منابع و مأخذ
احمدی، رضا و رقیه مهرانپور (1395). «بررسی میزان اعتیاد به اینترنت در استفادهکنندگان از کافینتهای شهرستان بیرجند». فصلنامه طب پیشگیری، شماره 3: 13-8.
باباییفرد، اسداله و ندا خداکرمیان گیلان (1397). «تأثیر فضای مجازی بر هویت افراد». اوّلین کنفرانس فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و شبکههای اجتماعی. کرمانشاه: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
پاستر، مارک (1387). عصر دوم رسانهها. ترجمۀ غلامحسین صالحیار. تهران: مؤسسه ایران.
پرهیز، سید علی و ابوالفضل ذوالفقاری (1397). «بررسی مقایسهای هویت واقعی و مجازی افراد مطالعه: جوانان شهر یاسوج». دوفصلنامه مدیریت اطلاعات. شماره 4: 44-21.
توسلی، افسانه و انسیه جلالوند (1394). «استفاده از اینترنت و تمایل به خوداظهاری». فصلنامه مطالعات زنان، شماره 4: 122-95.
حیدری، آرمان، سید صمد بهشتی، مرضیه شهریاری و عبدالرضا نواح (1399). «واکاوی جامعهشناختی بسترهای فلاتزدگی شغلی اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای ایران بر مبنای نظریه زمینهای». فصلنامه جامعهشناسی کاربردی. شماره 78: 122-95.
خانیکی، هادی و ریحانه سادات روحانی (1390). «ارتباطات مجازی و سایبر سایکولوژی». فصلنامه مطالعات اجتماعی ایران. شماره 3: 71-48.
رحیمی سحابی، داوود و مختار مولایی توتا خانه (1395). «بررسی رابطه میان انواع "خود" در خودگشودگی جوانان در شبکههای اجتماعی». فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی. شماره 4: 158-133.
رحیمی نیک، اعظم (1374). تئوریهای نیاز و انگیزش. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران جنوب).
ریتزر، جرج (1390). نظریههای جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن. ترجمۀ خلیل میرزایی و علی بقایی سهرابی. تهران: جامعهشناسان.
شهریاری، حمید و آرش خسروی (1390). «بررسی هویت مجازی در فضای سایبر: عصر فناوری اطلاعات». ماهنامه عصر فنّاوری اطلاعات، شماره 67: 110-105.
عباسی شوازی، محمدتقی و پروین عباسی آتشگاه (1397). «اینترنت، خانواده شبکهای و زمان خانواده؛ تأثیر تکنولوژیهای نوین ارتباطی بر روابط خانوادگی». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. شماره 4: 65ـ33.
عبداللهیان، حمید و آوات رضانیا (1388). «مطالعه تجربه خود زنانه در ارتباطات اینترنتی». فصلنامه پژوهش زنان. شماره 7: 147ـ129.
قاسمزاده عراقی، مرتضی و حسین ذوالقدر (1393). «مطالعه عمیق درباره تفاوتهای معرفی از خود در محیطهای مجازی». فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. شماره 4: 133ـ122.
کاستلز، مانوئل (1389). عصر اطلاعات: ظهور جامعه شبکهای. ترجمۀ احد علیقلیان و افشین خاکباز. تهران: انتشارات طرح نو.
Back, M. D., Stopfer, J. M., Vazire, S., Gaddis, S., Schmukle, S. C. & Egloff, B. (2010).'Facebook Profiles Reflect Actual Personality, not Self-idealization'. PsychologicalScience, 21, 372–374.
Chang, C. W., & Heo, J. (2014). 'Visiting theories that predict college students’ self-disclosure on Facebook'. Computers in Human Behavior, 30, 79-86.
Berg, J. H. & Derlega, V. J. (1987). 'Themes in the study of self-disclosure', In Self-disclosure (pp. 1-8). Springer, Boston, MA.
Gündüz, U. (2017). 'The effect of social media on identity construction'. Mediterranean Journal of Social Sciences, 8(5), 85.
Hjarvard, S. (2008). 'The mediatization of society: A theory of the Media as Agents of Social and Cultural Change'. Nordicom review, 29(2).
Protheroe, C. (2009). Identity formation in contemporary society: the influence of the media on the formation of identity (Doctoral dissertation).
Shafie, L. A., Nayan, S., & Osman, N. (2012). 'Constructing identity through Facebook profiles: Online identity and visual impression management of university students in Malaysia'. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 65, 134-140.
Tufekci, Z. (2018). 'Grooming, gossip, Facebook and Myspace'. Information, Communication & Society, 11(4), 544–564.
West. A, Lewis. J. & Currie, P. (2019). 'Students’ Facebook Friends: Public and Private Spheres'. Journal of Youth Studies, 12(6), 615-627.
Zemmels, D. R. (2012). 'Youth and New Media: Studying Identity and Meaning in an Evolving Media Environment'. Communication Research Trends, 31(4).
www.irna.ir/news/83323337
www.paydarymelli.ir/fa/news/227