust and tolerance. The British Journal of Sociology, 63(1), 146–167. https://doi.org/10.1111/j.1468-4446.2011.01397.x
Chang, Shuchi. Ernest., Liu, Anne. Yenching., & Shen, Wei. Cheng. (2017). User trust in social networking services: A comparison of Facebook and LinkedIn. Computers in Human Behavior, 69, 207–217. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.12.013
Coleman, James. S. (2000). Foundations of social theory (3. print). Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard Univ. Press.
Dalton, Russell. J. (2005). The social transformation of trust in government. International Review of Sociology, 15(1), 133–154.
Doney, Patricia. M., Cannon, Joseph. P., & Mullen, Michael. R. (1998). Understanding the Influence of National Culture on the Development of Trust. The Academy of Management Review, 23(3), 601–620. https://doi.org/10.2307/259297
Fazio, Russell. H., & Zanna, Mark. P. (1981). Direct Experience And Attitude-Behavior Consistency. in Advances in Experimental Social Psychology. Elsevier. https://doi.org/10.1016/S0065-2601(08)60372-X
Gefen, David., Karahanna, Elena., & Straub, D. W. (2003). Trust and TAM in Online Shopping: An Integrated Model. MIS Quarterly, 27(1), 51–90. https://doi.org/10.2307/30036519
Heidemann, Julia., Klier, Mathias., & Probst, Florian. (2012). Online social networks: A survey of a global phenomenon. Computer Networks, 56(18), 3866–3878. https://doi.org/10.1016/j.comnet.2012.08.009
Hooghe, Mark., Marien, Sofie., & de Vroome, Thomas. (2012). The cognitive basis of trust. The relation between education, cognitive ability, and generalized and political trust. Intelligence, 40(6), 604–613. https://doi.org/10.1016/j.intell.2012.08.006
Jang, Yu-Teng., Chang, Shuchi. Ernest., & Chen, Po-An. (2015). Exploring social networking sites for facilitating multi-channel retailing. Multimedia Tools and Applications, 74(1), 159–178. https://doi.org/10.1007/s11042-013-1430-z
Kim, Jinwoo., & Moon, Jae. Yun. (1998). Designing towards emotional usability in customer interfaces—trustworthiness of cyber-banking system interfaces. Interacting with Computers, 10(1), 1–29. https://doi.org/10.1016/S0953-5438(97)00037-4
Komiak, Sherrie. Y. X., & Benbasat, Izak. (2006). The Effects of Personalization and Familiarity on Trust and Adoption of Recommendation Agents. MIS Quarterly, 30(4), 941–960. https://doi.org/10.2307/25148760
Li, Tianyuan., & Fung, Helena. H. (2013). Age Differences in Trust: An Investigation Across 38 Countries. The Journals of Gerontology: Series B, 68(3), 347–355. https://doi.org/10.1093/geronb/gbs072
Lippert, Simon. K. (2001). An Exploratory Study Into the Relevance of Trust in the Context of Information Systems Technology. George Washington University.
Luhmann, Niklas. (2017). Trust and power (English edition). Malden, MA: Polity.
McKnight, D. Harrison. (2005). Trust in information technology. in G. B. Davis, The Blackwell encyclopedia of management. Management information systems. Malden, MA.
McKnight, D. Harisson., Choudhury, Vivek., & Kacmar, Charles. (2002). Developing and Validating Trust Measures for e-Commerce: An Integrative Typology. Information Systems Research, 13(3), 334–359. https://doi.org/10.1287/isre.13.3.334.81
Möllering, Guido. (2006). Trust: reason, routine, reflexivity. Bingley: Emerald.
Moreland, David., Nepal, Surya., Hwang, Hon., & Zic, John. (2010). A snapshot of trusted personal devices applicable to transaction processing. Personal and Ubiquitous Computing, 14(4), 347–361.
Pavlou, Paul. A., & Gefen, David. (2004). Building Effective Online Marketplaces with Institution-Based Trust. Information Systems Research, 15(1), 37–59. https://doi.org/10.1287/isre.1040.0015
Qiu, Lingyun., & Benbasat, Iazk. (2005). Online Consumer Trust and Live Help Interfaces: The Effects of Text-to-Speech Voice and Three-Dimensional Avatars. International Journal of Human–Computer Interaction, 19(1), 75–94. https://doi.org/10.1207/s15327590ijhc1901_6
Tseng, Shawn., & Fogg, Brian. J. (1999). Credibility and computing technology. Communications of the ACM, 42(5), 39–44. https://doi.org/10.1145/301353.301402
Vance, Anthony., Elie-Dit-Cosaque, Christophe., & Straub, Detmar. W. (2008). Examining Trust in Information Technology Artifacts: The Effects of System Quality and Culture. Journal of Management Information Systems, 24(4), 73–100. https://doi.org/10.2753/MIS0742-1222240403
Wang, Weiquan., & Benbasat, Izak. (2007). Recommendation Agents for Electronic Commerce: Effects of Explanation Facilities on Trusting Beliefs. Journal of Management Information Systems, 23(4), 217–246. https://doi.org/10.2753/MIS0742-1222230410
Wynveen, Christopher. J., Kyle, Gerard. T., & Theodori, Gene. L. (2009). The relationship between place bonding and social trust, as explored in a study in the Big Thicket National Preserve, Texas. In: Klenosky, David B.; Fisher, Cherie LeBlanc, eds. Proceedings of the 2008 Northeastern Recreation Research Symposium; 2008 March 30 - April 1; Bolton Landing, NY. Gen. Tech. Rep. NRS-P-42. Newtown Square, PA: U.S. Department of Agriculture, Forest Service, Northern Research Station: 200-208., p-42. Retrieved از https://www.fs.usda.gov/treesearch/pubs/17129
Yao, Jinhui., Chen, Shiping., Nepal, Surya., Levy, David., & Zic, John. (2010). TrustStore: Making Amazon S3 Trustworthy with Services Composition. IEEE. https://doi.org/10.1109/CCGRID.2010.17
Zhou, Tao. (2011). The impact of privacy concern on user adoption of location‐based services. Industrial Management & Data Systems, 111(2), 212–226. https://doi.org/10.1108/02635571111115146