منابع و مآخذ
آبراهامیان، یرواند؛ اشرف، احمد و کاتوزیان، محمدعلی همایون(1397). جستارهایی درباره تئوری توطئه در ایران، ترجمۀ محمدابراهیم فتاحی، تهران: نی.
آفرین، فریده و امیرعلی نجومیان (1389). خوانشی پساساختگرا از آثار عباس کیارستمی، تهران: علم.
استم، رابرت (1383). مقدمهای بر نظریه فیلم، گروه مترجمان به کوشش احسان نوروزی، تهران: سوره مهر.
اسلامی، مازیار و مراد فرهادپور (1387). پاریس- تهران: سینمای عباس کیارستمی، تهران: فرهنگ صبا.
بشیریه، حسین (1392). دیباچهای بر جامعهشناسی سیاسی ایران، تهران: نگاه معاصر.
پاینده، حسین (1390). گفتمان نقد: مقالاتی در نقد ادبی، تهران: نیلوفر.
توانای منافی، کیوان (1391). «بررسی امکانهای بازتابندگی هنری بهمنظور بازنمایی اخلاقی دیگری فرودست مطالعه موردی «کلوزآپ- نمای نزدیک» عباس کیارستمی»، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 28: 199-223.
چشایر، گادفری (1378). کیارستمی در جستجوی خانه، ترجمۀ شاپور عظیمی، سینمایی فارابی، شماره 34: 59-46.
چوبدارزاده، سیما (1390). دیگری ازنظر سارتر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حیدری، غلام (1379). عباس کیارستمی، تهران: موسسه فرهنگی هنری نوروز هنر.
خالق پناه، کمال و تقی آزاد ارمکی (1390). «سینما درباره سینما: متاسینما در سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی و مجادله بر سر خود سینما»، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 25: 95-71.
سارتر، ژان پل(1349). هستی و نیستی، ترجمۀ عنایتالله شکیبا پور، تهران: امیرکبیر.
سیف، سیدمسعود (1385). «تأملی در فلسفه همسخنی مارتین بوبر»، نامه فلسفی، شماره 2: 58-43.
شهر آئینی، سیدمصطفی و راضیه زینلی(1390). «وجود برای دیگری از دیدگاه سارتر»، پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز، شماره 9: 128-107.
علیا، مسعود (1388). کشف دیگری همراه با لویناس، تهران: نی.
فراستی، مسعود (1384). سینما- قلم، تهران: موسسه فرهنگی هنری سناء دل.
فرقانی، محمدمهدی و سیدجمالالدین اکبرزاده جهرمی(1390). «ارائه مدلی برای تحلیل گفتمان انتقادی فیلم»، مطالعات فرهنگ - ارتباطات، شماره 16: 157-130.
فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان. ترجمۀ گروه مترجمان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
فیروزی، مریم (1394). خود بازتابی بهمثابه تمهیدی دراماتیک در سینمای ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد سینما، دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر تهران.
فیلد، سید(1391). چگونه فیلمنامه بنویسیم، ترجمۀ عباس اکبری و مسعود مدنی، تهران: ساقی.
قوکاسیان، زاون (1375). مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی، تهران: دیدار.
مصلحزاده، فاطمه و محمدتقی آشوری (1396). «بررسی تصاویر مرتبط با جنگ تحمیلی در کتابهای درسی از دیدگاه نشانهشناسی اجتماعی»، مطالعات دفاع مقدس، شماره 4: 98-75.
مقدمی، محمدتقی (1390). «نظریه تحلیل گفتمان لاکلا و موف و نقد آن»، معرفت فرهنگی اجتماعی، شماره 2: 124-91.
نجومیان، امیرعلی (۱۳۸۵). «مفهوم دیگری در اندیشه ژاک دریدا»، چهارمین همایش ادبیات تطبیقی دانشگاه تهران، 226-215.
وارنوک، مری (1386). اگزیستانسیالیسم و اخلاق، ترجمۀ مسعود علیا، تهران: ققنوس.
ورنو، روژه و ژان وال (1387). نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن، ترجمۀ یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.
وو، پاتریشیا (1391). فرا داستان، ترجمۀ شهریار وقفی پور، تهران: چشمه.
هال، استوارت (1386). غرب و بقیه: گفتمان و قدرت، ترجمۀ محمد متحد، تهران: آگه
هیوارد، سوزان (1381). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمۀ فتاح محمدی، زنجان: هزاره سوم.
یورگنسن، ماریا و لوئیز فیلیپس (1396). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
Bernasconi, Robert and keltner. (2002). Levinas. New York: Columbia university press.
Derrida, Jacque. (2007). Violence and Metaphysics in writing and Difference, Trans: Alen Bass. London: Routledge.
El Ghazouani, Anas. (2012). How Meta-Films Can Serve Cinema. (Bachelor Thesis B.A. in English and Digital Media). Balking Institute of Technology School of Planning and Media Design Department of Culture and Communication.
Kiraly,Hajnal. (2010). “Abbas Kiarostami and a new wave of the Spectator”. Film and Media Studies. Acta University, 133-142
Konrat, Lisa. (2010). Metafilm: Forms and functions of Self-Reflexivity in postmodern film, vdm publishing.
Levinas, Emmanuel. (1981). Otherwise then Being or Beyond Essence. Trans: Alphonso Lingis. Pittsburgh: Duquesne University press.
Naficy, Hamid. (2012). A Social History of Iranian Cinema: volume 4: The Globalizing Era, 1984 -2010. Durham: Duke University Press.
Solomon, Robert C. (1970). From Rationalism to Existentialism. London: Humanities press.
Stam, Robert. (1992). Reflexivity in film and literature, Columbia university press, New York.
Rubenstein, Kasey. (2010). What the Heck is Meta-Cinema?