اندرسون، تری و فتی الومی، ( 1385). یادگیری الکترونیکی از تئوری تا عمل. مترجم عشرت زمانی و سیدامین عظیمی، تهران: مؤسسة توسعة فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
ترزمینژاد، وحیده و سیده ترزمینژاد، (1392). «نقش فناوری اطلاعات در ارتباطات شبکهای». مطالعات رسانهای، سال هشتم، شمارة 20: 78-67.
جهانگرد، اسفندیار، (1386). «فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول در بنیانهای اقتصادی»، مجموعه مقالات توسعة دانش و فناوری در ایران (پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی): 528- 499.
حکیمی، امیرحسین، (1383). «عوامل مؤثر بر استفادة دبیران دبیرستانهای کاشان از فناوری اطلاعات».پایاننامه کارشناسیارشد تکنولوژی آموزشی، تهران: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
رحمانپور، محمد، محمدجواد لیاقتدار و ابراهیم افشار، (1387). توسعة آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران: چالشها و راهکارها. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
رحمانپور، محمد، محمدجواد لیاقتدار و ابراهیم افشار، (1388). «بررسی وضعیت توسعة فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران و جهان». مدیریت فرهنگ سازمانی، شمارة 19: 85-57.
شریعتمداری، مهدی، (1391). «آسیبشناسی موانع بهکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه». فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال دوم، شمارة 4: 128-113.
صادق عملنیک، مرتضی، (1386). «تجربة جهانی توسعة دانش و فناوری در زمینة فناوری اطلاعات»، مجموعه مقالات توسعة دانش و فناوری در ایران (پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی): 498- 467.
عطاران، محمد، (1383). جهانی شدن، فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. تهران: مؤسسة توسعة فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
فرهادی، ربابه، (1384). «آموزش الکترونیکی پارادایم جدید در عصر اطلاعات». علوم و فناوری اطلاعات، شمارة 1: 76- 49.
منتظر، غلامعلی، (1386). «مطالعات راهبردی توسعة اطلاعاتی نظام آموزش عالی در ایران». پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارة 43: 27-1.
مهرمحمدی، محمود، (1386). «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش». تعلیم و تربیت، شمارة 89: 109- 85.
Ahmed, H., Daim, T., & Basoglu, N, (2007)."Information Technology Diffusion in Higher Education". Technology in Society, (29): 469- 482.
Albirini, A, (2006). "Teachers Attitudes Toward Information and Communication Technologies: the Case of Syrian EFL Teachers". Computer and Education, (47): 373- 398.
Bahreininejad, A, (2006). "E- Learning and Associated Issues in Iran, International". Journal of Distance Education Technologies, (4): 1-4.
Fyodorva, E, (2003)."Development of Educational Sector in Uzbekistan". Available at:www.uzland.com.
Georgina, D. A., & Olson, M. R, (2007). "Integration of Technology in Higher Education: a Review of Faculty Self-perceptions". The Internet and Higher Education, (13): 1-10.
Gonzalez, C, (2012). "The Relationship Between Approaches to Teaching, Approaches to E-teaching and Perceptions of the Teaching Situation in Relation to E-learning AmongHigher Education Teachers", Instr Sci, (40): 975-998.
Hannon, J., & Dnetto, B, (2007). "Cultural Diversity Online: Student Engagement withLearning Technologies", International Journal of Educational Management, (21): 418-432.
Hu, T., Zhang, X., Dai, H., & Zhang, P, (2012). "An Examination of Gender DifferencesAmong College Students in their Usage Perceptions of the Internet". Educ InfTechno, l(17): 315-330.
"Iranian Internet Infrastructure and Policy Report, Election Edition". (2013April - June), www.smallmedia.org.uk.
Isfandyari-Moghaddam, A, (2012). "In Sung Jung and Colin Latchem(eds): QualityAssurance and Accreditation in Distance Education and E-learning: Models,Policies and Research". High Educ, (64): 743-745.
Jones, S, (2003). "How Internet Goes to Africa Countries?". On Africa EconomicGrowth: 145-149.
Kirkwood, A., & Price, L, (2006). "Learning and Learning in the Twenty-first Century:What Do We Know about Experiences of Information and Communication that will Help Us Design Courses?". Studies in Higher Education, (3): 257-274.
Lawless, C, (2003). "Students Use of Multimedia Activities in an Open University".Journal of Educational Media, (26): 117-141.
Lee, Y. J, (2010). Motives Relating to Internet Usage Among Korea Adolescents,Presented to the Faculty of the University of Missouri-Kansas City in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Master of Art. Kansas City, Missouri.
Malon, W,(2003). "Selected Plans for ICT Development in Australia". Social Development, (13): 23-29.
Nathan, R. J., & Yeow, P. H, (2009). "An Empirical of Factors Affecting the Perceived Usability of Websites for Student Internet Users". Univ Access Inf Soc, (8): 165-184.
Osman, I.M, (2003). "National Information and Communication Policy for Sudan",Khartoum.
Ownes, J. D & Price, L, (2012)."Is E-learning Replacing the Traditional Lecture?". Education and Training, (2): 128-139
Salman, A., & Hasim, M. S, (2011). "Lnternet Usage in a Malaysian Sub-Urban Community: A Study of Diffusion of ICT Innovation". The Innovation Journal:The Public Sector Innovation Journal, 16(2): 1-15.
Tucker, J. P & Gentry, G. R, (2009). "Developing an E-learning Strategy in Higher Education". Foresight, (11): 43-49.
Turan, A. H, (2012). "Internet Shopping Behavior of Turkish Customers: Comparison of Two Competing Models". Is Available online at www.jtaer.com.
UNDP, (2006). "
UNDP Strategies for Upstream Policies on Information and Communication Technology Development"
, Available at: www.Sdnp.org.
Zhao, G, (2003). "Introduction to Implementation of Information Technology in China University". China Journal of Higher Education.