منابع و مأخذ
ال. بلوا، ویلیام؛ جی. پاملا بلوا(1390). پیامهای اقناعی: فرایند تأثیرگذاری، ترجمۀ مینو نیکو و وازگن سرکیسیان، تهران: انتشارات سروش.
الیاسی، محمدحسین(1388). «مبانی نظری و عملی اقناع و مجاب سازی»، فصلنامه مطالعات بسیج، شماره 45: 71-14.
پراتکانیس، آنتونی والیوت آرنسون(1394). عصر تبلیغات، ترجمۀکاووس سید امامی و صادق عباسی، تهران: انتشارات سروش.
تن، الکسیس(1388). نظریهها و پژوهشهای ارتباط جمعی، ترجمۀ نعیم بدیعی، تهران: انتشارات همشهری.
حکیم آرا، محمدعلی(1384). ارتباطات متقاعدگرانه و تبلیغ، تهران: انتشارات سمت.
روشندل اربطانی، طاهر و زهرا قیومی(1394). «شناسایی مؤلفههای اقناعی تبلیغات تلویزیون با هدف ترویج مصرف بهینه انرژی (برق) در کشور»، فصلنامه پژوهشهای سیاستگذاری و برنامهریزی انرژی، شماره 1: 250-221.
ساروخانی، باقر(1383). «اقناع، غایت ارتباطات»، فصلنامه نامه علوم اجتماعی، شماره 23: 93-115.
سعیدی، رحمان و علیاصغر کیا(1383). مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع، تهران: انتشارات روزنامه ایران.
صفایینژاد، قاسم(1394). «نظریههای اقناع و کاربرد آن در رسانهها»، فصلنامه مدیریت رسانه، شماره 12: 38-23.
صلواتی، مرجان(1391). «جایگاه واژه ارتباط در تبلیغات تجاری»، فصلنامه هنرهای تجسمی نقش مایه، شماره 13: 84-75.
فلیک، اووه(1388). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
لیندوف، تامس و برایان تیلور(1388). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمۀ عبدالله گیویان، تهران: انتشارات همشهری.
محمدخوانی ملکوه، محمد و ابراهیم فتحی(1390). «بررسی محتوای برنامههای شبکه تلویزیونی ماهوارهای بیبیسی فارسی»، فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، شماره 13: 154-123.
مک کوئیل، دنیس(1380). مخاطبشناسی، ترجمۀ مهدی منتظرقائم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
Alba, J. W. & Hutchinson, J. W (1987). Dimensions of Consumer Expertise,Journal of Consumer Research, Vol. 13, No. 4.
Aronson, E (1999). The Social Animal, California, Worth Publishers.
Bettinghous, Erwin P. & Cody, Michael J (1994). Persuasive Communication, 5thed, For Worth, TX: Harcourt Brace, Florida.
Clark, Eddi M (1994). Attention, attitude, and affect in response to advertising,Lawrence Erlbaum Associates.
Eagly, Alice. H & Chaiken, Shelly (1993).The Psychology of Attitude, Harcourt Brace Jovanovich, Orlando.
Mason, Lucia (2001). The process of change through persuasion: a commentary, International Journal of Educational Research, Vol 35, pp 715–729.
Myers, D.G (2001). Social Psychology, Boston, Mc Graw Hill.
Petty, R. E. & Cacioppo, J. T (1981). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches, Dubuque, Iowa: Brown.
Petty, R. E. & Priester, J. R. & Brinol, P (2002). Mass media attitude change: Implications of the Elaboration Likelihood Model of persuasion, In J. Bryant & D. Zillmann (Eds.)