منابع و مأخذ
احمدی، بابک (1370). ساختار و تأویل متن. تهران: نشر مرکز.
جنکینز، ریچارد (1381). هویت اجتماعی. ترجمۀ تورج یاراحمدی. تهران: شیرازه.
ﺣﺎﺟﻴﺎﻧﻲ، اﺑﺮاﻫﻴﻢ (1388). ﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺳﻲ ﻫﻮﻳﺖ اﻳﺮاﻧﻲ. ﺗﻬﺮان: ﭘﮋوﻫﺸﻜﺪه ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ، ﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم.
خطایی، سوسن (1390). خلق ویژگیهای بصری شخصیت با هویت ایرانیـاسلامی برای استفاده در سینمای پویانمایی ایران. رساله دکتری، رشته پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه شاهد.
سفلایی، احمد (1392). خلق ویژگیهای بصری شخصیت با هویت ایرانیـاسلامی برای استفاده در سینمای پویانمایی ایران. رساله دکتری در رشته پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس.
غفاری، سیده زهره (1395). بررسی شخصیتپردازی در پویانمایی سهبعدی در دهۀ اخیر ایران. پایاننامه کارشناسیارشد، رشته هنرهای تجسمیـارتباط تصویری، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه الزهرا.
فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی. ترجمۀ مهدی غبرایی. تهران: دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
فیسک، جان (1375). «کد؛ عامل تولید و نشر مفاهیم در جامعه». ترجمۀ نسرین ناظمی. فصلنامه رسانه، شماره 28: 64 ـ 61.
کرجی، علی (1375). اصطلاحات فلسفی و تفاوت آنها با یکدیگر. تهران: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.