منابع و مأخذ
آسابرگر، آرتور (1399). روشهای پژوهش در رسانهها و ارتباطات، مترجمان: احسان شاهقاسمی و محمدرضا نیرو، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
بختیاری، علیرضا (1396). اقتصاد رسانه در ایران: علل ناکارآمدی رسانههای خصوصی ایران با تأکید بر مطبوعات، تهران: انتشارات دنیای اقتصاد.
بشیر، حسن (1384). تحلیل گفتمان دریچهای برای کشف ناگفتهها، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
بینا. (16 مرداد 1396). برآورد ۸ میلیارد تومانی برای تازهترین اثر حاتمیکیا/ پیشرفت ۷۰ درصدی فیلمبرداری «به وقت شام»، بازیابی در3 بهمن 1400، از باشگاه خبرنگاران جوان: https://b2n.ir/t40745
توحید فام، محمد (1381). فرهنگ در عصر جهانی شدن؛ چالشها و فرصت، تهران: نشر روزنه.
زاهدانی، سیدسعید زاهد و احسان حمیدیزاده (1391). «جنبشهای بنیادگرایی دینی»، دوفصلنامۀ غربشناسی بنیادی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شمارۀ 2: 105-75.
سپهرنیا، رزیتا (1390). «بررسی نقش جهانی شدن در شکلگیری خاصگراییهای فرهنگی»، فصلنامۀ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شمارۀ 5: 144-121.
سپهری، محمدباقر (1397). «بازنمایی ایران در اخبار شبکههای تلویزیونی امریکا (تحلیل گفتمان انتقادی اخبار سیانان و انبیسی در ارتباط با توافق هستهای ایران و کشورهای 5+)1»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، شمارۀ 3: 220-191.
سیدمن، استیون (1386). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمۀ هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
شقاقی، مهدی و غلامرضا فدائی (1392). «تحلیل گفتمان انتقادی و کاربرد آن در پژوهشهای علم اطلاعرسانی»، فصلنامۀ تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، شمارۀ 1: 26-5.
صالحی، سیدجواد و فاتح مرادینیاز (1395). «بنیادگرایی اسلامی داعش- القاعده: تمایزهای ساختاری و ایدئولوژیکی»، دوفصلنامۀ جامعهشناسی سیاسی جهان اسلام، شمارۀ 1: 110-85.
عاملی، سعیدرضا (1392). روشهای تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
فوکو، میشل (1392). دیرینهشناسی دانش. ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
کاستلز، مانوئل (1380). عصر اطلاعات؛ اقتصاد، جامعه، فرهنگ؛ قدرت هویت. ترجمۀ حسین چاوشیان، تهران: انتشارات طرح نو.
کانینگهام، استورات، تری فلو و آدادم سویفت (1398). اقتصاد رسانه، مترجمان: داتیس خواجهئیان، سروش صلواتیان و کامیار نیستانی اصفهانی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
گلمحمدی، احمد (1381). جهانیشدن، فرهنگ، هویت، تهران: نشر نی.
لافی، دن (1396). موضوعات کلیدی در نظریه رسانهها، ترجمۀ یونس نوربخش، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
لیندلف، تامس، و برایان تیلور (1397). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمۀ عبدالله گیویان، تهران: انتشارات همشهری.
مفیدی، صباح و سمیه رحمانی (1397). «داعش و مدرنیته: بررسی تاثیر عملکرد دولت شبهمدرن خاورمیانهای»، فصلنامۀ پژوهشنامۀ علوم سیاسی، شمارۀ 2: 186-157.
مهدیزاده، سیدمحمد (1396). نظریههای رسانه: اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
نجفی، هادی (1398). «حضور داعش در عراق و تأثیر آن بر امنیت ایران از نگاه شهروندان مهران»، فصلنامۀ علمی ـ حقوقی حقوقیار، شماره 9: 177-157.
هینس، جف (1381). دین، جهانیشدن و فرهنگ سیاسی در جهان سوم، ترجمۀ داوود کیانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
Bahatia, Adita. (2006). Critical discourse analysis of political press conferences. Discourse & Society, 17(2) :173-203.
Ehteshami , Anoushiravan. (1994). Islamic Fundamentalism and Political Islam. Issues In world Politics, 31(1) :179-199.
Kowsari, Masoud. (2015). 300: Cultural Stereotypes and War against Barbarism. International Journal of Women’s Research,3(1) : 19-25.
Leeuwen, Theo van. (2008). New Tools for Critical Discourse Analysis. New York: Oxford University Press.
Machin, David; Leeuwen, van Theo. (2007). Global Media Discourse: A critical introduction. New York: Routledge.