منابع و مأخذ
اصغرزاده، مجید و نورعلی قائمی و ابوالقاسم حسنآبادی (1392). «عوامل مؤثر بر فعالسازی مدلهای ذهنی در تحلیل اطلاعات». فصلنامه امنیتپژوهی، شماره 43: 144-130.
ایمان، محمدتقی و محمودرضا نوشادی (1390). «تحلیل محتوای کیفی». فصلنامه پژوهش، شماره 2: 15-44.
تبریزی، منصوره (1391). «تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 64: 138-105.
تقوی، حسین و حمید رحیمیان و روحالله مهدیون (1389). «ارزشیابی نظامهای اطلاعاتی: رویکردها، مدلها و روشها». فصلنامه نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 52: 139-113.
جریحی، عبدالرحمان و محمدرضا نیلی و داریوش نوروزی و اسماعیل سعدیپور (1397). «تدوین و اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه مدل ذهنی». فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، شماره 35: 64-41.
جعفری، مصطفی و فرخ قوچانی (1387). «تبیین اثر مدلهای ذهنی بر دیدمانپردازی مشترک در سازمانها». فصلنامه چشمانداز مدیریت، شماره 29: 50ـ31.
حاجی محمد علیها، رضا (1386). «بررسی اثربخشی سیستمهای مدیریت اطلاعات». فصلنامه مجله مدیریت، شماره 121: 44-38.
حسینی، محمد (1394). اصول و مبانی ارتباطات جمعی ویژه مدیران و کارکنان دولتی. تهران: انتشارات آموزش و پرورش گیلان.
حقشناس گرگابی، محمد و علی حیدری و محمدعلی شاهحسینی (1396). «شناسایی ابعاد مدلهای ذهنی تصمیمگیران استراتژیک در نهادهای حاکمیتی (مورد مطالعه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی)». فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، شماره 48: 100-86.
دهقانی، لیلا و سمیرا سلیمانپور و عبدالحسین فرج پهلو (1396). «واکاوی تحولات مفاهیم نوین اطلاعاتی و تأثیر آنها بر کتابداری و اطلاعرسانی با استفاده از نظریه سیستمهای اجتماعی لومان». فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شماره 2: 28-8.
رجبعلی بگلو، رضا و رحمتالله فتاحی و مهری پریرخ (1394). «توسعه و تکامل مفهوم مدل ذهنی در بافت نظامهای اطلاعاتی: از نگاهی عام تا پیشبینی عملکرد». فصلنامه مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، شماره 16: 18-1.
رجبیان، بتول (1398). «سیستمهای اطلاعاتی در نگاهی گذرا». بازیابیشده در:
https://www. it.behdasht.gov.ir
رهنورد، فرجالله و رضا حاجی محمد علیها (1385). «اثربخشی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت: مطالعه موردی». فصلنامه مجله فرایند مدیریت و توسعه، شماره 65: 12-4.
زاهدی، شمسالسادات (1372). «ایجاد و گسترش نظامهای اطلاعاتی مدیریت». فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شماره 3: 95-75.
ساجدی، ابوالفضل (1390). «هستیشناسی معنا». فصلنامه معرفت فلسفی، شماره 9: 113-85.
سولسو، رابرت آل (1371). روانشناسی شناخت. ترجمه فرهاد ماهر. تهران: انتشارات رشد.
صائمیان، صدیقه (1376). «ارتباط انسانی». فصلنامه آسیا، شماره 5: 4-1.
فتاحی، رحمتالله (1382). «تحلیلی بر ارزش افزوده اطلاعات و نظامهای اطلاعاتی». فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 2: 21-1.
فیاضی، غلامرضا و هادی ملکزاده و محمدجواد پاشایی (1392). «چیستی معنا». فصلنامه آیین حکمت، شماره 16: 160-125.
محسنیان راد، مهدی (1394). «بازسازی مدل ارتباطی منبع معنی». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 69: 1-47.
محسنیان راد، مهدی (1369). ارتباطشناسی. تهران: سروش.
محسنیان راد، مهدی (1394). «بازسازی مدل ارتباطی منبع معنی». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 69: 47-1.
