1) اعرابی, سید محمد اعرابی. (1389). دستنامه برنامه ریزی استراتژیک (نسخه چاپ چهارم). تهران: انتشارات دفتر تحقیق های فرهنگی.
2) امیری, کیومرث. (1387, شهریور)." آرمان گرایی و مدل یابی در روابط فرهنگی ج.ا.ایران". ماهنامه چشم اندازارتباطات فرهنگی، شماره 30، ص 18
3) حسن خانی, محمد.(1384). "دیپلماسی فرهنگی وجایگاه آن در سیاست خارجی کشورها".فصلنامه دانش سیاسی.شماره 2، صص 148-125
4) دهشیری, محمد رضا. (1393). دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
5) سلیمی, حسین. (1379). فرهنگ گرایی،جهانی شدن و حقوق بشر. تهران: مرکز انتشارات وزارت امور خارجه.
6) سلیمی, حسین. (1383). فرهنگ گرایی،جهانی شدن و حقوق بشر. تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه.
7) صالحی امیری, سید رضا، محمدی, سعید.(1389). دیپلماسی فرهنگی ،چاپ دوم ،تهران: نشر ققنوس.
8) معظمی, حبیب. (1384). "رویکردی جدید در کاربرد ارتباطات و فرهنگ در خدمت منافع ملی: دیپلماسی آموزش". ماهنامه ارتباطات فرهنگی, شماره 15،صص9-4
ب-فهرست منابع انگلیسی
1) Dugan, A. (2015). As Nuclear Talks Progress, 11% in U.S. See Iran Favorably. Washington D.C.: Gallup Research Center.
2) Heller, K. S., & Persson, L. M. (2009). The Distinction between Public Affairs & Public Diplomacy. In P. M. Taylor, & N. Snow, Handbook of Public Diplomacy. London,New York: Routledge.
3) Hofsted, G. (2010). Retrieved February 8, 2016, from The Hofsted Center: http://geert-hofstede.com
4) Hofsted, G., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations:Software of the Mind. Mc Graw Hill.
5) Melissen, J. (2007). The New Public Diplomacy:Between Theory & Practice (secend ed.). London: Palgrave Macmillan.
6) Nye, J. (1991). The changing nature of American power. New York: Basic Books.
7) Nye, J. (2004). Soft Power:The means to succes in world politics. New York: Public Affairs.
8) Nye, J. J. (2008). Public Diplomacy and Soft Power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616, pp. 94-109.
9) Nye, J. J. (2011). The Future of Power. New York: Public Affairs.
10) Topic, M., & Sciortino, C. (2012). Cultural Diplomacy and Cultural Hegemony:A Framework for the Analysis. In M. Topic, & S. Rodin, Cultural Diplomacy & Cultural Imperialism:European Perspective. Frankfort: Peter Lang.
11) Zagby, J. (2013). Looking at Iran: The Rise and Fall of Iran in Public Opinion. Washington DC: Zogby Research Services.
12) Zainulbhai, H., & Wike, R. (2015). Iran’s Global Image Mostly Negative. Washington,DC: PEW Research Center.