منابع و مأخذ
آریه، فیلیپ (1398). قرون کودکی، تاریخ اجتماعی زندگی خانوادگی، ترجمۀ زینب غنی، چاپ اول، تهران: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ای. کورسارو، ویلیام (1393). جامعهشناسی کودکی، مترجمان: علیرضا کرمانی و مسعود رجبی اردشیری، چاپ اول، تهران: انتشارات ثالث.
یورگنسن، ماریان و فیلیپس، لوییز (1392). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمۀ هادی جلیلی، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
حیدری، آرش و هدایت نصیری (1394). مسئله آلتوسر، چاپ اول، تهران: انتشارات تیسا.
کوزنزی هوی، دیوید (1380). فوکو در بوته نقد، ترجمۀ پیام یزدانجو، چاپ اول، تهران: نشر مرکز.
فوکو، میشل (1389). نظم اشیاء: دیرینهشناسی علوم انسانی، ترجمۀ یحیی امامی، چاپ اول، تهران: پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انسانی.
فوکو، میشل (1381). نیچه، فروید و مارکس، ترجمۀ افشین جهاندیده، چاپ اول، تهران: انتشارات هرمس.
دریفوس، هیوبرت و رابینو، پل (1379). میشل فوکو فراسوی ساختارگرایی و هرمنوتیک، ترجمۀ حسین بشیریه، چاپ اول، تهران: انتشارات نی.
پستمن، نیل (1378). نقش رسانههای تصویری در زوال کودکی، ترجمۀ دکتر صادق طباطبایی، چاپ اول، تهران: انتشارات اطلاعات.
نورتون، دونا (1382). شناخت ادبیات کودکان: گونهها و کاربردها، ترجمۀ گروه مترجمان، چاپ اول، تهران: نشر قلمرو.
دانیالی، عارف (1393). «فوکو؛ فلسفه همچون بدیل روانشناسی»، دوفصلنامه شناخت فلسفی، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 1/70: 149-121.
Aries, p. (1962).Centuries Of Childhood. New York.Unitage.