منابع و مأخذ
استراوس، انسلم و جولیت کربین (1390). مبانی پژوهش کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریۀ زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار. تهران: نشر نی.
الوانی، مهدی (1379). تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی سمت.
ایراننژاد پاریزی، مهدی (1382). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی. تهران: نشر مدیران.
ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
بلبلی، الهام السادات و سروناز تربتی (1393). «بررسی رابطه میزان استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی و سواد رسانهای». فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 26: 28-19.
تقیپور، فائزه و فاطمه یزدانی (1394). بررسی رابطه بین ارزشهای فرهنگی با سواد رسانهای در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان. دومین کنفرانس بینالمللی ابزار و تکنیکهای مدیریت. تهران: مؤسسه اطلاعرسانی نارکیش. بازیابیشده در:
http://www.civilica.com/PdfExport-MANAGTOOLS02_289
جواهری، فاطمه و لیلا باقری (1386). «تأثیر استفاده از اینترنت بر سرمایۀ اجتماعی و انسانی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران)». فصلنامه مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شمارههای 58 و 59: 66-33.
چلبی، مسعود (1375). جامعهشناسی نظم: تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی. تهران: نشر نی.
چلبی، مسعود و محمد مبارکی (1384). «تحلیل رابطه سرمایه اجتماعی و جرم در سطوح خرد و کلان». فصلنامه مجله جامعهشناسی ایران، شماره 2: 44ـ3.
خانی، فاطمه (1394). بررسی نقش سواد رسانهای و استفاده از فضای مجازی بر سرمایه اجتماعی در بین کاربران فضای مجازی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور دولتآباد. سومین کنفرانس ملی جامعهشناسی و علوم اجتماعی. بازیابیشده در:
رسولی، محمدرضا و داود پاکطینت (1390). «بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد». فصلنامه فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 1: 94-61.
شکرخواه، یونس (1388). «سواد رسانهای چیست؟». همشهری آنلاین. بازیابیشده در:
http://hamshahrionline.ir/details/83516
شکرخواه، یونس (1385). «سواد رسانهای». فصلنامه رسانه، شماره 4: 32ـ27.
طلوعی، علی (1391). سواد رسانهای، درآمدی بر شیوۀ یادگیری و سنجش. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه.
عطار، سعید (1391). بنیادهای نظری سرمایه اجتماعی (بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران). یزد: انتشارات دانشگاه یزد.
غفاری، غلامرضا (1394). طرح ملی سنجش سرمایه اجتماعی کشور ـ استان یزد. تهران: مرکز ملی رصد اجتماعی وزارت کشور.
فرهنگی، علیاکبر و حسین صفرزاده (1385). روشهای تحقیق در علوم انسانی با نگرشی بر پایاننامهنویسی. تهران: پیام پویا.
کاستلز، مانوئل (1380). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ. ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز. تهران: طرح نو.
کرسول، جان دبلیو (1391). طرح پژوهش: رویکردهای کیفی، کمّی و ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی.
کلمن، جیمز (1377). بنیادهای نظریه اجتماعی. ترجمه منوچهر صبوری. تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1380). پیامدهای مدرنیت. ترجمۀ محسن ثلاثی. تهران: مرکز.
نقیب السادات، سید رضا و پریسا فرهادی (1393). «بررسی جایگاه رسانهها در ارتقای سواد رسانهای بهمنظور تحقق جامعه داناییمحور». فصلنامه رسانه، شماره 4: 61-45.
وثوقی، منصور و احسان رحمانی خلیلی (1393). «رابطه رسانههای جمعی و سرمایه اجتماعی در کلانشهر تهران». فصلنامه فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 26: 233-209.
Adams, D.M. & Hamm, M.E. (2001). Literacy in a multimedia age. Norwood, MA: Christopher-Gordon.
Anderson, J.A. (1981). 'Receivership skills: An educational response’. In M. Ploghoft & J.A. Anderson (Eds.), Education for the television age. Springfild, IL: Charles C. Thomas.
Aufderheide, P. (Ed.) (1993). Media literacy: A report of the National Leadership Conference on Media Literacy. Aspen, CO: Aspen Institute.
Aufderheide, P. (1997). ‘Media literacy: From a report of the national leadership conference on media literacy’. In Media literacy in the information age (pp. 79-86). Routledge.
Barton, D. & Hamilton, M. (1998).
Local literacies: Reading and writing in one community. London: Routledge.
Brown, G. & Michinov, N. (2019). Measuring latent ties on Facebook: A novel approach to studying their prevalence and relationship with bridging social capital. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160791X17302178
Creswell, J.W. & Miller, D.L. (2000). ‘Determining validity in qualitative inquiry’. Theory into Practice, 39(3), 124-131.
Diergarten, A., Möckel, T., Nieding, G. & Ohler, P. (2017). ‘The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia’. Journal of Applied Developmental Psychology, 48, 33-4.
Hague, C., & Payton, S. (2010). Digital Literacy Across the Curriculum: a Futurelab Handbook. United Kingdom” dalam https://www. nfer. ac. uk/publications/FUTL06. FUTL06. pdf, diakses pada, 27.
Harshman, J. (2018). ‘Developing global citizenship through critical media literacy in the social studies’.
The Journal of Social Studies Research,
42(2), 107-117. Retrieved from
http://dx.doi.org/10.1016/j.jssr.2017.05.001
Hobbs, R. (1997). ‘Expanding the concept of literacy’. In R. Kubey (Ed.), Media Literacy in the information age (pp.163-183), New Brunswick, NJ: Transaction.
Kahai, S. & Lei,Y. (2019). Building social capital with Facebook: Type of network, availability of other media, and social self-efficacy matter. Retrieved from
Koc, M., & Barut, E. (2016). ‘Development and validation of New Media Literacy Scale (NMLS) for university students’. Computers in human behavior, 63, 834-843.
Lam, A. (2012). Media Literacy and Learning Commons in the Digital Age: Toward a Knowledge Model for Successful Integration into the 21st Century School Library. Retrieved from https://zaya.io/jf0xj
Lee, L., Chen, D. T., Li, J. Y., & Lin, T. B. (2015). ‘Understanding new media literacy: The development of a measuring instrument’.
Computers & Education,
85, 84-93.
Lin, T. & Chiang, Y. (2019). Bridging social capital matters to Social TV viewing: Investigating the impact of social constructs on program loyalty. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.tele.2019.05.006
Min Horng, S. & Lun Wu, C. (2019). How behaviors on social network sites and online social capital influence social commerce intentions. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.im.2019.103176
Potter, W. J. (2004). Cognitive Theory of Media Literacy. Thousand Oaks, CA: Sage. Retrieved from https://zaya.io/kpjic
Putnam, R. (2000). Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. New York: Simon and Schuster.
Sholle, D. & Denski, S. (1995). ‘Critical media literacy: Reading, remapping, rewriting’. In P. McLaren, R. Hammer, D. Sholle & S.S. Really (Eds.) Rethinking media literacy: A critical pedagogy of representation (pp. 7-31). New York: Perer Lang.
Silverblatt, A. & Eliceiri, E.M.E. (1997). Dictionary of media literacy. Westport, CT: Greenwood Press. (V. 6). New Brunswick, NJ: Transaction.
Uslaner, E. M. (1998). ‘Social Capital, Television, and the ‘Mean World’: Trust, Optimism, and Civic Participation’. Political Psychology, 19(3), 441-467.