مختاری، حیدر و اسدالله آزاد (1387). «تعیین و تبیین عناصر و ساختار ارتباط در نظام کتابخانه و پیشنهاد مدل ارتباطی برای آن». فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 11: 278-259.
مقدسی، علیرضا (1386). سیستمهای اطلاعات مدیریت. مشهد: نشر نما.
نشاط، نرگس (1384). «رویکردی انتقادی به پژوهش در نظامهای اطلاعاتی». فصلنامه اطلاعشناسی، شماره 3: 198-181.
واعظی، احمد (1388). «بازتاب هستیشناسی معنا در معرفت دینی». فصلنامه آیین حکمت، شماره 2: 1-11.
همدانی، مصطفی (1396). «نقد سازه معناشناختی مدل ارتباطی منبع معنا از منظر حکمت متعالیه». دوفصلنامه حکمت صدرایی، شماره 1: 120-109.
Aggelidis, V. P. & Chatzoglou, P. D. (2008). ‘Methods for evaluating hospital information systems: a literature review’. EuroMed Journal of Business.
Bougon, M. Weick, K. & Binkhorst, D. (1977). ‘Cognition in organizations: An analysis of the Utrecht Jazz Orchestra’. Administrative Science Quarterly, 606-639.
Downs, R. M. & Stea, D. (Eds.) (1973). Image and environment: Cognitive mapping and spatial behavior. Transaction Publishers.
Duck, S., & McMahan, D. T. (2016). Communication in everyday life: The basic course edition with public speaking. SAGE Publications.
Floyd, K. (2011). Interpersonal communication. New York, NY: McGraw-Hill.
Friedman, C. P., & Wyatt, J. (2005). Evaluation methods in biomedical informatics. Springer Science & Business Media.
Froemling, K. K., Grice, G. L., & Skinner, J. F. (2010). Communication: the handbook. Pearson College Division.
Ireland, R. D., Hitt, M. A., Bettis, R. A., & De Porras, D. A. (1987). ‘Strategy formulation processes: Differences in perceptions of strength and weaknesses indicators and environmental uncertainty by managerial level’. Strategic Management Journal, 8(5), 469-485.
Lucas, Jr, R. E. (1978). ‘On the size distribution of business firms’. The Bell Journal of Economics, 508-523.
Lynch, K., Akridge, J. T., Schaffer, S. P., & Gray, A. W. (2006). ‘A framework for evaluating return on investment in management development programs’. International Food and Agribusiness Management Review, 9, 54-74.
Morin, E. (1992). ‘From the concept of system to the paradigm of complexity’. Journal of social and evolutionary systems, 15(4), 371-385.
Obrien, J. & Marakas, G. A. (2007). Introduction to information system. New York. McGraw-Hill.
Payne, S. J. (2005). Mental models in Human-Computer Interaction. In Human–Computer Interaction handbook: fundamentals, evolving technologies, and emerging applications. Edited by A. Sears & J. A. Jacko. Newyork: Taylor & Francis.
Pocock, D. C. D. (1973). ‘Environmental Perception Process and Product’. Tijdschrift voor economische en sociale geografie, 64(4), 251-752.
Smircich, L. & Stubbart, C. (1985). ‘Strategic management in an enacted world’. Academy of management Review, 10(4), 724-736.
Spicer, D. P. (1998). ‘Linking mental models and cognitive maps as an aid to organisational learning’. Career Development International, 3(3), 125-132.
Stumpf, S. A. (1989). ‘Work Experiences that Stretch Managers′ Capacities for Strategic Thinking’. Journal of Management Development.
Trenholm, S. (2017). Thinking through communication: An introduction to the study of human communication. Routledge.
Tsoukas, H. (2017). ‘Don't simplify, complexify: From disjunctive to conjunctive theorizing in organization and management studies’. Journal of management studies, 54(2), 132-153.
Weick, K. E. & Huff, A. S. (1990). Mapping strategic thought. Introduction: Cartographic Myths in Organizations. Chichester: John Wiley.
Wilson, D. D. (1993). ‘Assessing the impact of information technology on organizational performance’. In Strategic Information Technology Management (pp. 471-514). IGI Global.
Young, I. (2008). Mental models: aligning design strategy with human behavior. New York: Rosenfeld Media.