منابع و مأخذ
بشیریه، حسین (۱۳۷۹). نظریههای فرهنگ در قرن بیستم، تهران نشر فرهنگی آینده.
تاملینسون، جان (۱۳۸۱). جهانیشدن و فرهنگ. ترجمه محسن حکیمی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
حاتمی طاهر، فردوس (۱۳۹۵). مادرانگی وطن: زن، جنسیت و ناسیونالیسم کردی. پایاننامه دورۀ کارشناسی ارشد در رشتۀ علوم اجتماعی دانشگاه مازندران.
دهشیری، محمدرضا (۱۳۷۹)، «درباره جهانیشدن و هویت ملی»، فصلنامه مطالعات ملی شماره 5.
رابرتسون، دونالد (۱۳۸۵) جهانیشدن، تئوریهای اجتماعی و فرهنگی جهانی، ترجمه کمال پولادی. تهران: نشر ثالث.
رجایی، فرهنگ. (۱۳۸۲). مشکل هویت ایرانیان امروز؛ ایفای نقش در عصر یک تمدن و چند فرهنگ، تهران: نشر نی.
ریتزر، جورج (۱۳۸۹). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: علمی.
ساعی، منصور (۱۳۸۹). تلویزیون و هویت ملی. تهران: پایاننامه رشته علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی.
سیدامامی، کاوس و عبدالمطلب عبدالله (۱۳۸۶). «قومیت و هویت در دانشگاه: پیمایش دانشجویان کرد و آذری دانشگاههای تهران»، گزارش پژوهشی منتشر نشده.
شایگان، داریوش (۱۳۸۱). افسونزدگی جدید: هویت چهل تکه و تفکر سیار، ترجمه فاطمه ولیانی، تهران: نشر و پژوهش فروزانروز.
شهریاری، سهیلا (۱۳۹۴). زنان کرد: نظریهای مبنایی در باب زنان کرد، تهران: جامعهشناسان.
فکوهی، ناصر و عیاری، آذرنوش (۱۳۸۸). «اینترنت و هویت در پنج هویت قومی ایرانی»، فصلنامه جهانی رسانه، شماره نشریه 7، صص ۱-۲۶.
کاستلز، مانوئل (۱۳۸۰). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، جلد دوم: قدرت هویت، علی پایا، حسن چاوشیان، تهران: طرح نو.
کریبر، گلن و مارتین رویستون (۱۳۹۱). فرهنگهای دیجیتال: درک رسانههای جدید، وازگن سرکیسیان، مرکز تحقیقات صداوسیما.
گافمن. اروینگ (۱۳۹1).نمود خود در زندگی روزمره،ترجمهمسعودکیانپور،تهران: مرکز.
محمدپور، احمد؛ حسنپور، تافگه(۱۳۹۱). «جهانیشدن و بازنمایی هویت فرهنگی در موسیقی کردی». پژوهشهای انسانشناسی ایران. شماره 2: ۱۱۶- ۸۹.
هال، استوارت (۱۳۸۳). «هویتهای قدیم و جدید، قومیتهای قدیم و جدید»، شهریار وقفیپور، فصلنامه ارغنون، شماره ۲۴.
هال، استوارت و لارنس، گراسبرگ (۱۳۹۶). پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی: هویت و جهانیشدن، ترجمه: سیاوش قلی پور و علیرضا مرادی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات.
یوسفی، علی (۱۳۸۰). «روابط بین قومی و تأثیر آن بر هویت ملی در ایران، تحلیلی ثانویه بر دادههای یک پیمایش ملی، فصلنامه مطالعات ملی»، شماره ۸: ۴۲-۱۳.
Anderson, B. )1983(. Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism. Verso Publication.
Bauman, Z. (2000). Liquid modernity. Cambridge, UK: Polity Press.
Cameron, K. (2005). The laws of identity; Identity and Access Architect, Microsoft corporation, pp.11.
Chesher, C. (2012) Between image and information: The iPhone camera in Couldry, N. (2008). Mediatization or mediation? Alternative understandings of the emergent spac of digital storytelling. New media & society, 10(3): 373-391. Economics, Stockholm University.
Geertz, C. (1977). The Interpretation of Cultures: selected essays. New
Gibbs, M; Meese, j; Arnold, M; Nansen,B; Carter, M. (2014). Funeral and Instagram: death,social media, and platform vernacular. Information, Communication & Society, 18(3): 255-268.
Goffman, E. (1959). The Presentation of self in everyday life, New York: Doubleday.
Hellberg, M. (2015). Visual Brand Communication on Instagram : A Study on Consumer Engagement; Master Thesis. Department of Marketing; Hanken School of Economics;
Kenney, K (2009). Visual Communication Research Designs. New York: Routledge.
Kozinets, R. V. (1998). "On Netnography: Initial Reflections on Consumer Research Investigations of Cyberculture," in Advances in Consumer Research, Volume 25, ed., Joseph alba and Wesley Hutchinson, provo, ut: association for consumer research, 366_371.
Kozinets, Robert v. (2002), "The field behind the screen: using netnography for marketing research in online communities", Journal of marketing research, 39(February), 61-72
Lincoln, S. R. (2009). Mastering web 2.0. London & Philadelphia: Kogan Page.
Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture. London: Sage.
Smith, A. D. (1999).
Myths and memories of the nation. Oxford/New York: Oxford University Press 1999. Retrieved from
www.educause.edu/ecar the history of photography. In: Hjorth, L. et al. (eds)
Studying Mobile Media: Cultural Technologies, Mobile Communication, and the iPhone. New York: Routledge, 98–117.
Turkle, S. (1999). Life on the screen. Simon and Schuster.
York: Basic Books.
Zappavigna, M. (2016) social media photography: construing subjectivity in instagram images.university of new south wales,sydeney,Australia. Visual Communication 2016.Vol. 15(3) 271–292