منابع و مأخذ
استریناتی، دومینیک (۱۳۸۰). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمۀ ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
استوری، جان (۱۳۸۶). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمۀ حسن پاینده، تهران: نشر آگه.
باومن، زیگمونت (۱۳۸۷). عشق سیال، ترجمۀ عرفان ثابتی، تهران: نشر ققنوس.
حمیدی، نفیسه و مهدی فرجی (۱۳۸۶). «سبک زندگی و پوشش زنان در تهران»، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻓﺮﻫﻨگی، ﺷﻤﺎﺭﻩ ۱: ۹۶-92.
حیدرپناه، حمید؛ شاپور بهیان و فریدون وحیدا (۱۳۹۶). «بررسی عوامل مرتبط با مصرف موسیقی جوانان شهر تهران»، نشریه مطالعات جوانان، شماره ۳۶. 158-139.
رونقی، مهرناز و سیما ناظری (۱۳۹۴). «بررسی نقش ذائقۀ موسیقایی بر سرمایه فرهنگی»، دومین کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، استانبول، مؤسسه مدیران ایدهپرداز پایتخت ویرا.
فاضلی، محمد (۱۳۸۴). «جامعهشناسی مصرف موسیقی»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 53-27.
مددپور، محمد (۱۳۹۰). آشنایی با آرای متفکران درباره هنر، جلد ۵، تهران: انتشارات سوره مهر.
ملکی، امیر و ملاکه رفیعی (۱۳۹۰). «از همولوژی تا فردی شدن ـ رهیافتهای عمده در ارزیابی جامعه شناختی مصرف فرهنگی»، فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه، شماره ۱: ۵۰-28.
مهدیزاده، سیدمحمد (۱۳۸۹). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، چاپ اول، تهران: نشر همشهری.
ویتکین، رابرت (۱۳۸۲). «دیدگاههای آدورنو: صنعت فرهنگ و جاز»، ترجمۀ علیرضا پلاسید، کتاب ماه هنر، شماره ۶۵ و ۶۶: ۶۶ ـ ۵۲.
سپیدنامه، بهروز (۱۳۹۴). «تغییر ذائقۀ اهل فضل، از انحصارطلبی تا همه چیز خوارگی، ریچارد پیترسون - روگرام کرن»،
وبلاگ مرورهای جامعهشناسی (دوکسا)، بازنشانی شده در ۱۳۹۴/۸/۱ ساعت ۱۹:۲۲ به نشانی:
http://ironcage.blogfa.com/post/13
Adorno, T.W. (1941). On Popular Music, in Studies in Philosophy and Social Science, New York: Institute of Social Research, IX, 17-48.
Bryson, Bethany (1997). What about the univores? Musical dislikes and group-based identity construction among Americans with low levels of education, Poetics, V.25, Issues 3-2, November: 141-156.
Chan, Wing, Tak; Goldthorpe, John H. (2005). The social Stratification of Theatre, Dance and cinema Attendance, Caultural Trends, 14: 193-212.
Chan, Wing, Tak; Goldthorpe, John H. (2007). Social Stratification and Cultural Consumption: Music in England, European Sociological Review, Vol 23, No 1, 2007 : 1–19.
Clarke, V. & Braun, V. (2013). Teaching thematic analysis: Overcoming challenges and developing strategies for effective learning. The Psychologist, 26(2), 120-123.
DeNora, Tia (1999). Music as a technology of the self, Poetics, 27: 31-56.
DiMaggio, Paul; Mohr, John (1985). Cultural capital, educational attainment and marital selection, American Journal of Sociology, Vol. 90, No. 6: 1231-1261.
John F. Sherry, Jr. (1986).The Cultural Perspective in Consumer Research, in NA - Advances in Consumer Research, Vol 13, eds. Richard J. Lutz, Provo, UT: Association for Consumer Research, PP: 573-575.
Knobloch, S; Mundorf, N (2005). Enjoyment of music and music television, In J.Bryant, D. Roskos-Ewoldsen & J. Cantor (Hrsg.), Communication and emotion; Essays in honor of Dolf Zillmann. Mahwah, NJ; Lawrence-Erlbaum Associates.
Maguire, Moira; Delahunt, Brid (2017). Doing a Thematic Analysis: A Practical, Step-by-Step Guide for Learning and Teaching Scholars, AISHE-J, Volume ۸, Number 3, Autumn 2017: 3351-3364.
Mozgot, V.G. (2014). The Musical Taste of Young People, Russian education and society, vol. 56, no. 8, August 2014: 22–36.
Paddison, M. (1982). The Critique Criticized: Adorno and Popular Music, Popular Music, Vol. 2, Theory and Method: 201-218.
Parkinson, Cyril, Northcote (1958). Parkinson's Law or the Pursuit of Progress, John Murray.
Peterson, Richard (1983), “Patterns of cultural choice”, American behavioral scientist, Vol. 33, No. 2: 187-202.
Peterson, Richard A; Kern, Roger M. (1996). Changing Highbrow Taste: From Snob to Omnivore, American Sociological Review, Vol. 61, No. 5 (Oct. 1996), pp. 900-907.
Sharma, Sanjay (2017). The Effect of Music on Human Health and Brain Growth, Stringed percussion instruments, December 15, 2017.
Thoma MV, La Marca R, Brönnimann R, Finkel L, Ehlert U, Nater UM (2013). The Effect of Music on the Human Stress Response. PLoS ONE 8 (8): e70156.
Thomson, Alex (2006). Adorno: A Guide for the Perplexed, London. NewYork: continuum.