تحول بازنمایی دیگری در انیمیشن‌های برنده جایزه اسکار

اعظم راودراد؛ مانیا عاله‌پور

دوره 17، شماره 36 ، اسفند 1395، ، صفحه 85-105

https://doi.org/10.22083/jccs.2017.46341

چکیده
  این مقاله با استفاده از روش نشانه‌شناسی سه سطحی بارت به تحلیل ده انیمیشنی که در ده سال (2014-2005) موفق به کسب جایزة اسکار شده‌اند، از نظر چگونگی بازنمایی«دیگری» و دلالت‌های ایدئولوژیکی که در مورد آن وجود دارد، می‌پردازد. در این پژوهش مطالعه شیوه بازنمایی نژاد و جنسیتِ «دیگری» دو مؤلفه اصلی است. نتیجه پژوهش نشان می‌دهد ...  بیشتر