منابع و مأخذ
ایراننژاد، مهدی (1371). «مسئولیت اخلاقی و اجتماعی مدیریت». فصلنامه دانش مدیریت. شماره 18: 34 ـ 23.
تدلی، چارلز و عباس تشکری (1395). مبانی پژوهش ترکیبی تلفیق رویکردهای کمی و کیفی. ترجمۀ عادل آذر و سعید جهانیان. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
تقیزاده، هوشنگ و غلامرضا سلطانی فسقندیس (1389). «تأثیر اخلاق کسبوکار بر مسئولیت اجتماعی بنگاه». فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری. شماره 3 و 4: 104 ـ 94.
صانعپور، مریم (1395). چندصدایی اخلاقی در دنیای مجازی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
عاملی، سعیدرضا (1392). روش تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
عاملی، سعیدرضا (1390). رویکرد دوفضایی به آسیبها، جرائم، قوانین و سیاستهای فضای مجازی. تهران: انتشارات امیرکبیر.
ﻋﺒﺪاﻟﻠﻬﯿﺎن، ﺣﻤﯿﺪ و بابک زﻧﺪهدل ﻧﻮﺑﺮی (1387). «ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ و ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی روی ﺧﻂ؛ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻌﺮفﺑﻮدن و راهﺣﻞﻫـﺎی آن». در ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﻣﻘـﺎﻻت اوﻟﯿﻦ ﺳﻤﯿﻨﺎر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ. ﺗﻬﺮان: ﻣﺮﮐﺰ اﻓﮑﺎرﺳﻨﺠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن اﯾﺮان.
قراملکی، احد (1387). درآمدی بر اخلاق حرفهای. تهران: انتشارات سرآمد.
کریمی علویجه، محمدرضا و غزاله عزیزیان (1396). «اولویتبندی کدهای اخلاقی در تبلیغات تلویزیونی». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 91: 146 ـ 117.
ماه بانوئی، بهاره، علیاصغر پورعزت، حسن زارعی متین و حمیدرضا یزدانی (1398). «شناسایی و رتبهبندی کدهای اخلاقی پزشکی سلامت الکترونیک». فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری. شماره 3: 36 ـ 29.
موسویان، سید مرتضی و محمدصادق افراسیابی (1395). همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی. تهران: انتشارات پشتیبان.
نصیری، بهاره، آمنه بختیاری و فاطمه بدوی (1395). «سواد اخلاقی بهعنوان یکی از رهیافتهای سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی». در سید مرتضی موسویان و محمدصادق افراسیابی، مقالات منتخب همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی (ص 38-30). تهران: انتشارات پشتیبان.
نیکروان مفرد، ملاحت (1390). «کدهای اخلاقی در آموزش آنلاین». فصلنامه تاریخ پزشکی. شماره 8: 118 ـ 93.
Barney, B. & Griffin, W. (1992). The Management of Organization. N.J: Houghton Mifflin Co.
Calderon, R. Ferrero, I. & Redin, M. (2012). 'Ethical codes and corporate responsibility of the most admired companies of the world: Toward a third generation ethics?'. Business and Politics journal, 14(4), 1–24.
Cho, M., Furey, L. & Mohr, T. (2017). 'Communicating Corporate Social Responsibility on Social Media: Strategies, Stakeholders, and Public Engagement on Corporate Facebook'. Business and Professional Communication Quarterly, 80(1), 52-69.
Gunatro, H. (2003). 'Ethical Issues in Cyberspace and IT Society'. Symposium on Whither The Age of Uncertainty, APU 2003.
Johnson, R. B., Onwuegbuzie, A. & Turner, L. (2007). 'Toward a definition of mixed methods research'. Journal of Mixed Methods Research, 1(2), 112-133.
Spinello, H. (2001). 'Code and moral values in cyberspace'. Ethics and Information Technology journal, 3, 137-150.
Spinello, R. (2019). Ethics in Cyberspace: Freedom, Rights, and Cyber security: Engineering a Better Society. Cambridge: Cambridge University Press.
Weckret, J. & Lucas, R. (2013). Professionalism in the Information and Communication Technology Industry. ANU Press: Australia.